Geliştiği sanılan toplum yaşamında eksiklik ler neticesinde hayat gerçekleri canımızı acıtmaktadır.

                     Türk Milliyetçisi olarak Türk milletinin yaşam şartlarının kalitesini arttırmak ahlaki ve inanç değerlerine sahip çıkmak boynumuzun borcudur.

                     Kentleşme problemi, sosyalleşememe problemi ile birleşince, ekonomik sıkıntıların da inanç noktasındaki zaafiyetleri gereği boşanmalar artmış ve Türk kadınının yalnızlığı, derbeder yaşamların artışına, toplumsal hayatta ivme katmıştır.

                     Ekonomik yönden bagımsızlığını sağlayamamış kadınlar,bireysel çalışma hayatında kötü niyetli insanların, zaaf dolu davranışları karşısında, yozlaşarak hayat idamesini sağlamaya calışmaktadır . Hele cocuğu da varsa ekonomik olarak  davranışları bir süre sonra kendisine normal gelmeye başlayınca, ahlaksız ortamda yetişen çocuğun  büyünce pofilinde suçlu profili olarak ortaya cıkacağını söylemek için müneccim olmaya gerek yok.

                      Toplumsal yaşamdaki, akli ve hukuka uygun töre kurallarının korunması, arsız yaşam şartlarının en aza indirgenmesi,kadın yanındaki cocukların meslek edindirilmesi, suç ve suçlu ile ilgili mücadele isteği bizi bu projeyi hazırlamaya sevk etmiştir.

                      Kadınlar erkeklere göre bir kısımlarınca kabul edilmese bile ekonmik kazancı yoksa muhtac olan dır. Erkeğe nazaran kendine yetebilme yeteneği erkekten fazladır. İş hayatında erkeğe göre calışma şartları daha azdır. Çocuklu ise mümkün dahi değildir.

                                                         KONU                                                     

                     :Yeni bir üretim modeli geliştirilerek ekonomik   katkı yanında tek başına yaşayıp herhangi bir ekonomik geliri olmayan yalnız bayanların kötü yola düşmesini engelleyerek de sosyal fayda sağlayacak şekilde proje geliştirmektir.

                                                      ARAÇLAR                                         

                    :Her boşanmış,ekonomik bagımsızlığı ve ekonomik bilgisi olmayan kadın evleninceye kadar yada herhangi bir  şekilde kendisine ekonomik değer intikal  edinceye kadar ahlaklı ve uyumlu yaşam sartı ile bu projede yer alabilir. Erkek yönetici olma şartı 55 ve evli olmak dır.

                                              

1-KOĞUŞ TİPİ YAŞAM ALANI          :Koğuş tipi oluşturulacak toplu yaşam alanlarının bireylerin birbirilerini kontrol etmesini   sağlayacağı gibi temizlik ve sadece o iş için görevlendirilen kimsenin emeginin de zayi  olmasını engelleyecektir. Aynı zamanda bu tip  yaşam tarzı özlenen ve istenen bir yaşam             olmayacağı için sosyalleşmesini tamamlayan ve piyasada iş edinme yetenegi kazananın bir an önce ayrılarak geriden gelenler e yer açmış olacaktır.  Ranzalı yatma sistemi ile maksimum  anlamda kapalı alandan yararlanılmış olacaktır. Yatak yapımı ve koğuş temizlik görevlisi bir kişi olmakla diğer kimselerin emeklerinin zayiatı engellenmiş tek düzen sağlanmış ve işin yolunda gitmemesi halinde muhatap tanımlanmış  demektir.

 

                           2-YEMEK İMALAT VE SERVİSİ         
 :Toplu  yaşamın gerektirdiği ve katılım miktarı  gözönüne alınarak en az 24  kişilik fakat yemek  süresince dönerli sistemle 240 kişiye kadar  hitap edecek servis alanı ve ekipmanı olacaktır.   Bu durumda 6 adet  4 kişilik masa 10 dakikalık      öngörülen yemek süresi    hem ekipmanların en verimli şekilde kullanılmasını sağlamış olacak  hemde bireylerin kurallara uyum sağlayarak sosyalleşmesini sağlayacaktır. Sanayi tipi ocak, sanayi tipi fırın,yeterince yemek kazanı ve tavası,tabldot tabagı çatal bıçak kaşık mutfak sahasının ekipmanı olacaktır.

