Yaşamayı bileydim yazar mıydım hiç şiir?
Yaşamayabileydim yazar mıydım hiç şiir?
-Yaşama!
-Ya bileydim?
Yazar: Mıydım
Hiç: Şiir.

İSMET ÖZEL,böyle diyor.

İsmet Özel'de 1974 yılından sonra,sosyalist düşüncelerden vaz geçerek,islami bir çizgi ve zarif  tarzda Türkçü fikirleri benimser.

İnandıkları,hayal ettikleri dünya nizamının iflas etmesi düşünce dünyalarında da deprem etkisi yapar.

Yeni arayışlar,farklı düşünceler zenginlik katar edebiyat dünyamıza.

Niçin yazarız?hep sorulmuştur.Sosyolojik,psikolojik bir hadise.Umutsuzluğa düşünce mi yazılır şiir.Hayatımızda herşey yolunda giderken birşeyler yazbilirmiyiz?

Yoksa yaşamımızda olağan üstü değişen sosyal,ekonomik hadiselerinin dışa vurumu mu? ,rahatlama,psiko terapi mi?

Belkide bunların hepsi,hapsolmuş düşüncelerin özgürlüğe kanat vuruşlarıda diyebiliriz.

Latife TEKİN;yazma öyküsünü bir söyleşide şöyle anlatıyordu.Aile içindeki durum,maddi imkansızlıklar.Aksi takdirde yazar olmazdım demişti.

Yunus EMRE ye söyleten güç ne?40 yıl Taptuk Emre'ye hizmet sonrası vakit tamam deyince başlayan süreci nasıl yorumlayacağız.
Molla Kasım şiirlerinin bir bölümüne gelince Fark ettiği şiir nasıl bir duygu ile yazılmış?şiirini birgün böyle bir insan okuyup "bunlar boş sözler"diye şiirlerine yapılacak muameleyi bilebiliyormuydu?

 Derviş Yunus bu sözü
eğri büğrü söyleme
Seni sigaya çeken
bir Molla kasım gelir
 


Bu söz yıllara meydan okuyan şiirlerin bu güne kadar gelmesi sağlar.Yıllar boyu Yunus mahyasıyla yazılan MEÇHÜL şairlerinde şiirlerini içinde barındırır.
O Meçhül şairlerin şiirlerinin kaybolmasını önler.

Shakespeare de öyle bir değil birkaç yazar ve şairi şekspir şemsiyesi altında saklar.Yazmanın ciddi bir iş sayılmadığı yıllarda;lordlar, asiller bir isim arar yazdıklarının altına imza atacak O kişi şekspir dir.Böylece bir ömre sığmayacak eserleri o na yüklerler.
Artık o ölümsüz eserler veren yüzyılların yazarıdır.

Üstad'da  yazma FRANSA dönüşü iç dünyasındaki depremlerin O nu tanıdıktan sonra diye kendini tanıtması ile bir başka boyut kazanır..Yazar,yazar,,taki gözlerinin ışığı sönene kadar ,beyaz sayfalarda son satırlar bitince masanın üstüne devamla yazacak kadar kendinden geçer.

Yazmak belki kendimizle belki dünya'ya nizam verme adına yollara düşmektir.

Belki hapsolmuş duyguların özgürlüğe kanat çırpışlarıdır.
Belki gönlümüzce kurduğumuz saltanatımızdır.


ismet özel'in dediği gibi" yaşamayı bilseydik yazarmıdık Hiç şiir?"



( Yaşamayı Bileydim Yazar Mıydım Hiç Şiir? başlıklı yazı M.Filizman tarafından 21.02.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.