Tek Mum
T e k  M u m

Sevdiğini kaybedince, insanın yüreğinde kırk mum yanarmış.
Sonra her geçen günde mumlardan biri sönermiş.
En sonunda geriye bir mum kalırmış.
O tek mum,
yaşam boyu sönmezmiş,
insan ölünceye dek içinde yanarmış.

İnsan sevdiklerini yitire yitire yaşar;
yıllar geçtikçe, yanan ve sönen mumlar birbirine karışır.
Öyle ki gönlünde hangi mum kimin için yanıyor bilemezsin, mumun alevinde sevdiğinin kimliğini göremezsin, yalnız belli belirsiz bir acının dumanı titreşir.

Zaman geçtikçe acı uslanır, akıllanır, bilgeleşir; hüzne dönüşür; yara kapanmıştır; ama inceden inceye sızlar.

Alıntı İlhan Selçuk'dan

         *     **    *

Bir Evlilik

Tanıştık
uçan kuşların
tanıklığı altında.

Elli yıl geçti,
aşk, bu dünyada
zamanın esaretinde
andır.

Gençti ;
öptüm
gözlerim kapalı
ve açtım kırışıkken yüzü.

‘Gel’ dedi ölüm,
son dansın partneri
olarak seçmişti
onu.

Ve O
yaşamında
her şeyi
bir kuş zarafetiyle yapmıştı,
yeni bir sayfa açtı
ağlayarak
bir tüyden daha ağır olmayan
İç çekişle.

Ronald Stuart Thomas /(Çeviri: Mehmet Bardakçı)
(29 Mart 1913 – 25 Eylül 2000) İngiliz şair ve papaz.Cardiff’te bir gemi kaptanının oğlu olarak doğdu, Gwynedd'de öldü. Gallerli din adamı ve şairdir. Açık ve anlaşılır bir şiir tarzı olan şair, din adamı olarak ortak insani değerleri savunur.
( Tek Mum başlıklı yazı Ali Arslan tarafından 25.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu