Ölmeden önce ölmek

Hindistana gidecek olan bir tüccar yol hzırlığı yapıyordu.

Tüccarın birde papağanı vardı.

Tüccar papağanına sordu:''Ey güzel kuşum ,senin vatanına gidiyorum .Hindistan'dan ne istersein?''

Papağan,''Orada özgür papağanlar gördüğünde benim burada kafesimde özgürlükten yoksun olduğumu hatırlat,anlat ''dedi.

TüccarHindistana varınca ,kendi papağanının söylediklerini oradaki papağanlara anlattı.

Tüccarın sözü biter bitmez oaradaki papağanların biri titremeye başladı ve düşüp öldü.

Daha sonra tüccar memleketine döndü.Tüccarın papağanı sordu:-''Benim isteğimi yerine getirdinmi'' dedi.''Ne gördünse bana anlat'' dedi.

Tüccar:-''Papağanlara söylediklerini anlattım.Ancak içlerinden biri senin haline çok üzüldü ve titrereyek düşüp öldü.'' dedi.

Tüccarın papağanı'da kafesin içinde titremeye başladı ve düşüp öldü.

Ölen papağanına çok üzülen tüccar,ölü papağanını kafesinden çıkarıp pencerenin kenarına getirdi.

Papağan birden canlanıp hızla uçtu.

Şaşırıp kalan tüccar,'' bu hileyei nerden öğrendin '' dedi.

Papağan:-''O papağan benim halimi dinleyince bana bu mesajı gönderdi,''Eğer kurtulmak istiyorsan ölmeden önce öl'' dedi.

Bende gördümki öyle yaparak kafes hapsinden kurtuldum''..dedi..

son...

M.Ali .Ünsal

( Ölmeden Önce Ölmek başlıklı yazı M.Ali Ünsal tarafından 26.08.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.