DÜNÜN VE BUGÜNÜN

 EĞİTİMİNDEN BİR KESİT

 Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

 

       Saygı değer okurlarım, dünün ve bugünün eğitiminden bir kesit sunmak istedim. Bu yazımı bütün  öğrencilerimizin okumalarını isterim.

       Bu nasıl bir zaman? Bu nasıl bir yaşama şekli? Bir türlü anlayamadım. Bugün burada biraz öğrencilerimizden, biraz da öğretmenlerimizden söz etmek istedim. Daha çok  öğrencilerimizden yana dertliyim.

       1958 Tarihinde (Zıramba) Yakacık Köyü ilkokulundan mezun olduktan sonra, öğretime bir yıl ara verip, Oğuzeli Orta okuluna kaydımızı yaptırdık. Rahmetli Nahsen Kutlar, Rahmetli Mustafa Kutlar (Çimentocu Mustafa) bir de ben. Rahmetli Mustafa Amcam ile Ali Şahin Amcalarım bize Oğuzeli’nde Kerim Hocanın evini kiralamışlar. Ev eski Antep evleri gibi tek odalı, evde elektrik yoktur. Gaz lambası ile aydınlanıyoruz, gaz lambasının şişesini sıra ile her gün birimiz temizleyip yakıyoruz. Yemeğimizi de kendimiz yapıyoruz. Çok zaman kahvaltı yapmadan okula giderdik. Öğle tatilinde fırından tırnaklı ekmek alır, Rahmetli Dertli Süleyman’ın dükkanının önünde karpuz, kavun, domates, ekmek ile yetinirdik. Mustafa ile benim  yemek yapma becerimiz yoktur. Yemeğimizi Rahmetli Nahsen Kutlar  yapıyordu. Akşamları bir tek gaz lambasının ışığında ders çalışıp, ödev yapıyorduk. Benim zaten  gözlerim bozuk. Seneyi yarılamadan okuldan babam beni alıp eve götürdü.  Nahsen Kutlar ile Mustafa Kutlar,  bin bir çilelerle okul hayatlarını  sürdürüp, Oğuzeli Ortaokulundan mezun oldular. Bende babamdan habersiz bir veli bularak, ertesi sene Gaziantep lisesinin orta kısmına yeniden kayıt yaptırdım. Daha benim gibi Oğuzeli Orta okuluna köyden gelip,  okuyan niceleri vardı. Sonuç, Ben Lise Mezunu Gaziantep İl Sosyal Hizmetlerde Şef-Müdür Yardımcısı, Şair-Gazeteci-Yazar. 22 Adet kitabım yayımlandı. Bunlar şiir-araştırma-antoloji ve öyküden ibarettir. Nahsen Kutlar Öğretmen oldu, Mustafa Kutlar Ticaret Adamı. Yusuf  Düver Maliyede Muhasebe Müdürü. Başka köylerimizden bilip, hatırladıklarım. Oğuzeli’nin Tınazdere Köyünden Hasan Özdemir Emniyet Müdürü-Millet Vekili-Valilik yaptı. Yusuf Sönmez Emniyet Müdürü oldu, ve daha  niceleri. Gerisini anlatmaya lüzum görmüyorum. Biz bu şekilde öğrencilik hayatımızı sürdürerek eğitim gördük. Şimdi gelelim, günümüze.

       Bugün öğrencilerimizin ellerinde son sistem bilgisayar, son sistem cep telefonları mevcuttur. Evlerinin önünde okudukları okul. Azıcık okulları uzakta ise, öğrenci servisleri, öğrencilerimizi evlerinden alıp okullarını, okullarından alıp evlerine bırakıyor. Peki bu öğrencilerimizin bir çokları neden ödevlerini yapmıyor? Niçin  okulda yaramazlık yapıp, okul koridorlarında, öğretmenlerinin gözleri önünde sigara içiyorlar? Bu kadar rahatlığa karşı, neden nimetlerini bilmiyorlar? Aklım bir türlü almıyor. Resmi dairelerde bir türban meselesi yüzünden kılık, kıyafetler serbet oldu, ortalık kel alinin bağına benzedi. Ben günümüzde öğretmen olsam, Sınıfa iyi örnek olmak  açısından,  takım elbise ile, kravat ile, traşlı olarak girerim. Bu konuda çok dertliyim ama, bugünlük bu kadar. Artık yeter diyorum. Bugünkü köşemi bu günün öğretmenlerinin ve öğrencilerinin okumalarını istiyorum. Okurlarsa belki faydalı olurumu diye düşünüyorum. Yaşım nüfus kaydına göre 76  hala Gaziantep Güneş Gazetesinde köşe yazısı yazıyorum. Okumaktan ve yazmaktan usanmadım. Gözlerim gördükçe, ellerim tuttukça ölünceye kadar yazacağım okuyacağım. Gençlerimize sesleniyorum, yalvarıyorum. Ne olur okusunlar diyorum, sigaradan, alkolden  uzak dursunlar diyorum. Bütün. gençlerimiz aydınlık günlere doğru yürüsünler diyorum.

( Dünün Ve Bugünün Eğitimiden Bir Kesit başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 2.05.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.