Şimdiki Televizyon Dizileri Hakkında Ne Düşünüyorsunuz

154 izlenme 10 yorum 18 Mart 2024 Pazartesi - 15:21
Sizi bilmem de beni çok rahatsız ediyor televizyonlarda ki şiddet içerikli ve aileyi değersizleştiren diziler... Nikahsız yaşamayı özendirdiği gibi, aile kavramının da içini boşaltıyor adeta... Bıktık artık inanın vurdulu kırdılı mafya dizilerinden... Fikirlerinizi almak isterim bu konuda...
Yorum Yaz
ERHAN TIĞLI
27 Mart 2024 Çarşamba - 18:08
Cevap Yaz
Şiddet ön planda, bir de kadınları ağlatmasını çok seviyorlar, zamanında bitirmiyor, sakız gibi uzattıkça uzatıyorlar.
Mustafa ESER
27 Mart 2024 Çarşamba - 10:33

27 Mart 2024 Çarşamba - 10:33
tarihinde güncellendi...

Cevap Yaz
Öylesine bakıyorum çoğu zaman. Yabancı dizileri tercih ediyorum çoğunlukla. Yabancı dizi seyrederken bir bilgi bombardımanına maruz kaldığımı, bir şeyler öğrendiğimi hissediyorum. Yerli diziler ise maalesef zihin faaliyetlerinizi azaltabilir. Bir ülkenin kültürünü bitirmek için düşmana gerek yok, yerli dizilerimiz var. Birini müstesna tutmak lazım: Gönül Dağı.
Çerkezoğlu
27 Mart 2024 Çarşamba - 00:35
Cevap Yaz
Takip ettiğim tek dizi var TRT 1 DE cumartesi akşamı Gönül dağı zaten onuda internetten indirip izliyorum onun haricinde televizyon da sadece haberler başka yok saygılar selamlar
MehmetÇİFTCİ
26 Mart 2024 Salı - 20:19
Cevap Yaz
Kendi adıma söyleyim ben günümüz dizilerini izleyemiyorum. Doksanlı yıllar dizilerine takılıp kalmış vaziyetteyim. Bunun en önemli etkeni ise günümüz dizilerinin bölüm sürelerinin uzun olması. Sıkı bir yabancı dizi takipçisi olarak söyleyeyim, en büyük prodüksiyonlu yabancı dizilerin bölüm süresi en fazla 60 dk oluyor. Bizde de maşallah iki buçuk saat bölüm süresi ile sıkıldıkça sıkılıyor insan. Doksanlı yıllar Türk dizileri 40 dk da anlatmak istediği duyguyu düşünceyi o süreye sığdırırken, günümüz dizilerinin o kadar uzun sürede hiçbir şey verememesi...
Değerli oyuncumuz Şevket ALTUĞ bir söyleşide şöyle diyor:
''Eğer gün gelir de bir projeyi beğenip televizyon dizisinde oynarsam, bölüm süresi 40 dk olacak.Kabul ederler etmezler.Birinci şartım bu olacak. 60 dk hayır! 120 dk hayır! Çünkü insan doğasına aykırı iki buçuk saat dizi bölümü...''
AhmetZeytinci
26 Mart 2024 Salı - 20:54
Güzel tespitler diziler ile ilgili... Teşekkürler...
MESUT ÇİFTCİ
26 Mart 2024 Salı - 09:13
Cevap Yaz

Televizyon dizileri; uzun, sıkıcı, aşırı duygusal ve şiddet içeren televizyon dizileri günümüzde maalesef oldukça yaygınlaşmış durumda. Bu tür diziler genellikle izleyiciyi ekrana kilitlemek adına gereğinden fazla dramatize edilmiş olaylarla dolu oluyor. Bu durum, izleyiciyi gerçeklikten uzaklaştırarak sadece eğlence amaçlı bir tüketim kültürü oluşturuyor. Bu oldukça tehlikeli bir durum ve sosyolojik açıdan oldukça kötü sonuçlara neden olabilir ve olmaktadır da zaten. Gerçekdışı karakterleri idol alan bireyler saçma davranışlarla saçma hayatlar yaşamaktadırlar.

Bu tür dizilerde sıkça karşılaşılan uzun sahneler, gereksiz tekrarlar ve hızlı tempolu anlatım, izleyicinin dikkatini dağıtıp sıkılmasına neden olabiliyor. Ayrıca, aşırı duygusal sahneler ve şiddet içeren görüntüler, izleyicinin duygusal olarak yorulmasına ve hatta bazen rahatsız olmasına sebep oluyor. Bir tür uyuşturucu gibi insanlar televizyon karşısında bağımlı hale geliyor. Düşünebiliyor musunuz iki buçuk saat boyunca televizyon karşında hiç bir şey yapmadan oturuyorsunuz. Ne iki satır bir kitap okuyabiliyorsunuz, ne iki satır yazı yazabiliyorsunuz ne de bir şey üretebiliyorsunuz. İnsan ömründe boşa geçmiş iki buçuk saatten bahsediyorum.

