Büyük tehlike atlatan kirpi sevinçli bir şekilde meşe ormanlarının içindeki villasına zahmetli bir yolculuğun ardından ulaştı.Çok çilelerle dolu birkaç günün ardından korumalarına kim gelirse gelsin benim haberim olmadan içeriye almayın dedi.
                              Kirpinin villasının çevresinde on tane kirpilerden oluşan  koruma gurubu  geceli gündüzlü nöbet tutuyordu.Patronları olan kirpinin rahatsız olmaması için oradan geçen kuşlara ses çıkarmamalarını,geçen karıncaların yere yavaş basmalarını,öten horozların sessiz olmalarını söylüyorlardı.
                             Villanın patronu kirpi bir haftadan beri dinleniyordu.Sabah olunca dışarı çıktı.Beni kim ziyarete gelirse gelsin gelenlere güzel davranın,hizmette sakın kusur etmeyin diye talimatını korumalarına bildirdi.
                              Villa sahibi kirpinin bir özelliğide kirpilerin içinde okuma bilmeyenlerin hepsine okuma yazma öğretmişti.Villada çalışanlara hergün kitap okumalarını tavsiye ediyordu.Kirpide kendisi hergün okuyordu.Ne kötülük  gelirse cehaletten geleceğini çok iyi biliyordu.
                               Kirpinin villasını ikinci kez ziyarete korku içerisinde bir kelebek geldi.Korumaları kirpinin verdiği talimatları hatırlayarak kelebekle çok güzel ilgilendiler.Kelebeğin villayı ziyarete geldiğini kirpiye korumaları söylemişti.Tehlike atlatan kirpi bir hafta dinlenmenin ardından gelen misafirini güler yüzle karşıladı.Çeşitli ikramlarda bulunup kelebeğe halini hatrını sordu.Kelebek'te  kirpiye  bu güzel davranışından dolayı çok teşekkür etti.
                               Kelebekte içinden tam zamanı dedi.Kirpi kardeş senden bir isteğim var demişti.Kirpide buyur kelebek kardeş diye cevap verdi.Kelebek söze şöyle başlamıştı.Bende sizin okumaya verdiğiniz desteği işittim.Kelebek camiasına okuma yazma öğretmek için sizin yardımıznıza ihtiyacım var dedi
                               Kirpi sevincinden yerinde duramıyordu.Çünkü cehalete çok kızıyordu.Kelebeğe şöyle dedi:Ne kadar para istiyorsan al. Her türlü yardıma hazırım kelebek kardeş dedi.İstediği yardımı alan kelebek sevinçli bir şekilde kelebek arkadaşlarının yanına döndü.İlk iş olarak kelebek   kocaman bir okul yaptırdı.Kelebeklerden tutun da karıncalara kadar denizdeki balinalara kadar her çeşit  canlıya eğitim verebilecek kapasiteli bir okuldu.
                                İlk dersi vermesi için kirpiye telgraf çekildi.Telgrafı okuyunca hemen yolculuk hazırlıklarına kirpi başladı.Üç tane koruması ile beraber birde baykuşu alarak doğru okula geldiler.Kelebek gelen kirpi ve korumalarını ve baykuşu kürsiye davet etti.Kirpi balinalara,kartallara karıncalara,kurtlara,kuzulara,muhabbet kuşuna... hoş geldiniz dedi.Konuşmasına şöyle devam etti.
                               Arkadaşlar okulunuzun kıymetini bilin,derslerinize çok çalışın,hedefiniz büyük olsun,asalak yaşamayın dedikten sonra konuşmasını şöyle sonlandırdı.İçinde bulunduğunuz zamanı çok güzel değerlendirin dedi.Kirpi çalışmaya devam diyerek kürsüden ayrıldı.Mikrofonu baykuş aldı.Arkadaşlar eğitimli bir dünya için el ele verelim dedi. konuşmasını bitirdi.Kelebeklerde kirpinin ve baykuşun bu güzel konuşmalarından dolayı kirpiye ve baykuşa  çiçeklerden oluşan birer  plaket verdiler.
                                Kirpi,korumaları ve baykuş kelebeklere başarılar dedikten sonra yuvalarına döndüler.
( Kirpi İle Baykuş 2 başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 29.11.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.