İslamcılığa Artık Elveda  Alıntı
İSLAMCILIĞA
         ARTIK  ELVEDA

        ● "...Duygusal yatırım yaptığımız şeylerden ayrılmak kolay değil.

İnsan fiziksel anlamda mahallesini değiştirirken bile içinde bir burkulma oluyor.

Uğruna en güzel yıllarınızı verdiğiniz bir düşünme biçimiyle hesaplaşmak ve bu mekanizmanın çalışmadığını itiraf etmek kolay mı?...”

        ● “...Ben, bugüne kadarki düşünme biçimimin yanlış olduğunu farkettim.

En temele koyduğum ilkeler düzeyinde yanılmışım.

Dünyayı anlama ve yorumlama faaliyeti, inanç merkeze alınarak yapılabilecek bir şey değil.

En temele koymam gereken şeyi buldum:

Aklı en temele koyarak yeniden düşünmeye başlayacağımı ilan ettim...”

        ● “'...İslâm düşüncesi derken 'düşünce' kelimesinin içine koyduğunuz her şey Yunan'dan gelme. Neredeyse tamamı.

Alın onları, geriye iki tane Arap atasözü kalır..."

        ● “...En temele yerleştirilebilecek en temel yetenek, en insanî yetenek: us (akıl).
Gözlem ve deneyi de bunun içine koyabiliriz.

Dünyayı açıklamak için hiçbir insanüstü kaynağa veya yeteneğe ihtiyacımız olduğunu düşünmüyorum.

Sadece, sahip olduğumuz yeteneğin hakkını vermek gibi bir yükümlülüğümüz
var..."

   
OSK/ 23 Ağustos 2022
Dücane Cündioğlu
( İslamcılığa Artık Elveda Alıntı başlıklı yazı Ali Arslan tarafından 27.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu