KİŞİLİK
Sınıf, öğrencilerin gürültüsüyle dolup taşarken öğretmen kapıda beliriverir, sınıfı göz ucuyla iyice süzer; öğrenciler çok şey anlamıştır bu bakışlardan.
Kürsüye geçer öğretmen, ders defterini imzaladıktan sonra tebeşirle tahtaya kocaman ” bir ” rakamını yazar ve : “ Bakın çocuklar, bu kişiliktir ; hayatta sahip olabileceğiniz en yüce ve en kıymetli değer.”
Sonra yanına bir “ sıfır “ koyar “ bu ise başarıdır; çünkü başarılı bir kişilik biri on yapar…”
Bir sıfır daha koyar “ bu da tecrübedir on iken yüz değer olursunuz .” Sıfırlar çoğalır sırasıyla uzayıp gider ; sabır, ahlâk, sevgi, yetenek, kültür iyilik …

Eklenen her yeni rakamın kişiliği zenginleştirdiğini ona yeni değerler kattığını anlatır öğrencilerine. Sonra silgiyi alıp baştaki “ biri “ siler. Geriye bir sürü anlamsız içi boş yuvarlak şekiller kalmıştır. Sonunda öğretmen yorumunu yapar:
“ Kişiliğiniz yoksa öbürleri bir hiçtir !"
Derleyen: İbrahim ÇAM


( Kişilik başlıklı yazı İbrahim Çam tarafından 27.04.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.