Popüler kültürün yaygınlaşması sonucu ;yetişme çağındaki çoçukların ben büyünyünce ,doktor,öğretmen,sanatçı ,ilim adamı gibi örnekler azaldı.

Bir istatistik ülkemizin kültür haritasını çıkardı.Çok acı taplo görünüyor..

Çalışmadan emek vermeden hazıra konma kolaylığı gençleri bekleyen hayatın gerçekleri.

Tv dizilerininde bu acı taploda payları var.Doktor olan bazı ünlü kişilerin bile kendi mesleğini yapmayıp başka dallarda uğraşdığını görüyoruz.


Ben ,Nilüfer Narlı'nın"gençler muhafazakarlaşıyor"açıklamasına tam olarak katılmadım.Yoruma açık konu.
Yazıyı okuyan eğitimci arkadaşların yorumlarının faydalı olacağına
 inanıyorum.


Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü’nce 13-18 yaş arasında yapılan araştırmada gençlerin yüzde 70’inin bir idolünün olmaması ama idolü olanların ise ilk üç sırada şarkıcı İsmail Y.K, futbolcu Arda ve Ronaldo'yu seçmesi düşündürmeye başladı.

NTV ekranlarında Erhan Ertürk'ün sorularını cevaplandıran sosyolog Prof. Dr. Nilüfer Narlı, gençleri bekleyen tehlikeyi şu cümlelerle ifade etti: “Gençlerin idollerinde sorun var. Gençlerin ilk sıradaki idolleri içinde bilim adamları yerine sanatçı ve futbolcular ortaya çıkıyor. Burada akla şu soru geliyor: Gençlerin artık sığlaştığını mı görüyoruz? Gençler hem dindar olmak istiyorlar hem muhafazakar olmak isityorlar hem de modern olmak istiyorlar. Böyle bir çaba içindeler. Fakat gençlerin yeni toknolojileri kullanmaları  bilgi üretimine girmeleridir esas önemli olan sorular. Eğer Türkiye'deki gençlik bilgi tabanlı öğrenime geçemezlerse o zaman bu Türkiye için büyük bir kayıp olacaktır. Benim için en önemli sorun gençlere istihdam sağlanacak mı? Yeni trendleri yakalamaları için neler yapılıyor. Bu konuda bir çalışma var mı? Biz onların muhafazakarlaştığını görüyoruz ama başka
açıdan neler olduğunu göremiyoruz. Ben bu çalışmadan gençlerin ne istediğine dair tam bir sonuç çıkaramıyoru ”

GENÇLERİN HEDEFİ PARA VE HAZ
“Son 10 yılda ciddi bir muhafazakârlaşma görünüyor.” diye konuşan sosyolog Narlı, “Aile değerleri, kadın ve erkek ilişkileri ile ilgili bir muhafazakârlaşma görülüyor.” diyerek şöyle devam etti: “Gençler çok hızlı bir şekilde paraya ve hazza ulaşmaya çalışıyorlar. Bu son 15 yılda çok hızlı bir şekilde yoğunlaştı. Bir yandan muhafazakârlaşıyorlar ama diğer taraftan da paraya ve hazza yaklaşmaya çalışıyorlar. Böyle de bir gelişme var. Bu sorun üzerinde ciddi bir şekilde durulmalı ve Türkiye’deki gençliğin bilimdeki trendleri yakalaması sağlanmalı. Bunun için özel çalışma yapılmalı.dır”

ARKADAŞLIK İYİ FLÖRT KÖTÜ
Hürriyet gazetesinden Nuray Babacan'ın haberine göre araştırmaya katılan gençlerin yüzde 74,4’ünün kentlerde, yüzde 25,6’sının kırsalda yaşadığı belirtildi. Her iki cinsiyetten arkadaşı olanların oranı yüzde 50,8 olarak belirlendi. Kızlar, arkadaşlarıyla bir araya geldiklerinde okul, sınavlar, giyim-kuşam, müzik, TV dizilerini konuşuyor. Erkekler ise spor,futbol, cinsel yaşam gibi konularına kızlardan daha çok öncelik veriyor. Evlilik öncesi kız-erkek arkadaşlığını doğru bulma oranı yüzde 78 iken, doğru bulmayanların oranı yüzde 22 olarak belirlendi. Araştırmada 1996’da flörtü doğru bulmayanların oranı yüzde 16,3 olduğu belirtildi.

İDOLLER ŞARKICI-FUTBOLCU
Yüzde 70’i bir idolü olmadığını dile getirdi. İdolü olduğunu söyleyenler arasında ilk üç sırayı, şarkıcı İsmail Y.K, futbolcu Arda ve Ronaldo aldı. Listenin hemen hemen tamamı, şarkıcı ve futbolculardan oluştu. Politikacılar, bilim adamları ve yazarlar listenin sonunda yer aldı.

Moralhaber.Net
( Gençler,idoller ,ve Gelecekleri başlıklı yazı M.Filizman tarafından 17.02.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.