                          3-SPOR VE SOSYAL ALANLAR                      

   :Sağlıklı düşünmenin yolu sağlıklı yaşamdan geçeceğinden sağlıkı yaşam için spor şart olup  ayrıca bu bilincin her bireye aşılanması anlamında spor alanlarının olması sarttır. Bu konuda bayanların öncelikle koşu-yürüyüş-step gibi masrafsız sporlarının yanında koloni kendi ekonomisi düzelttiğinde tenis gibi pahalı spor   alanlarını kendisi oluşturacaktır. Sosyal alan , okuma salonu ,satranç ve okey gibi sosyalleşme yolunda atılmış adımlar olacaktır.  Sosyal ve spor saatleri birbiri ile çatışmayacak şekilde  belirlenen zaman aralığında yerine getirilecektir . Bu konuda uzmanlığı olan            kimselerin yardımları olacağı muhtemeldir.  

                                                4-TAMİRAT VE TADİLAT ALANI

  Koloni yaşamını idame ettirirken tüm yaşam  Alanlarında meydana gelecek arızalar bununla , ilgili koloni sakini görevliler tarafından yerine getirilecektir. Bunlar yapılırken usta-çırak ilişikisinin kurulması sağlanacak ve kendileine meslek edinmek isteyenlere çıraklık ilişikisinde öncelik verilecektir.Kişinin evlenerek ayrılması  durumunda ihitasas sahibi olarak yenisi devam edecektir.

                                              5-HOBİ ALANI

   Dış çevrede ögrenilmesi mümkün olmayan  sadece bir arada olunulduğunda

   ögrenilebilinecek, ileride bireysel yaşamlarında ekonomik anlamı olacak 

   faaliyetler hobi faaliyeti alarak ögretilecektir.Ebru sanatı,halıcı dokuma, boncuk işleme minyatür el snatları  gibi

                                      FİNANSAL KAYNAK OLUŞTURMA

  Şehir merkeiznde hazine arazileri,çiftlik arazisi gibi kullanılabilinir. Burada insanlara sosyalleşmenin yanında üretim bilgisi ile ekonomik insan oluşturma cabası olacaktır. En ekonomik insan ürettiğini tüketerek hayatını idame ettiren insandır. Kadınların ekonomik kimlik kazanmaları hobi faslliyetleri ile gelecekteki bireysel durumlarını kurtaracaktır. Mevcut koloni yaşamında oluşturulacak seralarda çiçek ve saksı bitkilerinin üretimi ve bunun toptancı bazında çiçekçilere satımı yada bizzat perakende oluşumları ile koloninin insani ihtiyaclaının giderilmesi sağlanacaktır.

SONUÇ                                :Vahşi kapitalizmin dişlileri TÜRK AİLE  yapısını bozup,kadını meta haline getirirken tüm insanlık acısından bencil tüketici,yalnız tüketici profili ile insanlığın yok edicisi olacaktır. Bencilleşen ve yalnızlaşan insan profili kendini imandan da noksan hali ile  intihar sürükleyecek ve ADAM SMİTH in DEDİĞİ ‘’İNSAN ,İNSAN IN KURDU DUR’’ özdeyişini gerçekleştirecektir. Aile ye sahip çıkacak ve vahşiliğin dişlilerini kıracak tek şey TÜRK AİLE  yapısıdır. Ailemize sahip çıkalım. Yalnız kadınların korunması,iaşesi için gerekli sosyal projemizi harekete geçirelim.

( Bir Sosyalleşme Projesi... başlıklı yazı HALİLİ tarafından 25.06.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.