Tilki bir gün ormanda avlanmaya çıkmış ormanın derinliklerinde av bulmak için dolaşırken bir de ne görsün, bir ağaca asılmış koskoca bir geyik eti budu, tilki eti görünce sevinmiş, sevinmiş sevinmesini ama, bulduğu et boyundan alamayacağı kadar yüksekteymiş ve onu oradan nasıl alırım diye düşünmeye başlamış.
Tam da onu düşünürken, öbür t
araftan bir kurt çıkagelmiş demiş ki tilkiye ne bekliyorsun o eti oradan alıp yesene ;
Tilki bir yerinden alamadığı ağaçta asılı duran ete bakar, bir de kendine bu soruyu soran o kurda bakar ve kurda cevap verir.
Kurt kardeş, kurt kardeş ben bu gün oruçluyum…
Der.
O öyle deyince, kurt bir çırpıda hoplayıp eti bulunduğu yerden aşağıya indirir ve bu arada pat diye bir ses çıkar, kurt orada avcıların kurduğu tuzağa kendini kaptırıverir ve eti yiyemez hale gelir.
Tilki derhal yere düşen eti yerinden alır ve büyük bir iştahla kurdun düşürdüğü eti yemeye başlar.
Kurt öbür t
araftan canı acıya, acıya eti yiyen tilkiye bağırır.
Hani sen oruçluydun,hani sen oruçluydun.
Ne oldu da orucu bozdun?
Der.
Tilki ağzında et,kurda cevap verir.
Top atıldı ya, sen duymadın mı ?
topun sesini kurt kardeş
der.
( Tilki Kurnazlığı başlıklı yazı Ahmet Yüksel tarafından 17.08.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.