Mevlana'nın sözleri,yılar öncesinden yazılmasına rağmen,hala güncel,Bu dünyaya,insanlığa nasıl bakış açısı ki;yıllar sonrada ilgiyle okunacak.
Kainatta herşeyin zıttı var.Kutupların olduğu gibi.Acılar,ve sevinçlerin olduğu gibi.Bunlardan biri olmazsa diğerinin anlamını bilemiyoruz.

Hayat bir mücadele,insanları başarıya ulaştıranda ümidler,yaşama sevinci.Ama yaşamakta kaybetmekte var.Yılmadan usanmadan ümidimizi kaybetmeden,ümidin kanatlarıyla başarıya ulaşmalıyız.

İnsanoğluda hayat mücadelesi karşısında verdiği sınavla olgunlaşır.Başarı gelirse bundan haz duyar.
Ümidler olmasa;insanoğlu hayat mücadelesinde pasif kalır,hayatın bir manası olmazdı.
Yarlar,ve şairlere ölümsüz eserler bıraktıran ümidler değil mi?
Ümidler masalllarda kaf dağının ardında olmasına rağmen nasılda peşi bırakılmadı?
 
Şimdi Mevlana'nın öğüdünü okuyalım.O bizim yıldızımız.

Zorluklar karşısında yeniden bir hamle,bir diriliş olur,Üzülen,ümidini kaybeden dostlara.

Üzülme" der Mevlana;

"Bir yandan korku, bir yandan ümidin varsa iki kanatlı olursun,
Tek kanatla uçulmaz zaten.

Sopayla kilime vuranın gayesi kilimi dövmek değil,
Kilimin tozunu almaktır.

Allah sana sıkıntı vermekle tozunu, kirini alır.
Niye kederlenirsin?

Taş taşlıktan geçmedikçe parmaklara yüzük olamaz.
Yüzük olmak dileyen taş, ezilmeyi yontulmayı göze almalıdır."

( Üzülme" Der Mevlana; başlıklı yazı M.Filizman tarafından 27.09.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.