Dünyanın en hızlı kuşu Boğazlı Kırlangıç ve uzunluğu otuz üç metreyi bulan Gök Balinanın güvenliği sağlamasıyla zürafa ve fillerden oluşan ekip Amerika Kıtasına ulaşırlar.Boğazlı Kırlangıç ve Gök Balina güvenlik için geminin yanında kalır.Zürafa ve fillerden oluşan ekip Amerikayı gezmek için gemiden ayrılırlar.
                               Kocaman kıtada dolaşan zürafa ve filler dinlenmek için New York'taki Central Park'a gittiler. Burada biraz dinlendikten sonra Malibu sahillerinde gövde gösterisi yaptılar.Losengeles tan  araba kiralayarak Güney Amerika sahillerine gittiler.Burada Yeleli Deniz Aslanları ve Deniz Kuşları kolonileri ile tanıştılar.
                               Öyle derin sohpete daldılar ki aradan 7 saat geçince anca  sohpeti bitirdiler.Fillerin canı sıkılmaya başladı .Zürafaya tam bozuk atacakları sırada Yeleli Deniz Aslanı ortaya atılır.
                               Arkadaşlarına ve fillere şöyle der:Çuval yarışı yapalım mı der.Diğer arkadaşlarıda heyecanlı bir şekil de eveeet derler.Birinci'ye ödül olarak Amerika kıtasını 49 yıllığına kiralamayı vaad ederler.Hediyeyi duyan filler ve zürafa yerinde duramaz zıplarlar.
                                Sıra çuvala gelince Amerika kıtasında çuval bulamadılar.Helikopter böceğine hemen telgraf çektiler.Yarım saat içinde Kuzey kutbuna gidip Kutup Ayılarından büyük çuvallardan alıp Amerikanın güney sahillerine getirmesini isterler.Telgrafı alan Helikpter böceği hemen Kuzey kutbundan çuvalları alır.Doğru verilen adrese getirir.
                                Çuvalların içine sırayla filler daha sonra yeleli deniz aslanları daha sonra Deniz kuş kolonileri en sonunda zürafa girer.Helikopter böceğinin nezaretinde yarışma başlar.Yeleli deniz aslanları yarışmanın başında yere yıkılır.Filler birbirlerine çarparak yarışmanın ortasında dona kalırlar.Deniz kuşları önde giderken zürafanın rüzgarından savrulurlar.Yarışmayı zürafa kazanır.
                                 Zürafa Amerika Kıtasını 49 yıllığına kiralar.Amerika Kıtasını Deniz kuşlarına  bırakır.Gönül rahatlığı ile filler ve zürafa helikopter böceğine binerek doğru geminin yanına giderler.Mutlu ve neşeli bir haftalık gezinin ardından tekrar dünya turuna başlarlar.
                                  Atlas Okyanusunda ilerlerken Gök balina birden havaya zıplayarak alarm verir.Boğazlı Kırlangıç ta zürafaya tahlike olduğunu söyler.Filler ve zürafa birden endişelenmeye başlarlar.Zürafa son durumu hemen gök balinaya sorar.Gök balinada denizde sıcak su akıntısı olduğunu tuzağa düştüklerini zürafaya söyler.
                                  Zürafa'da hemen telsizi ile Bursa hayvanat bahçesindeki coğrafya profösörü olan kardeşi küçük zürafayı arar.Küçük profösür zürafa abisini dinler.Korkmanıza gerek yok der.
                                  Sıcak su akıntısı(Golfstrim) Atlas Okyanusunda,Meksika körfezinden başlayarak Biritanya ve İskandinavya kıyılarına kadar ulaşıp Batı Avrupanın deniz iklimini yumuşatan akıntıdır der.
                                   Rahatlayan zürafa ve ekibi  Büyük Okyanus'a ulaşırlar.Okyanusun ortasında canı sıkılan zürafa ve filler Gök Balinadan kendilerine sırasıyla Okyanus'ta yüzme öğretmesini isterler...
                              
          
( Zürafa Dünya Turunda 3 başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 23.12.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.