3



30 Agustos zafer bayramı dolayısıyla sizlerle paylaşmak istediğim bir konu var.
Bu konuyu Araştırmacı-gazeteci yazar Hulki Cevizoğlu gündeme almıştı.Bu konuyu güncelleştirmek istedim.

Tarih meraklılarının dikkatini çekecek sorular vardı.Bu dört soru şuydu?

1-Atatürk Ordular! İlk hedefiniz Akdeniz''''dir. İleri! dediği halde, Türk
Ordusu niçin Ege''''ye gitti?

2-Atatürk Ağustos ayında niçin paltoyla dolaşıyordu?


3-Türkiye''''nin İngilizce tam karşılığı gerçekten Turkey(hindi) mi?

4-Ortadoğu diye bir bölge var mı?

Bu sorular ve cevaplarından bazıları kendimizce merak edilmiştir.Ama resmi tarih ne söylüyorsa doğru söylüyor hazır bilgi  doğru olur varsayımıyla  sormak ve öğrenmek istememişizdir.

Ama Ordular ilk hedefiniz Akdenizdir ileri!emri düşünülmeye değer.Akdeniz in Türk kara suları olması ve Atatürk''ün tarih bilinciyle bunu bilerek söylemesi çok anlamlıdır.

Bu sorulara cevap ararken Hülki Cevizoğlu''nun kaleminden bu önemli soruların cevabını okuyalım.Ve düşünelim.Milli değerlere gereken önemi veriyoruzmuyuz?
En önemlisi İngiltere niçin Türklerin yaşadığı bu ülkeye Turkey diyor.Ve biz bunu değiştirmeye gayret etmek istemiyoruz.
Kendileri için" Grea"t büyüklüğü uygun gören zihniyet niçin bize Hindi demeyi yeğliyor?
Bugün Türkiye''de yapılan 2010 FİBA DÜNYA BASKETBOL
şampiyonası tanıtıcı flamasında bizde Turkey yazmayı uygun görmüşüz! Bizlerde Turkey demekte hiçbir sakınca görmeyecek duruma gelmişiz.



Sayin Cevizoglu’nun Kalemiyle

İlk sorunun yanıtını uzun süre kendime sormuş, yanıtını bulamamıştım.
Üstelik pek çok kişiden de doğru yanıt alamamıştım. İşin kötüsü, birçok
insan bu durumun farkında bile değildi!..
Ortaokuldan bu yana hepimiz, kendi tarihimizin en önemli noktalarını bile,
ezberleyip durmuştuk. Daha doğrusu, bizlere ezberletmişlerdi.
Mustafa Kemal, ordularımıza Akdeniz''''i hedef gösterirken, niçin düşmanı
9 Eylül''''de Ege''''de denize dökmüştük?.. İşte yanıtı:

Yunanlılar, Akdeniz''''in bu kısmına ''''Ege Denizi'''' adını takmışlar,
bölgedeki Yunan egemenliğini ve haklarını belirtmek maksadıyla ısrarla Ege
Denizi deyimini kullanmaya başlamışlardı. Mustafa kemal Paşa, özellikle bu
adı kabul etmediğini belirtmek için ''''Akdeniz'''' deyimini
kullanmıştı(Artuç, İbrahim, Yeniden Doğuş-Türk Kurtuluş Savaşı, Kastaş
Yayınevi, 2.Cilt, s.471) (Ansiklopediler de, Ege''''nin Akdeniz''''in bir kolu
olduğunu yazıyor)

Gördünüz mü Atatürk, Venizelos''''la(Batı''''yla) iyi ilişkiler kuruyor ama,
Batı''''nın emperyalist kavramlarına, bırakın boyun eğmeyi, ağzına bile
almıyordu!..
Avrupalı''''ya çok güzel ders değil mi!..
İşte Atatürk''''ün tarih bilinci.. İşte bizdeki zavallılara ders!..
Şimdi başka soru çıkıyor. Niçin biz, bugün hâlâ Yunanlılar''''ın egemenlik
hakkı güttüğü bu denize onların ağzıyla Ege Denizi diyoruz? Çünkü,
birçok alanda olduğu gibi, kültür ve tarih alanında da köşeye
sıkıştırılmışız.
İkinci soru ise, Ağustos ayında Atatürk''''ün niçin palto giydiği idi.
Yılın en sıcak ayında Büyük Taarruz''''u gerçekleştiren Mustafa Kemal, şubat
ayı gibi paltoyla dolaşıyor ama bunu kendimize hiç sormuyorduk.
Bu yıl 25 Ağustos''''ta Türkiye İttifakı çerçevesinde gittiğim
Kocatepe''''de gerçeği yaşadım. Cevap çok basitti!
Yılın en sıcak ayında bile Kocatepe, soğuktu. Gündüz de soğuk, harekâtın
başladığı sabah vakti de.

BİZ İNGİLTERE''''YE FARE DİYOR MUYUZ?

3.soru şuydu: İngilizler niçin Türkiyeye, anlamını bozarak, yani
Türkler''''in yaşadığı yer anlamında değil de, hindi anlamında Turkey diyorlar?
Turkey kelimesi, İngilizler''''in uydurduğu bir kelime. Biz de, bizi
aşağılamak için İngilizler''''in ortaya attığı bu kelimeyi doğruymuş gibi almışız! Tarih bilincine bakın! Yıllardır bizi yönetenlere bakın!..
İngiltere de dahi bir çok ülke, kendisini great(büyük) olarak
tanımlarken, bizi aşağılamak için (Kurtuluş Savaşı''''nda, Lozan''''da onları da ezmiştik!..) böyle bir kümes hayvanı adı takmışlar. (Bu konu, bir program konusu olacak kadar uzun irdelenebilir.)
Sonuç olarak İngiltere''''nin kendisi great(büyük) biz ise, hindi!
Ne onursuz bir yaklaşım. Biz onlara fare desek, ne diyecekler acaba?
Tıpkı, Ege Denizi kelimesinde olduğu gibi, ülkemizin İngilizce adında da onurlu ve tarih bilinci ile yaklaşmamışız konuya.
Bir hatırlatma. Köleler ülkesi anlamına gelen Habeşiştan kelimesini atan
bir ülke adını düzeltti ve Etiyopya yaptı. O tarihten sonra da, bu
kelimeyi kendisi kullanmadığı gibi, yurt dışından gelen ve üzerinde
Habeşiştan yazan hiçbir postayı kabul etmedi.
Yine, sömürgeci İngiliz zihniyetinin bir başka yansıması da, 4.sorumuzda
idi: Ortadoğu diye bir bölge var mı?
Ortadoğu bölgesi, Türkiye''''ye göre Ortadoğu değil. Bu da, İngilizler''''inkendi bulundukları bölgeden dünyayı tanımlamalarına dayanıyor. Oradanbakınca, söz konusu bölge doğunun ortası yani ortadoğu; daha uzağı, dahadoğusu ise Uzakdoğu!..
SORULARIN ALTINDAN ÇIKAN GERÇEK!..
Bakalım bu basit soruların altından neler çıkacak? demiştim. Nelerçıktığını gördük: İçimize kadar, beynimize kadar işlemiş sömürgecilik!..
En basit soruların altından dahi neler çıkıyor değil mi?..

( Atatürk Ordular İlk Hedefiniz Akdenizdir İleri Dediği Halde, Türk Ordusu Niçin Eğe Ye Gitti başlıklı yazı M.Filizman tarafından 30.08.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.