Kızıl akbaba              İlkbahar  geldiğinde   her taraf rengarenk çiçek açmış ağaçlar yeşillenmeye başlamıştı.Gözlük takmadan yuvasından adımını atmayan akbaba o sabah gözlüklerini unutmuştu.Muhteşem doğa güzelliklerini seyrederken kaslarınıda sabahın loş işıkları ile çalıştırmaya başlamıştı.
                               Tam akbabanın gerilme esnasında güneşin doğduğu taraftan bir atmaca sürüsü geldiğini farketti.Birden endişeye kapıldı.Acaba kendisine bir zarar verirlermi diye.Aklından korku dolu düşünceler geçerken atmaca sürüsü alçaldı alçaldı.Tam akbabanın yanında durdular.İçlerinden birisi akbabaya biz buralarda gözlük takan bir akbabayı arıyoruz dediler.Akbaba daha çok korkmaya başlamıştı.
                               Nasıl cevap versem diye düşünürken içinden bir ses ey akbaba sakın yalan söyleme der.Akbaba içinden gelen sesi dinler ve o gözlüklü akbaba benim der.Atmacalar ardıkları gözlüklü akbabayı bulunca hep beraber sevinçten kanat çırparlar.Akbabaya derler ki o gözlükten bize 500 tane bul.Karşılığında sana istediğin kadar mücevher derler.
                               Akbaba bu anlaşmayı kağıt üzerinden resmiyete dökelim der.Sizin en yetkili atmacalardan birisi gelsin ve kağıt kalem getirelim der.Akbaba ve atmaca doğru akbabanın yuvasından kağıt kalem alırlar ve yemyeşil çimenlerin üzerinde  bu gözlük anlaşmasının maddelerini oluştururlar.anlaşma metninin üzerine imzalarını atarlar.
                                Anlaşmaya göre : 1-)Gözlükler 10 gün içerisinde teslim edilecek
                                                              2-)Mücevherler gözlükler hazır olunca akbabaya teslim edilecek
                                                              3-)Hangi taraf anlaşmayı bozarsa falakaya yatırılacak
 
                                    Akbaba işin ucunda falakayı duyunca hemen gözlükleri tedarik etmek için bilgisayarının başına geçer.Çünkü bu gözlüklerden sadece Amerikanın alaska eyaletindeki Alaska kuşu denen dişi sahil kuşu imal etmektedir.
                                    Akbaba bilgisayarından sahil kuşuna mail atar.Dostun akbaba çok tehlikeli bir anlaşmaya imza attı .Hemen 500 adet gözlükleri hazırla ve bana dokuz gün içerisinde yetiştir onuncu günü teslimat törenine yetiş yetişemessen akbaba kardeşin falakaya yatırılacak.
                                   Dişi sahil kuşu hemen beşyüz adet gözlükleri diğer arkadaşlarıyla beraber alıp alaskadan yola çıkarlar .11.500 km yolu 9 günde geçerek yeni zellandadaki akbabanın yanına varırlar.Ve gözlükleri teslim ederler.Akbaba sevincinden yerinde duramaz .Alaska kuşuna alacağım mücevherlerin yarısı sizin der.10.gün atmaca sürüsü gelir.Akbaba gözlükleri  atmacalarda mücevherleri verir.Akbaba mücevherlerin yarısını sahil kuşuna verir.Kuşlar sevinçli birşekilde yuvalarına dönerler.19.11.2011Bartın
( Gözlüklü Akbaba başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 19.11.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.