Çok kavurucu bir gündü.Dışarıda 35' ile 45' arasında değişen bir sıcak vardı.Dışarı çıkmak için kuşlar,karıncalar,arılar ağaç yapraklarını kullanıyorlardı.Sekiz tane bacağı olan örümcek hiç sıcağa aldırmadan ağ örmeye devam ediyordu.Örümceğin çalıştığı yerden geçen kaplumbağa örümceğe kolay gelsin dedi.
                               Örümcek kaplumbağanın bu güzel sözleri karşısında ağ örmeyi bıraktı.Kaplumbağanın yanına gidip anlatmaya başladı.Örümcek ben yakaladığım avıma zehir salarak felce uğratırım.Sonra ısırarak iç organlarını eritmek için tükrük salgısını akıtırım.Sonra emici midemi kullanarak bu sıvıyı emerim dedi.
                                Kaplumbağa çok korkmuştu.Acaba kendisine bir zarar verirmiydi.Kaplumbağanın edişeli halini anlayan örümcek korkma sana birşey yapmam dedi.Biraz rahatlayan kaplumbağa cesaretini toplayarak kendinden bahsetmeye başladı.Ben açlığa çok dayanıklıyımdır.100 ile 150 sene yaşayabilirim der.Lakin sık sık uzun uykuya dalarım der.Çok dayanıklı elbise giyerim der.
                                Dayanıklılığı duyan örümcek hiç altta kalır mı!Benim ördüğüm ağların ipleri ipektir;çeliktende setttir der.Kolay kolay koparamassın kaplumbağa kardeş der.Tam bu sırada kaplumbağanın aklına bir fikir gelir.Örümcek kardeş gel seninle bir fabrika kuralım der.Madem senin ağının ipleri çelikten daha sağlam ozaman o ağları üreten bir fabrika kuralım ve dünyaya pazarlayalım der.
                                 Kaplumbağanın bu fikri örümceğin çok hoşuna gider.Örümcek kaplumbağa ya dönerek nasıl olacak bu iş der.Kaplumbağa ben patron olacağım .Fabrikada sen ip üretimi yapacaksın.Ürettiğimiz sağlam iplikleri ülkemize ve dünyaya açılmak sureti ile pazarlayacağım der.Kazandığımız paraların yarısı senin yarısı benim der.
                                 Örümceğin aklına kaplumbağanın sık sık uyuduğu aklına gelir.Kaplumbağaya dönerek şöyle seslenir:İşinin başında sakın uyuma .İşini dürüst ve sağlam yaparsan dostluğumuz sonsuza kadar devam eder der.
                                  Örümcek ile kaplumbağa hiç vakit kaybetmeden fabrikayı kurarlar.İlk iş olarak örümceğin ağlarından ülkeyi kuzeydan güneye doğudan batıya ağla örürler.Bu ağların üzerine  karıncalara bir tren yaptırırlar.Ürettikleri sağlam ipi kaplumbağa trenle her şehiri gezerek pazarlar.Kısa zaman da kaplumbağa ile örümcek köşeyi dönerler.
                                  Örümceğin ve kaplumbağanın hedefinde dünyaya açılmak vardır.Bir kaç yıl sonra dünyanın dörtbir yanına ürettikleri çelikten daha sağlam ipliği  ulaştırırlar.Bu başarılı çalışmalarından dolayı kaplumbağa ve örümcek tarihe altın harflerle yazılırlar.
         
                                
( Örümceğin Çelik Fabrikası başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 30.11.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.