Bu millet de hava atmaya amma meraklı... Face ve Twıttır da bir çoklarımızın, tanıdık tanımadık dolu arkadaşı var. Kimileri ile teşrik-i mesaimiz olsa da zaman zaman, kimileri ile de karşılaşmış lığımız olmadığı gibi sosyal medya da bile merhabalaşmamışız... Bir yakın arkadaşımızın, arkadaşıymış, ekle demişler, iyi çocuktur ya da iyi kızdır, zarar gelmez ne sana, ne kimselere, eklemişiz, durum bundan ibaret.


Gelelim öz geçmiş ya da arkadaşların sosyal medyaya döktükleri şecerelerine... Kimisi ilkokul mezunu, sayfasına yazmış Hayat Okulu... İyi de bu zaten mecazi bir tanım böyle bir okul yok ki... Adam Ankara'da en kaliteli lise de okumuş, ama bitirememiş, belge almış ya da son sınıfta gidip başka okulu bitirmiş, yine de yazıyor o çok tanınmış lisenin adını öz geçmişine, ......... Lisesinde okudu... İyi de bitirmediğin liseyi niye yazıyorsun. Liseyi bitirmiş hasbelkader Anadolu Üniversitesi A.Ö.F de okumuş, yine sayfasına Anadolu Üniversitesinde okudu, yazabiliyor. Belli ki düşük bir puanla kazanmışsın ama okulu bırakmış, sınavlarına bile girmemişsin. O zaman niye yazıyorsun Anadolu Üniversitesinde okudu diye... Çok mu önemli başkalarına karşı üniversite de okumuş olmak? Yapmayın bunu, yapmayın...


Bu fakir de, ''Bendeniz oluyorum.'' 1982 yılında Uludağ Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi - İşletme Bölümüne girdi, ama bir takım sebeplerden dolayı bitiremedi, ertesi sene Ankara'ya döndü... Hiç bir zaman sayfama yazmadım, Uludağ Üniversitesinde okudu diye... Bitirmediğim bir okulu nasıl yazarım?


Bir de işin başka boyutu var tabi. O da edebiyat sitelerinde ki yazıları ve şiirleri okumayıp okumuş gibi yapanlar ki onlar da zaten laf olsun torba dolsun diye, bu işe girenler, amiyane tabir ile... Onlardan da uzak durmak lazım...


Geçmiş senelerde tanınmış bir edebiyat sitesinde 4 Nisan 1953 günü Çanakkale Nara Burnu açıklarında batan, Dumlupınar Denizaltısının, ''Ölüme Bile Türkü Çağırarak Gidenler.'' diye şiirini yazmıştım. Çok ilginç arkadaşın biri kendini vererek okumadığı için Çanakkale Savaşının şiirini yazdığımı sanıp öylesine yorum yazmış. İlginçti gerçekten...


Genç şair ve yazar kardeşlerim, mutlaka yazarken okumayı da ihmal etmeyin, bu şekilde yol alırsanız, hedefe varmanız daha kolay olacaktır... Unutmayın ki okuduğunuz zaman ''Her ne olursa olsun her ne okursanız.'' Allah'ın emrini de yerine getirmiş oluyorsunuz...

( Okumayıp Okumuş Gibi Yapanlar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 2.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.