Karadeniz'in yalnız çam ormanlarını büyük özenle ve hayranlıkla izleyen jüri heyeti(kartal,tavuk,yarasa)ve sansarlar yarışmanın yapılacağı alana yarım saat kala geldiler.Yarışmadan önce jüri heyeti kendi konumunu hazırladılar.Sınavda sansarlara soracakları soruları tekrar gözden geçirdiler.
                              İki sansarda heycan yoktu.Üçüncü sansar çok heycanlanmıştı.Adeta yerinde duramıyordu.Bir sağa bir sola bir aşağı bir yukarı dolanıp duruyordu.Heycanlanmayan iki sansar üçüncü sansarın yanına gitti ve onu teselli etmek için şöyle dediler:Sansar kardeş sınavdan önce güzel dinlen ve sakinleş.Sağlam kafayla sınava gir.
                              Sansarların bu tesellileri karşısında rahatlayan üçüncü sansar ben sınava çok iyi hazırlandım.Bu heycanımıda sizin teselli dolu sözleriniz ile yenmek üzereyim dedi.Tam o sırada kartal,yarasa ve tavuktan oluşan jüri heyeti yarışmanın başlamak üzere olduğunu ve yarışmacıların son kontrollerini yapıp hazır olmalarını zil sesini duyunca hemen sınav yerinde bulunmaları gerektiğini anons etti.
                              Kartal,yarasa ve tavuktan oluşan jüri heyeti zile bastı.İlk yarışmacı olan küçük sansar jürinin karşısına geldi.Jüri heyetine selam verdikten sonra hazırım dedi.
                               Birinci soruyu kartal şöyle sordu:Dünyanın en hızlı koşan hayvanının ismi ve ne ile beslendiğini söylermisin? Sansar kardeş der.Sansar bu soru karşısında rahatlar.Çünkü sınava hazırlanırken her konuda bilgi sahibi olmuştur.Sansar şöyle cevap verir:Dünyanın en hızlı koşan hayvanı çita'dır.Ceylan'la beslenir der.
                                Jüri heyeti ikinci sansarı çağırır.Ortanca sansar'da jüri heyetine selam verdi.Ben hazırım dedi.Juri üyelerinden bu sefer yarasa ortanca sansara soru sordu.Okyanusun derinliklerinde yaşayan çitalar gibi çok hızlı olan sivri burnu olan balık hangisidir?Ortanca sansarda sınava güzel hazırlandığı için hemen şöyle cevap verir:Yelken Balığı der.Soruyu bilmenin rahatlığı ile sınav yerinden ayrılır.
                                Juri heyeti üçüncü ve son yarışmacıyı çağırır.Büyük sansar jüri heyetini selamlar.Jüri heyeti büyük sansara şu soruyu sorarlar:Ortalama ömürleri 7 ile 15 yıldır.Avını yakalamak için yaptığı dalışta 300km/s ulaşan kuş hangisidir?Sınava güzel hazırlanmayan büyük doğan bu soruyu cevaplayamaz.Çok üzülür.Jüri heyetine şöyle der:Bundan sonra çok çalışacağım.Diğer arkadaşlarım gibi bende başarılı olacağım der.
                               Jüri heyeti cevap Alaca Doğan olacaktı der.Büyük sansar üzgün bir halde diğer sansarların yanına gelir.
                                Jüri sonuçları açıklar.1. liği küçük sansar ve ortanca sansar paylaşır der.Sıralamaya bile giremeyen büyük sansara dönerler.Çalışmamanın cezası olarak devekuşuna binmeden yuvana yürüyerek gideceksin derler.
                                Jüri heyeti birincilere meyve ve meyve özü verirler.Helikopter çiçeği ile kartal,yarasa,tavuk tekrer yuvalarına dönerler.Deve kuşunada yarışmanın birincileri binerler.Rahat bir yolculuktan sonra yuvalarına dönerler.Sıralamaya bile giremeyen tembel sansar yürüye yürüye çok zahmetli bir yolculuktan sonra yuvasına döner.Diğer arkadaşlarına döner ve şöyle der:Çalışan sizin gibi neşeli olur.Benim gibi çalışmayan yollarda perişan olur der.Böylece herkez kendi yurduna döner.
( Yarasa Ve Sansar 2 başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 28.11.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.