CUMHURİYET SANA CANIM FEDA…           

      Türk tarihinde, Fetret devresi olduğu gibi lale devirlerinin yaşandığı dönemlerde olmuştur.

       Son imparatorluk Osmanlı da,Yöneticilerin dünyaya bakış açısı ve tabi oldukları felsefi anlayış ,onların davranış modellerini de geliştirmiş Zaman gelmiş, Ordunun başında savaşlara katılmış an gelmiş,saray dşına çıkmadan yaşamaya çalışmışlardır.

       Bireysel saray dışına çıkmama ,arddan gelenlere örnek teşkil edecek ve saray da diğerleri gelecek hezimetleri bekleyecektir.
      Ve sonuçta ,Koca imaratorluk 300-500 kişlik yunan –bulgar çetelerine, hunhar sırplara yem yapılmıştır. (bu cümle günümüze yabancı gelmemeli 3-5 çapulcu gibi-)
       Oysa Avrupa da,farklı prenslikler den oluşan İtalyanlar  birleşmiş,ayrı ırklara mensup Katalanlar  İspayol çatısında birleşmiş,Korsika yı kendine dahil etmiş Fransa ve Avusturya ile birleşmeye 200 yıldır çalışsan Almanya varlığı gözler önünde iken Arap Yarımadası, Kuzey Afrika ve Balkanlar Osmanlıdan koparıldı.
        Sistem olarak da cumhuriyetin kuruluşu ileOsmanlı, tarihteki diğer Türk devletlerinin yanındaki yerini aldı

        Neydi Cumhuriyet?

        Yeni bir ruhun, bir bedene üflenmesi gibi idi.
        Harfler değişti-dünya ile entegrasyon sağlandı.
        Anayasa yapılarak buyruk devletten  hukuk devletine geçildi.
        Kadına seçme seçilme hakkı verilerek, annelik dışında başka görevlerinin olduğu hatırlatıldı.
         İktisadi teşeküller oluşturularak, bugun dünya devleri ile yarışan türk firmalarının mayası çalındı.
         Topyekun 1912 den beri Ziya GÖKALP  le beraber öne sürülen Anayasal sistem olurtrulmaya çalışıldı.
          Oluşturulan bu cumhuriyetin verdiği imkanlardan çok güzel fedakar insanlar yetişti.
          Üniversitelere yeni üniversiteler ,iktisadi teşeküllere yeni teşeküller kattılar .
           Ama bu okullarda sadece iyi adamlar yetişmedi.
           Hainler ve hainlerden farkı olmayan tembellerde bu topraklarda yetişti.
           Çünkü büyümek biyolojik bir olaydı ve kendi kendine insan büyüyebiliyordu .Hain ve tembellerde bu şekilde var oldular.
           Sistemin içerisine girip,takoz oluncaya kadar bu hain ve tembellerin varlığını kimse duymadı.
            Hainler aynı zaman da hin di. Hainler, tembelleri tembeller ,hainleri kullanarak sistem içerisinde yol almaya, devam ettiler.
            Tam 59 yıl sonra bir anayasa yapılar,1921 anayasasının da gerisinde insanı bırakıp, ormandaki agaca kadar anayasa ile tanzim yapmaya çalıştılar.
             Bir nesli nasıl olsa yok etmişler idi.
             Kimi kabristandaki yerini alırken, kimisi de okumak hakkı elinden alınarak cezaevlerine tıkılmışdı.
              Ülkesini ve insanını düşünenler gitmişti.Geride sadece hainler ve tembeller kalmıştı
              Hin olan hainler seçim yasaları ile oluşan ve kapatılmış partilerden doğan boşluktan yararlanarak ,  seçim sarhoşu olacak şekilde iktidarına otururdular.
             Artık onlar  çalışmadan- üretmeden, kazanmayı en iyi şekilde ögrenmişlerdir. Ak saclı diye tecrübeli devlet geleneği olan  adamları kadrolardan silip, yerine yeni yetme Amerikan salyalı cocukları genel müdür ,müsteşar olarak atadılar.
              Zira üstteki biliyor du toy olandan alması ve onu kandırmsı daha kolay dı ve o yaşta onu oraya o getirmişti.

              Bakanlık sayısın 40 a yaklaştırırken de hep düşünce aynı idi Cumhuriyetten ve değerlerinden ,daha fazla nasıl alabilirim? Çalışmaları ona göre yapıldı.

              Yetmedi varlığına bir hancer gibi ‘’federasyondan bahsedelim ‘’’’Anayasayı bir defa delmekle bir şey olmaz’’dediler.

               Buda yetmez deyip ,Yüce meclisinde fabrika kursunlar diye teşvik kanunu çıkarıp,İstanbul daki taksi plaka ve minübüs  bedellerini şişirdiler,teşvik kapsamında hayali ihracat yapıp %18 vergi iadesini kapmayı da meziyet saydılar.

              Tarihte ilk defa hainler ve tembeller bu kadar ragbet görmüştü.
               Adam tembel olduğu için yerine işleri başkaları yaptığı için bir yerlere gelebiliyordu. Liyakatı olmadığı hatta o kadar yavşak ve silik olduğu halde genel müdür ,bakan,müsteşar olabiliyordu Ve bu tüm kurumlara sirayet ederek adamını bulan liyakatı olmadan bir yerlere gelebiliyordu.Artık her olumsuzluk ivme kazanmıştı.
              Son anayasa yaşı 20 yi geçmemişti ki,uyum yasaları,özeleştirme yasaları,sözleşmeli personel uygulamaları ile canım cumuriyetim, sana karşı hainlerin saldırısı öyle artı ki artık değil federasyon, harita bölmeleri ,milletin gözüne sokuldu.,
               Haritanın öbür tarafındaki alınan ne diplomanın, ne ehliyetin, ne de iş bitirme belgelerinin, bir anlamı kalmıştı
              Terörle tehditle sempati ile kapalı  gelen sorular, acıkca cevaplanıp, hep beraber işaretleniyordu. Yargılama desen ,taşımalı yargılama ile terörsitlerin kahraman edaları ile karşılanıp ,yargılarmış gibi yaptılar.

              İşte Cumhuriyetim, seni bu hale getirip belgelerini dahi anlamsız kılanlar adına özür diliyorum.

              Yokluktan,varlığa gelen CUMHURİYET. seninde herhalde kendini koruyacak güdülerin vardır.Vilayeti ilçe yapacak, üniversiteyi alıp meslek yüksek okula çevireceğin, üniversite sınavını haritanın bu tarafına taşıyacağın seçim bölgesini alıp haritanın bu tarafında taşıyacak ve bu adaylığı kabul edecek kudretin vardır Eger bu kudret sende yoksa sana şimdiden geçmiş olsun diyorum

( Cc -canım Cumhuriyet- başlıklı yazı HALİLİ tarafından 16.06.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.