Büyük Okyanusun ortasında yüzme öğrenmek isteyen zürafa ve filler Gök balinadan yardım isterler.Gök balina zürafa ve fillere dönerek şöyle der:Burası çok derin dikkatli olmazsanız Okyanusun dibini boylarsınız.Bunu göze alırsanız size yüzme öğretirim der.
                           Filler biz yanımızda her ihtimale karşı can yeleklerimizi getirmiştik.Onları giyeriz derler.Fillerden en küçük olan can yeleğini giyer ve Gök balinaya hazırım der.Gök balina Fil'e atla suyun üzerine der.Fil suya atlar atlamaz can yeleği patlar.Küçük fil suyun dibine doğru batmaya başlar.Zürafa ve diğer filler çok korkarlar.Fili kurtarmak için telaşla gemide bir sağa bir sola koşturmaya başlarlar.Koşarken bir birine çarparlar.
                           Geminin güvenliğini sağlayan  Gök balina hemen suyun dibine dalar ve fil'i sırtına alarak suyun üzerine çıkarır.Zürafa ve filler hemen küçük filin hortumundan tutarak gemiye çekerler.Çok su yutan fili ayaklarından geminin direğine asarak içtiği suları dışarı çıkarmasını sağlarlar.
                           Bir saat baygın halde yatan fil kendine gelir ve arkadaşlarına dönerek şöyle der:Siz siz olun sakın tehlikeli işlere kalkışmayın der.Zürafa ve filler yüzme öğrenmekten vaz geçerler.
                           Dünya turuna  Büyük Okyanus ta  devam eden zürafa ve ekibi bilgi yarışması düzenlerler.Birinciye Amerika kıtasında Dünya turu bitince bir hafta tatil  vereceklerini zürafa  ekibine ilan eder.
                           Geminin sorumlusu olan zürafa birinci soruyu sorar. Kırmızı renkli Uğur böceğinin üzerinde kaç tane nokta var der.Filler bir birine Boğazlı kırlangıç Gök balinaya bakar ama nafile cevabını bulamazlar.
                           Cevabı zürafa verir ve yedi tane vardır der.Filler ve gök balina bu kadar kolay soruyu bilemedikleri için üzülürler. Zürafa üzülmeyin der.İkinci sorum geliyor der.
                            Ulubat gölü nerededir der.Bursa'yı çok iyi bilen filler tabiki Bursa'da dır derler.Filler sevinçlidir.Boğazlı kırlangıç ve Gök balina hiç sevinmeyin şimdiki soruyu biz bileceğiz derler.
                             Zürafa Çıldır Gölü nerededir der.Filler ve Gök balina suskun hemen boğazlı kırlangıç bunu bilemeyecek ne var der .Tabiki Kars'ta der.Filler ve boğazlı kırlangıç beraberedir.
                            Zürafa dördüncü soruyu sorar.Dünyanın en büyük gölü hangisidir der.Gök balina hemen cevap verir.Tabiki Hazar denizi  der.Gök balina ,filler ve boğazlı kırlangıç beraberedir.Zürafa son soruyu soracağım bilen bir hafta Amerika tatili kazanacak der.
                            Hepsi can kulağıyla zürafanın sorusunu beklerler.Zürafa beşinci sorusunu sorar.Güneş Sistemi Gezegenleri kaç tanedir ve isimleri nelerdir der.Boş zamanlarında çok kitap okuyan Boğazlı kırlangıç hemen ortaya atlar.Dokuz tanedir.1-Merkür 2-Venüs 3-Dünya 4-Mars 5- Jüpiter 6-Satürn 7-Uranüs 8-Neptün 9-Plüton diye sayar. Yarışmanın birincisi Boğazlı Kırlangıç olur.Bir hafta Amerika tatili kazanır.
                           Zürafa arkadaşlarına şöyle der:Arkadaşlar başarılı olmak için çılgınca bilinçli çalışmak ve bol bol kitap okumak gerekir der.
                            Bu güzel dileklerden sonra beş ay hiç mola vermeden Büyük Okyanusta yol alırlar.Uçsuz bucaksız okyanusta erzakları biter.Hepsi kara kara düşünmeye başlar.Tam o sırada zürafanın kardeşi Bursa Hayvanat Bahçesinin coğrafya profösörü kardeş zürafa tele konferans yöntemi ile gemiye bağlanır...
                           
( Zürafa Dünya Turunda 4 başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 3.01.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.