Toros dağlarında  yıllar önce  uzay meraklısı bir kartal yaşarmış.Bu kartalın büyük hayalleri varmış.Uzay gemisi yapıp astronot olarak uzayda hayvan hastanesi kurmakmış.Hedefini gerçekleştirmek için gecesini gündüze katarak çalışmış.Kaplumbağalardan tutunda serçeye kadar tüm hayvanlardan yardım almış.
            Fakat umduğu neticeye ulaşamamış.Yorgun ve bitkin bir halde yuvasına dönerken yolda ensesi kalın bir aslanla karşılaşmış.Kartal aslana şöyle seslenmiş. Aslan kardeş senin ensen neden kalın demiş
            Aslan şöyle cevap vermiş:Biraz gururlu biraz havalı bir eda ile kendi işimi kendim görüyorum da ondan demiş.Kartal bu cevap karşısında irkilmiş biraz telaşlı birşekilde yuvasına yönelmiş.Yorgun ve bitkin birhalde derin bir uykuya dalmış.Kartalın bir huyu varmış kesinlikle güneş doğmadan yuvasından kalkar ogün programında ne varsa onu yapmak için kolarını sıvarmış.
             O gecede uykuda kartal astronot olmuş ve uzay yolculuğuna çıkamak için gün saydığını görmüş.Heycan içerisinde o günün gelmesini bekliyormuş.Beklenen o gün gelmiş ve kartal astronot elbiselerini giyinmiş ve uzay gemisine pinmiş ve yolculuk başlamış.İlk defa uzaya gelen kartal büyük bir şaşkınlık içerisinde hayretler içerisinde sağı solu kolaçan etmeye başlamış.
              Birde ne görse milyonlarca galaksiler.Kartal demiş birde buranın ısısını ölçeyim.Ortalama -270 santigrat.olduğunu görünce uzayda  kurmayı planladığı hayvan hastanesinden hemen vazgeçmiş.Kartal uzayda biraz dolaşayım derken birden gözüne uzay gemisinin yakıtının bitmek üzere olduğunu farketmiş.
              Eyvah demiş uzayda kaldık geri dönmemize imkan yok.Neyapsam ne etsem diye düşünürken başlamış hüngür hüngür ağlamaya.
              Kartal tam ümidini kaybettiği bir esnada ağaç kakanın bomba gibi patlayan gaga sesleriye uyanmış uykusundan.Kanter içerisinde kalan kartal oh demiş iyiki dünyadayım.
              İçinden kartal şöyle geçirmiş:Bir daha bir işe başlamadan önce o işi enine boyuna araştırıp öyle haraket edeceğim demiş.Rahatlamış bir şekilde yeni güne başlamış          
( Astronot Kartal başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 18.11.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.