Açık deniz kuşu olan,suda uyuyup beslenen Albatros adında bir kuş varmış.Bu kuş su da beslenir,havada denizde uyurmuş.Gerçekleştirmek istediği büyük bir arzusu ve hedefi varmış,Hedefide hayvanlar ile ilgili ilginç özellikleri öğrenmekmiş.Planlı çalışırsa bu konuda bilgisi olan hayvanlara danışırsa bilgisini geliştireceğine inancı tammış.
                           Bu düşünceli haliyle suyun üzerinde uykuya dalmış,Aradan uzunca bir zaman geçince rüya görmeye başlamış.Rüyasında ahtapotu görmüş.Ahtapot Albatros kuşuna ders vermeye başlamış.İlk iş olarak kendi özelliklerinden bahsetmeye başlamış.Benim birinci özelliğim parlak ve ses  çıkaran nesnelere karşı inanılmaz derecede bir merakım var demiş.Fakat kendimi hiçbir zaman tehlikeye atmam demiş.Gördüğüm cisimlere çok dikkatli yaklaşırım demiş.Albatros kuşuna da hayatın boyunca planlı ,programlı,tehlike anında dikkatli davran diye öğüt vermeyi unutmamış.
                           Ahtapot benim ikinci özelliğim tehlike anında mürekkep fırlatırım ve izimi kaybettiririm demiş,Üçüncü özelliğimde üç tane kalbim var demiş.Bu kalplerimi devamlı temizlerim demiş,Albatros kuşu nasıl oluyor bu tamizlik işi diye çok merak etmiş.Hiç vakit kaybetmeden ahtapota bu soruyu yöneltmiş.
                           Ahtatapotta sorulan soruyu sakince tatlı bir dille anlatmış.Söze şöyle başlamış:Ben demiş ilk önce bana zarar vereceğini bildiğim şeyleri yemem demiş.Zararlı alışkanlıklarım olmadığı için birinci kalbim temizlenir demiş.Albatros rüyasında bir oyana bir bu yana dönüp merakla ahtapotu dinliyormuş.Dayanamamış hemen sözün ortasına atlamış. Ahtapot kardeş ya ikinci kalbini nasıl temizliyorsun demiş.Ahtapot Albatros kuşuna çok sinirlenmiş.Konuşurken demiş söz bölünmez.Bir daha izin almadan sözümü bölersen dersi yarıda keserim demiş.
                            Albatros kuşunda çok öğrenme merakı olduğundan hemen ahtapottan özür dilemiş.Bir daha olmaz kardeş demiş.Ahtapot Albatros kuşunun bu öğrenme isteği karşısında çok duygulanmış.Sevinçten adeta uçaçakmış.Ortam sakinleyince   sözüne kaldığı yerden devam etmiş.
                             Ben ikinci kalbimi şöyle temizlerim demiş.Yardıma muhtaç hayvanları her gün ararım onların ihtiyaçlarını karşılarım ve yanına da bir hafta yetecek yiyeceklerini bırakırım demiş.Bu güzel hareketimden dolayı Yardıma muhtaç insanlar bana dua eder ve ikinci kalbim temizlenir demiş.
                             Ahtapot hiç zaman kaybetmek istemiyormuş.Çünkü zamanı güzel değerlendirmezse zarar edeceğini biliyormuş.Başlamış üçüncü kalbini nasıl temizlediğini anlatmaya...Karşılaştığım zorluklar karşısında hiçbir zaman pes etmem.Zorlukları sabırla akıllıca karşılarım.Ne yapmam gerekli ise ölçüp tartıp ona göre davranırım  demiş.Böyle davrandığım için hiç zarar etmem ve üçüncü kalbimi tamizlerim demiş...15.10.2012 İlyas DOĞRU/KARS
                            
( Albatros Kuşunun Rüyası 1 başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 15.10.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.