B.






Evrimciler canlı yaradılışına ne kadar devirim yaparlarsa yapsınlar hayvanlardaki mükemmeliyet daima akıllı insanların dikkatini çekmiştir . Vücut organlarındaki üstün teknik , yaşadıkları ortama hayranlık verici uyumlarıyla ve en önemlisi ona hareket kabiliyeti veren can dediğimiz müthiş bir enerjiyle donatıldıklarını fark ederiz .

Allah olarak isimlendirilen yüce kudret hayvanları yaratırken insan için aklını kullanarak onlardan yararlanmasını murat etmiştir . Helikoptere benzeyen yusufçuk , arılar , uçulabileceğini insana gösteren kuşlar ve milyonlarca canlı örneğinde kodlanmış , programlanmış güzellikler görürüz .

Vahşi bir aslandaki annelik şefkati , sırtlanlardaki toplumsal dayanışma , binlerce tür hayvanda çok değişik davranışlar içgüdüsel olarak karşımıza çıkar .

Bir örümcek ağındaki üstün teknik ve ipliğindeki mükemmellik ( ki dünyada bu incelikte ve esneklikte bir ip henüz yapılamamıştır ) örümcek ağındaki mucizeyi yansıtır .. Dişi örümcek , eşleşmeyi takiben erkeğini öldürür ve o mükemmel yuvada doğan yavrularını hiç acımadan yer . Kaçan kurtulur .


Kur’an-ı Kerim’de Ankebut (örümcek) suresinde , yapısındaki mükemmelliğe rağmen örümcek yuvası “ en çürük ev “ olarak nitelendirilmiştir . Çünkü temelinde ihanet vardır . Sevgisizlik ve güvensizlik vardır . Çağımızdaki müreffeh yaşam ve imkanlara
rağmen dışarıdan bakınca imrenilen bir çok evde örümcek yuvasındaki facialar yaşanır .

Teknoloji çağı denilen yüzyılımızda en gelişmiş optik cihaz bile bir canlı gözü yanında çok ilkeldir . İnsan beyniyle programlanan bilgisayarlar , kafataslarımız içinde saklanan bu kanlı et parçası karşısında basit kalır . Canlıların beyinlerindeki programlar da genetik şifrelerle onları yaşamları boyunca en güzel şekilde yönetir .

Gençliğimde güvercin beslerken fark etmiştim . Genç erkek güvercinler eşli bir dişiye kur yaptıklarında o dişi , erkeklere asla yüz vermezdi. Eşi ölen veya kaçan bir dişi güvercin belli bir zaman dilimi geçmeden asla eşleşmezdi.

Onca çapkının arasında çalım atarak kaçan dişi güvercinlerdeki sadakati , internette karşıma çıkan bir fotoğraf karşısında tekrar hatırladım .

Soğuk bir kış günü .. Her yerde kar var . Belli ki açlıktan ölen erkeği karşısında boyun büküp tabiatın bu acımasız kuralı karşısında gözlerini kapamış bu dişi güvercin mübarek bir ramazan gününde beni çok duygulandırdı .
( Güvercin Sadakati başlıklı yazı A.Müfit KUTLU tarafından 22.08.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.