Google'den aldığımız bilgilere ne kadar doğru?Bunu sorgulama fikrim nasıl doğdu;Facebook gibi paylaşım sitelerinin birinde ilk kez karşılaştım,Fransız spiker Barış  Manço'yu proğramına davet eder.Ama hiç arzu etmediği polemikle karşılaşır.

Konunun özeti şu:Türkleri barbarlıkla ve vahşilikle itham edip duran sunucuyu susturuyor ve cebinden paraları çıkarmasını istiyor. Ardından sırayla kağıt paralardaki fotoğrafların kime ait olduğunu saydırıyor sunucuya: general, komutan, amiral… Sonra kendi cebinden çıkardığı paraları göstererek Mehmet Akif Ersoy’u, Mevlena’yı, Fatih’i, Atatürk’ü anlatıyor ve Türklerin inceliklerinden, Türk milletinin barış severliğinden bahsediyor. Sunucu ne söyleyeceğini şaşırıyor, yayını terk ediyor vs.

Bu paylaşmı sorgulayarak düşününce ortada bir Fransa TV si var ama ismi yok.Proğramdan görüntü yok.Bunları düşününce bu konun tamamen kurgu olduğu anlaşılıyor.Bu alıtıyı Yaşar Nuri Öztürk'ün partiside yapıyor.İlk ciddi eleştiriyi onlar alıyor.Kurumsal bir parti nasıl olurda gerçek olmayan bir olayı kendi web sitesinde alıntılıyor diye.

Son hatayı yine bir ulusal radyo kanalı olan Metorolojinin sesi radyosu yaptı.On kasım günü bir başka spiker gururla bu kurgu olayı dinleyicilerine okudu.

Burada şu konu var:Rahmetli Barış Manço Türkiye'yi gururla dış ülkelerde temsil etti.Manço'nun böyle kurgu olaylarla anılmasına gerek yok.Bu O na yapılan en büyük saygısızlık olur.

Bu konu ve bu paylaşım İletişim bölümünde okuyan öğrenciler için de ders olmalı.Google dan hazır bulunan bilgilerin doğruluğu test edilmeli.

Barış Manço,yaşarken ülkemizi en iyi şekilde tanıttı.O bir çelebiydi,O bir barış ve dostluk elçisiydi.

Paylaşım sitelerinde dolaşan ve çok kişiyi yanıltan yazının aslı.Sizlerde okuyun ve kararınız verin.


Barış Manço ve Küstah Fransız Spiker

Bariş Manço Fransa'da bir televizyon kanalının canlı yayınına konuktur... Küstah bir spiker vardır ve Baris Manco ile dalga geçmektedir...

Sürekli,"İste Türk,yani barbar, vahşi vs..." demektedir...
Bariş Manço daha fazla dayanamaz ve spikere "yanınızda kâgit para
var mı?" diye sorar!

Bu soruya spiker şaşırır ve "evet var ama n'olacak" der...
Barış Manço ısrar edince spiker cebindeki kâgıt paraları çıkartır... Bu olaydan az önce Bariş Manç o canlı yayında"Anahtar" adli şarkısını söylemiştir...
Bu şarkının bir bölümü şöyledir:
"Beş Akif- bir Saat Kulesi,
iki Kule-bir Fatih,
beş Fatih-bir Mevlana,
İki Mevlana-bir Sinan"...

Bu sarki bir matematik sorusudur ve şarkıda adı geçen kişiler o dönemdeki
Türk parası olan banknotların arkasında fotografı olan kişilerdir...
Bariş Manco spikere sorar: "Bu paranızda fotografı olan kişi kim?" Spiker: "General......."
Bariş Manço diğer paralardaki fotografları olan kişileri de sorar,
spikerin verdiği cevaplar hep aynıdır,
"General.......", "Amiral...........",
"Komutan............." Spikerin bu
"Falanca General,falanca Amiral, falanca Komutan"
cevabından sonra, bu sefer de Bariş Manço cebinden Türk
paralarını çıkarır... Spikere derki:
"Bu parada fotografı olan kişi Mehmet Akif Ersoy'dur.
şairdir...
Bu fotograftaki kişi
Mevlana'dir.
Düşünürdür...
Bu paradaki fotografi olan kisi FatihSultan Mehmet'dir.
Adaletin sembolüdür...
Bu paradaki
kisi ise ATATÜRK'tür. "Yurtta barış,dünyada barış"diyen kişidir...
Bizim paralarımız bunlar... Biz Türkler ince ruhlu, kibar, medeni
insanlar olduğumuz için paralarımızın arkasına "şairlerimizin",
"düşünürlerimizin", "bilim adamalarımızın"fotograflarını bastık...
Siz Fransizlar kendiniz barbar, vahşi olduğunuz icin paralarınızın arkasına
hep savaş adamlarının fotoğraflarıniı basmişsınız!"der...
Bariş Manço'nun bu cevabından sonra televizyon
yöneticileri canlı yayını keserler ve spikeri oradan kovarlar, başka bir spiker yerine gelir ve canlı yayın yeniden başlar, yeni spiker Bariş
Manço'dan ve Türklerden özür diler, programa böylece devam edilir...




( Barış Manço Küstah Fransız Spiker Ve Googledaki Paylaşımlar Doğru Mu başlıklı yazı M.Filizman tarafından 15.11.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.