Siyaset insanları yönetme sanatı dır. İdeal mana için tarihte ugruna bir çok canlar verilmiş ve canlar alınmıştır.

 Can alma eylemlerindeki ilkel yöntemler modern zamanlarda yerini çagdaş yöntemlere bırakmış ve Siyaset ideal manasını renksizleştiren geçim aracı olarak algılanmaya başlanmıştır 

  Bu durumda siyasette yönetim için aracı kurum niteliğindeki partiler,bir kısım art niyetlilerce kullanılmaya başlanmış ve geniş halk kitleleri bir kısım ideal manalarla tek ilkel amaç olan paraya tahakkum etmeye calışmak için  partileri kullanmaktadırlar.

 12 Eylül 1980 darbesi ile depolitizasyon politikası gereği korkutulan namuslu halk kitleleri siyasetten  soğumuş, evlatlarını  veya evlatlarını geleceğini bu ugurda kaybeden ler siyasetten hiç sıcak bakmamışlar ve sorumsuz gençleri yani  şimdinin aile babası olan gençleri yetiştirmişlerdir.

  Dualarla gönderilirken ‘’aman oğlum –kızım bir şeye karışma,sen sadece okumana bak’’’’devlet sen mi kurtaracaksın’’ gibi söylemler makul insanlara siyaset öcü gibi gösterilirken, öte ki ler serbest stil söğüşün tüm yasal şartlarını hazırladılar.

  Dev-Genç,sev-genç e dönüşürken,ülkücü genç ürkütücü genç e dönüştürülmüş ve siyaset olabildiğince halktan uzaklaştırılmıştır.

  Bu hengamede en büyük şirket partilerimizden olan ANAP,içersinde yuvalanan siyaseti yönetim aracı olarak değil de ihale mekanizmaları ile GEÇİM  aracı olarak gören ve 12 Eylül korkusunu muhbir olduğu için yaşamamış aksine saltanatını sürmüş can müsveddeleri ile siyasette hiç bulunmamış  cahil cühela takımları menfaat eksenli davranış modelleri geliştirerek siyasete hükmetmişlerdir.

 Anap kurucu liderinin cumhurbaşkanı olmasını müteakip parti eksile eksile girdiği seçimlerden  s….s….le çıkarak , tarihteki ayıp defterindeki yerini almıştır.

  Devletin gelenekeslleşmiş yapısını bozan ,Amerikan salyalı çoğu birkaç aylık sosyal kurs mezunu çocuğun Prens olarak lanse edilerek ak saclı devlet bürokrasinin lagvedilmesi,özelleştirme adı altında peş keş çekmeler,teşvik kredisinin İstanbul da dolmuş hattına tahvili,PKK terörünün birkaç çapulcu gibi gösterimi ile küçültülerek önemsenmemesi ve gelire dönüştürülmesinin sağlanması(çift maaşla kamucular kazandı,koruculukla derebeyler ,yasadışı gelirle pkk kazandı),köy boşaltmaları ile demografik yapı bozmaları,konfedarasyon söylemleri,AB  yolunun diyarbakırdan geçeceği,anayasa nın bir defa delinmekle bir şey olmayacağı hep ŞİRKET PARTİ  zamanında oldu.

              Her şirket PARTİ  tarihteki yerini almaya mahkumdur. Bu mahkumların kurucuları akıbetlerini öngördükleri için  İDEOLOJİK PARTİ  olarak toplumu dik durmaya cağıran ve kendi ömürlerini kısalaştıran, parti ve guruplara her daim saldıracaklardır.

             Türkçede kelimnin sonuna eklenen ,,oş..ş gibi ekler kullanılan kelmeyi yumuşatırlar. Ülkücü veya solcu eski militanlar ,şirket partilerdeki yerlerini almak veya var olan yerlerini sağlamlaştırmak için LİBOŞ  gibi kelimelerle yumuşatılarak, dönüşümleri sağlanmış ve İLKESİZLİKLER ve ilkesizlerin satışını başarıyla sağlamışlardır.

            ÖLÜDEN POST ÇIKARMAYA ÇALIŞANLAR, KENDİ SULTALARI SONA ERDİĞİNDE SUDAN CIKMIŞ BALIK GİBİ ŞAŞKIN ÖRDEK ROLÜ YAPACAKLARDIR.

            BÜTÜN HALKIMIZ ŞİRKETLEŞEN PARTİ ADRESLERİNİ BİLMEKTEDİRLER. DEMOKRASİYE İNANCIMIZDAN DOLAYI BURADA BU PARTİLERİN İSMİNİ YAZMAYACAĞIM AMA BUNLARI HERKES BİLİR.

            .

           

            ŞİRKET PARTİLER, ticaretin genel kuralına göre hareket ederler. Genel kural nedir ? En az maliyetle en çok kar elde etmektir.Şirket ‘’Buna ulaşırken her yol meşrudur’’ der..  Halkın bilmesi gereken ;Ekmeği ucuza yemek istiyorsan,Belediye fırınından ekmeğini alacaksın. Belediye, kamu hizmeti için çalışır.Hem diğer ekmek firmalarını,hem de halkın yararını düşünür. Şirket ,ekmeği hamurken 200 gr tartar,belediye ekmeği piştikten sonra 200 gr olarak tartar.  Buradan şirket kara göre hareket etmiştir,Belediye halka hizmete göre hareket etmiştir. O halde şiketlerden değil ama şirket partilerden halkın uzak durması gerekir.

             Siyaset yukarıda anlatılanlar ışığında inandırıcılığını yitirince, insanların dini ve ahlaki değer lerini sarf malzemesi yaparak bir kısım şirket partilerinin uygulamaya koyduklarını,Türkiye gerçeğidir.  Ama inanç, tüm insanların Türkiye içinse tüm Müslümanları asgar müştereğidir. Bu durumda zaten müşterek olan şeyin siyasal zeminde kullanılması istismardan öte bir anlam ifade etmez.siyaseti yapıyorsan yarattığın projlerle varlığını sağlayacaksın yoksa zaten var olan değerleri kullanırsan hiçbir anlam ifade etmez.

  Ticari bir faaliyet gösteren şirket urup Türkineni 81 vilayetinde 4.000 yakın ilçesinde şube amcaya kalksan her işyeri açılışı için asgari 1.000 TL  açılış masrafı,telefon kaydı elektrik su aboneliği alınması ve en az bir işçi çalıştırmanın icap ettiğini düşündüğünde ortaya muazzam bir maliyet çıkar. Oysa hiçbir proje koymadan ben sadece üniversitey alınmayan kızlarımızın hakını savunuyoum,ada İş Bankasından aldığın gelirleri korumak için devlet laiktir deyip hiçbir proje üretmezsen olan  necip Türk milletine olur. Bunun adı siyset değil ŞİRKETTTİR. Senin adına bürolar tutup kitralayan insanların onların emeklerinin ve paralarının ve hayallerinin  hırsızlığından başka bir şey değildir.

Siyaseti yönetme sanatı olarak kabul eden insanları siyasi arenda görmek ve mücaeleyi her kes diğeri kadar milliyetçidir,en az onun kadar müslümandır yada inançlıdır,onun kadar sosyal adaletçidir, asgari müştereklerini genel kabul ederek toplumun refah düzeyini yükseltici proje bazında yarışarak siyaset yapmaya davet ediyorum.

Bu davet icabet edecek yetenekteki insanlar ,davetin yüceliğini anlarlar ama yetenek aczi içinde olanlarsa içini istedikleri gibi boş şeylerle doldurabilirler.

( Şirketleşen Partiler başlıklı yazı HALİLİ tarafından 5.06.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.