Marmara Bölgesinde yeşil boyunlu erkek ördek yaşarmış. Bu ördek yüzmesini çok severmiş.12 yaşına yeni girmiş.Soğuk ve yağmura dayanıklıymış.Yeşil boyunlu bu ördeğin Amerika'da yaşayan misk adında beyaz tüylü kardeşi yaşarmış.
                              Beyaz ördek gribe yakalanmış.Amerikada gitmediği veteriner kalmamış.Fakat derdine çare bulamamış.Bir umutla Marmara Bölgesinde yaşayan abisi olan yeşil boyunlu ördekle telekonferans yöntemi ile görüntülü görüşme imkanını bulmuş.Derdini abi ördeğe anlatmış.
                               Kardeşinin durumuna çok üzülen yeşil boyunlu ördek hemen özel helikopteri olan helikopter böceğini Amerika'ya kardeşini almak için yollamış.Bir hafta sonra helikopter böceği ile beyaz ördek Amerika'dan gelmiş.Rengi solan kardeşini hasta görünce yeşil boyunlu ördek derhal harekete geçmiş .Ağaçkakanla tırtıl karşılığında ıhlamur toplamak için anlaşmış.
                               Ağaçkakanla birlikte yeşil boyunlu ördek deniz kenarına doğru ıhlamur ağaçlarının yanına gitmişler.Ağaçkakan yanında getirdiği poşete topladığı ıhlamurları doldurmuş.Hemen ıhlamurları ördeğe teslim etmiş.Çalıştırdığı işçilerin hemen parasını ödeyen dürüst ördek ağaçkakanada tırtıl vermiş.Karşılıklı helalleşerek ayrılmışlar.
                               Yeşil boyunlu ördek hemen yuvasına gelmiş.Kardeşine güzel bir ıhlamur çayı demlemiş.Ihlamur çayını içen beyaz tüylü ördek hemen iyileşmiş.Ihlamur çayını yanından hiç ayırmıyormuş artık.
                                İyice iyileşen beyaz ördek tekrar memleketine dönmüş.Amerika'da nasıl iyileştiğini soran diğer ördeklere ıhlamuru tanıtmış.Ihlamurun faydalarını duyan ördekler beyaz ördekten ıhlamur alabilmek için sıraya girmişler.
                               Bir ay sonra yeşil boyunlu ördek Amerika'ya ıhlamur satmaya başlamış.Kısa zamanda abi ördek ile kardeş beyaz ördek büyük işler başarmışlar.
                               İnsanlara faydalı olmanın sevinci ile yeşil ördek güzel bir uykuya dalmış.
( Ördek Ihlamur Ağacında başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 1.12.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.