Çocuklar Gençler Ve Yaşadıklarımız Yaşattıklarımız
ÇOCUKLAR, GENÇLER VE YAŞADIKLARIMIZ YAŞATTIKLARIMIZ

Yaşadığımız ve yaşattığımız her olay bizi biz yapan unsurların başında gelir..

Geçmişimiz kimine göre tecrübe, kimine göre anı, hatıra dır. Gelece atılan köprüdür mazimiz.
Çocukluktan tutun gençliğimize, bu anımızı kadar olan ömrü kapsar..
Kimimiz onlarla yaşar, kimimiz rafa kaldırır hiç açmamak üzere...

Her ne kadar geçmişimizden ders almamız gerek olsa da Kaliteli bir yaşam için geçmişi unutmamak, yalnız onunla da yaşamamak lazım..
Deneyimlerime göre geçmişi kirli olanın geleceği de olmuyor günümüz şartlarında.

Yaşanan her olay karekterimizin oluşmasında da önemli bir unsur taşımaktadır. 
Sevgiyle büyüyen bir kişinin yüreğide sevgi dolu oluyor. Etrafına sevgi saçıyor. Sevgisiz, kin ve nefretle  büyüyen bir kişinin yüreğide Sevgisiz, kin ve nefret tohumlarını dolu oluyor. 
Ve etrafına kötü tohumlar saçıyor! 
Bu durumda yaşadıklarımız, yaşatacaklarımızın öncüsüdür diyebilir miyiz? Bilmiyorum. Lakin bildiğim bir şey varsa oda yaşadıklarımızdan ders almamız gerekirken, hayatımızda da devamlı, her an yer vermemiz gerektiği..

Tabii ki  geçmiş bir kişinin, kişiliğinin oluşmasında tek başına bir şey ifade etmez, çevresel faktörler, aile, arkadaş da önem arz etmektedir.

Özellikle çocukken yaşanan olaylar kişinin gelişmesinde en büyük etkendir. Çünkü çocukken yaşanan olaylar hafızalara kazınır. Bilinç altına kazınır. Bu nedenle çocukken yaşanan iyi olaylar kişinin  iler de mutlu, iyi bir birey olmasını sağlarken, kötü olaylar da mutsuz, kötü bir insan olmasını sağlar.. 
Bu yüzden anne ve babalara,  çok iş düşmekte olup çocuklarını yetiştirirken çok dikkat etmeleri gerekmektedir. 

Bu arada günün çoğunu okulda geçiren çocuklarımız için  öğretmenlerimiz de çok önemli..
Aydınlık yarınlar, ferah bir toplum için çocuklarımızın eğitim öğretim görmesi şart! Bir ülkenin kalkınması ancak sağlıklı, okumuş bireylerde mümkün olur..!

Birde gençlikte yaşananlar olaylar var ki onları da hiç yabana atmamak lazım. 
Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk "gelecek gençlikte" dememiş midir? 
Gençler geleceğin mihenk taşıdır. Bunu asla unutmamak lazım..
O yüzden elimizden geldiği ölçüde gençlerimize sahip çıkmalı, onları kötü olaylardan uzak tutup temiz yetiştirmeliyiz...
Buda onları önemseyerek, benimseyerek, iyi bir terbiye vermekle mümkün olur..

Yaşadıklarımız/ yaşattıklarımız insanoğlunun aynasıdır. Unutmamak lazım. İnsanoğlu ne şarsa, ne yaşatırsa onu biçer...
Bu yüzden lütfen çocuklarımıza, gençlerimize örnek olalım yaşadıklarımızla, yaşattıklarımızla.. Onlara yön verecek bizleriz!

30.01.2023 Ankara P.ÇETİN
( Çocuklar Gençler Ve Yaşadıklarımız Yaşattıklarımız başlıklı yazı Kara kız tarafından 30.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.