Bu tarz dizilerdeki karakterler de genellikle aşırı dramatize edilmiş, gerçekçilikten uzak ve tek boyutlu oluyor. Bu da izleyicinin karakterlere bağlanmasını zorlaştırıyor ve hikayenin akışını sıkıcı hale getirebiliyor. Ayrıca bu karakterlerin hepsinin fanatizm derecesinde aşırılıkları var, hepsi psikolojik birer vaka ve hasta. İnsanlar bu karakterleri örnek alıyor. Çok kötü bir durum bu.

Şiddet içeren sahnelerin fazlaca kullanılması, izleyicide duygusal tükenmişlik yaratıyor ve şiddetin normalleştirilmesine yol açıyor. Bu da toplumsal olarak zararlı bir etki yaratıyor. Öyle ki herkes kendi adaletini kendi arayan birer sosyopat haline dönüşüyor.

Sonuç olarak, uzun, sıkıcı, aşırı duygusal ve şiddet içeren televizyon dizileri, izleyiciler üzerinde olumsuz etkilere yol açıyor. Bu tür dizilerin yerine daha dengeli, gerçekçi, izleyiciyi düşündüren ve bölümleri daha kısa yapımların tercih edilmesi gerektiğini düşünüyorum. Ben uzun süredir izlemiyorum, bayıltıyor ve doğru da bulmuyorum.
nurcan-aslansoy
26 Mart 2024 Salı - 11:43
Tamamen zaman kaybı. Kimin eli, kimin cebinde. Aile sevgisi, aile birliği anlatılmalı dizilerde. Hayatı sevmenin, kişiyi geliştirmenin yolları ve düşünce sisteminin değişimi aktarılmalı nesilleri.

Oysa zaman ne kıymetlidir, bilgi çağında yüklenmemiz gereken ne çok bilgi vardır. Gelecek nesillere aktarılmayı bekleyen ne çok tecrübe vardır. Bir çok işin, sanatın, zanaatın tükendiği günümüzde neden bu figürler kullanılmaz. Neden filmler hep bir aldatmalar ve kaos, mafya üstüne kuruludur, bir adam sevemezmi karısını delice, ya da bir kadın sevemezmi kocasını istediğince, neden sevginin gücünün her şeyi alt edebileceği, her sorunun üstünden geleceği, sabır öğretilmez insanlara...
munise-senem-ucar
25 Mart 2024 Pazartesi - 15:52
Cevap Yaz
Televizyon seyretmeyi üç yıldır bıraktım. Diziler hiç mi hiç ilgimi çekmiyor. Zaman çok değerli her bir saati altın hükmünde. Televizyona mecbur değilim. Zengin içerikli kitaplarım var. Müzik dinliyorum çoğunlukla.

Televizyonun dizlerinin insana katık ettiği bir güzellik görmedim, bilmiyorum.



AhmetZeytinci
25 Mart 2024 Pazartesi - 20:25
Harika bir düşünce keşke herkes başarabilse... Kutlarım sizi...
Gökdeniz
21 Mart 2024 Perşembe - 13:48
Cevap Yaz
Sosyal medya platformları televizyon dizilerinden daha tehlikeli mecra aslında. Televizyonlarda az çok bir kontrol mekanizması var, sosyal medyada TV dizilerinden daha karanlık çukurlara yuvarlanmak işten bile değil. TV izlemeyip de Sosyal medyayı alternatif alıyorsanız benze zarardasınız :)
En doğrusu, meşgul olacak hobiler geliştirmek günlük hayatın rutini dışında arayış varsa..
kul 55
19 Mart 2024 Salı - 09:59
Cevap Yaz
al takke ver küllah
insanlar yanlış yola sürüklüyor
özellikle
allahın haram kıldığı işler işleniyor
AdemEFİLOĞLU
19 Mart 2024 Salı - 00:16
Cevap Yaz
https://www.youtube.com/watch?v=6XVC1EzLN7shttps://www.youtube.com/watch?v=6XVC1EzLN7s

neler demişiz izleyiniz
zeynep-tepe
18 Mart 2024 Pazartesi - 19:32
Cevap Yaz
Televizyon... Ah bide içindeki saçma diziler en az kendileri kadar sahte olan duyguları... hiç anlayamadığım. Neden kardeşim başka bir şey mi yok !bu saçma şapan kahbelikleri izliyorsunuz.
AhmetZeytinci
18 Mart 2024 Pazartesi - 19:55
Televizyonu tek kanallı iken çok güzel aile dizileri vardı erdem ahlak sevgi vardı o dizilerde. Şimdilerde kin intikam nefret vahşet mafya her şey var...Seyretmiyorum ve seyretmeyin diyorum...
Yorum Yaz