Deneme / Hayata Dair Denemeler

Eklenme Tarihi : 10.12.2022
Okunma Sayısı : 401
Yorum Sayısı : 0
*Belgesel veya hayvanlar dünyası deyip geçmeyelim*

Gözlem ve kıyas çok şey kazandırıyor insana.
Hobi ve zaman öldürmek olarak görmemek gerek.

Bir örnekleme yapıp değerlendirelim.
YouTube'de bir konuda fazla video izlediğimizde, yapayzeka algoritması, benzer içerikleri de karşımıza çıkarıyor.
Daha yavru sayılacak bir keçi çıktı karşıma. Genlerinde toslamak var ya, boynuzlarıyla vuruşacak rakip  arıyor kendine. Bulamayınca da gidiyor komşunun yerde yatan köpeğine sataşıyor.
Köpek ne kadar olgunluk gösterse de keçimizin laf anladığı yok. Yani iki "hav hav" sesinden ürkecek gibi değil. Geriliyor ve hızlanarak köpeğe boynuzlarını gösteriyor. Uyku keyfi kaçan köpek ne yapması gerektiğini bilememenin şaşkınlığıyla, keçinin üzerine yürüyor.
Keçiyi  toslama sevdasından vazgeçiremeyince, mekânı terk ederek büyüklüğünü gösteriyor.
Az önce de başka bir keçinin, küçük bir kediyi muhatap alarak toslama egzersizleri yaptığını görünce, bu yazıyı yazma gereği duydum.
Keçinin her toslama hamlesine, "tıslayarak" ve pati hamleleriyle karşılık verdi ve başarılı oldu.
    İnsanlar arası ilişkilerde de bu tür çelişkileri, anlamsız tavırları görmek mümkün. Bir kişinin bir çok konuda bilgisi, birikimi, deneyimi ve donanımı olabilir. Muhatabınızın bunu nasıl karşılayacağı/algılayacağı önemlidir. Anlatacağınız konuya ilgisi ve ihtiyacı var mıdır? Veya vereceğiniz cevap ona bir artı değer katacak mıdır?
Bir pehlivana futbolun inceliklerini anlatsanız ne kadar ilgisini çekecektir.
Veya siz bilimsel ve toplumsal bir noktaya dikkat çekmek için bir bilgi paylaşırsınız; tek birikimi ve hassasiyeti politika ve inanç olanlar, bu gözlüklerle tartıp "faydalı" veya "zararlı" olarak etiketleyerek hafıza havuzuna kaydederler.
Siz kendi literatürünüzden ısrarla aktarıma devam etseniz de algı ve yargı dengeleri değişmeyecektir.
En güzeli, "toslamaya değmez" deyip sukuneti korumaktır.
Ya hep birlikte delirip sorumsuz olacağız. Ya hep birlikte aklı kılavuz yapıp eşitleneceğiz.
Aklımızla çözemediklerimizi hurafelere havale etmeyeceğiz.
Ben tüm canlılar alemine ilgi duyuyor ve sevgi besliyorum.
Yeter ki; dengeli, ilkeli ve yeterli olsun ilişkiler.
Selam ve sevgi ile

Samsun, 10.12.2022
*Ali Rıza Malkoç*
arm.web.tr
( Toslamaya Değmez başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 10.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.