Gönüllere taht kurmuş maviş isimli bir kuş söğüt ağaçlarının dallarına iki yuva yapmış.Yuvasının birisinde kendi yaşarmış.Diğerinde de misafirlerini ağarlarmış.Okadar misafir pervermiş ki konuklarını hep kuş sütü ile beslermiş.
                                 Maviş kuşun boncuk,çapkın,cicikuş,cankuş isimli dört tane de  kardeşleri varmış.Kardeşlerine hiç ilgi göstermezmiş.Misafirlerine gösterdiği ilgi ve alakanın yarısını bile kardeşlerinden esirgermiş.Bu bencil davranışının ileride başına neler açacağını hiç düşünmemiş.
                                 Boncuk,çapkın,cicikuş, cankuş hep birlikte haraket ederlermiş.Karınları acıkınca birlikte avlanmaya giderlermiş.Kuşlardan birine birşey olsa diğer kardeşler okuşun başında pervane gibi dönerlermiş.Yardımlaşma ile okuşun tüm ihtiyaçlarını karşılarlarmış.Tehlikelere  hep birlikte göğüs gererlermiş.
                                  Maviş isimli kuş ise sağlamlığına güvenip kardeşlerini hiç arayıp sormazmış .Diğer kardeşleri onu aramaya kalksa havalanır burun bükermiş.Bu çirkin davranışını maharet zannedermiş.
                                   Aradan aylar yıllar sıcak soğuk havalar geçmiş ve bizim maviş isimli bu kuş amansız bir hastalığa yakalanmış.Kimsede halini hatırını sormaz olmuş.Gönlü zengin iken dostları çok olmuş.Elden ayaktan düşünce kimsecikler uğramaz hatta uçan kuşlar bile maviş kuşun mevkisine bile yaklaşmaz olmuş.
                                   İşte ozaman kardeşlerinin önemini ve kıymetini anlamış ama ne fayda .Yuvasından adımını atacak kadar takati kalmamış.Keşke kardeşlerim yanımda olsa,keşke yanımda olsa onlardan özürdilesem demeye başlamış.Bu kuşun iniltilerini oradan geçmekte olan bir karınca duymuş.Hemen yanına koşmuş.Kardeş bir ihtiyacın varmı demiş.Bu edep dolu kardeşlik kokan söz karşısın da bir kez daha kardeşleri aklına gelmiş.Kalbi cız etmiş.
                              Ölüm döşeğinde yatmakta olan Maviş kuş karıncaya bir isteğinin olduğunu söylemiş ve kardeşlerine mutlaka ulaşıp onlara yaptığı kötü muameleden çok pişman olduğunu,Ölüm döşeğinde anladığını ve mezar taşına Kardeşlerinizin kıymetini bilin yazmalarını söylemiş.Maviş ebedi uykusu için gözlerini yummuş.
                               Karınca hemen haberi maviş kuşun kardeşlerine ulaştırmış.Kardeşler bu haberi duyunca çok üzülmuşler ve kardeşinin cenazesine hep birlikte gitmişler.Kardeşlerini gömdükten sonra kardeşlerinin vasiyeti olan mezar taşına kardeşlerinizin kıymetini bilin yazısını yazmışlar.
                               Herkeze ibret olsun diye yazıyı üç defa üstüste yazmışlar ve kendi yuvalarına doğru havalanıp yola çıkmışlar.17.11.2011 Bartın.
( Maviş Kuş başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 17.11.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.