SiZ KENDiNiZI NASIL BiLiRSiNiZ ( ESASTAN YÜZLESMELERE )

456 izlenme 182 yorum 11 Nisan 2024 Perşembe - 17:28
SIZ KENDINIZI NASIL BiLiRSiNiZ ( ESASTAN YÜZLESMELERE )

Dünya yükünü ve yorgunlugunu sürükleyip getiren toplanmis kalabaliklarin cevabi bastan belli son kez ve usulen sorusunun SALACALARLA muhatap olup merasimlenen sizi baskalarindan duymaya mahal ve meydan yerinde degil de, siz hayattayken, yalansiz, kaypaksiz, kaytarmasiz, kivirtmasiz, kacamaksiz, sirincilik etmeden, usulü kaideye etiketleyip yaftalamadan...bütün dogrulugu dürüstlügü cesareti ahlaki onuru samimiyeti kendisine kefil süssüz püssüz üstlenebilen ACIK YÜREKlILIKLE kendi kendinizi sorgulayip yüzlesseydiniz, siz sizi kendinizden NASIL BiLIRDINIZ..?
Yorum Yaz
Yeldegirmeni
6 Mayıs 2024 Pazartesi - 14:01
Cevap Yaz
Eveeeet yazin ki tanisalim kimsiniz necisiniz nesiniz, yazmazsaniz da hiiic mesele degildir, buraya gelip ugradikca, ben sizin yerinize de yazarim.
Yeldegirmeni
6 Mayıs 2024 Pazartesi - 14:00
Cevap Yaz
Kendini tanidigi kadar dürüstce mertce kivirtmadan dolaysiz süzsüz samimi ve gercegiyle salacaya teslim etmeden daha yüzlesebilmenin insani onurlu itibarli kilan degerdeki takdirinedir..taniddigi kadarindan tanitarak tanismak..
Yeldegirmeni
6 Mayıs 2024 Pazartesi - 13:58
Cevap Yaz
Dil ki...yazildigi gibi okunabilen, okundugu gibi anlasilabilen, anladigi gibi yorumlayip yasayabilenlere..
Yeldegirmeni
6 Mayıs 2024 Pazartesi - 13:57
Cevap Yaz
kimliginde hickimsenin hickimsesi yazilmak gibisi..
Yeldegirmeni
6 Mayıs 2024 Pazartesi - 13:56
Cevap Yaz
Hani....fiziksel teoremi de var bunun `isinan cisimler gevser bolarir süner kopar izden hizadan kaybolur cinsinden kesat vasat bir kabiz döngüydü nihai sonucuyla böylesi..
Yeldegirmeni
6 Mayıs 2024 Pazartesi - 13:55
Cevap Yaz
Tasiyacak inanci gücü onuru itibari kimligi ve kisiligi kalmayalarsa zaten yitikler harabinda hayatin elemine ettigi yoklugun hickimsesiydi...sicak suda bulasip yapistikca sürtünme erozyonuna dayanamayip sabun ve deterjan baloncuklari gibi, varligi esamesinden bi haberlige mahsus hickimsenin hic kimsesi
Yeldegirmeni
6 Mayıs 2024 Pazartesi - 13:51
Cevap Yaz
Elbetteki kimliginin altinda dogum ana baba din ve öteki alt basliklarin yazili olduguyla bütün etnik ayrintilari yurttaslasan TÜRKSE, Türk kimligini...! Degil mi ha, degil mi...!
Yeldegirmeni
6 Mayıs 2024 Pazartesi - 13:50
Cevap Yaz
Portekizli Portekiz...Brezilyali Brezilya....kimligini..degil mi ha...! Degil mi..!
Yeldegirmeni
6 Mayıs 2024 Pazartesi - 13:48
Cevap Yaz
Onurla tasidiklari ve her inanci topraginda tasiyabilen gücteki, adidiyet duygusuyla bagli olduklari ülke vatanlarinin adlandigi kimlikleri..degil mi ha...! Degil mi...!
Yeldegirmeni
6 Mayıs 2024 Pazartesi - 13:47
Cevap Yaz
Neyi gösteriyorlar...?
Yeldegirmeni
6 Mayıs 2024 Pazartesi - 13:46
Cevap Yaz
Kimliginizi gösterin dendiginde dinlerin kitaplarini göstermiyor insanlar ve toplumlar..degil mi...ha ! Degil mi..?
Yeldegirmeni
6 Mayıs 2024 Pazartesi - 13:45
Cevap Yaz
Mesela...:
Yeldegirmeni
6 Mayıs 2024 Pazartesi - 13:45
Cevap Yaz
Bu bakimdan tarihsel sürecte toplumlar pek cok inanc öbeklerinden gelip gecebilirler. Inanclari degistgi halde ÖZDE kalandir üst baslikta esas olarak kalan kisiye ve topluma özdes degismez köklü ve karakterlesmis KiMLiK.
Yeldegirmeni
6 Mayıs 2024 Pazartesi - 13:41
Cevap Yaz
Soydan bütün tarihsel dokumalari deneyimleri birikimleri miraslari birikimleri koruyarak kendisiyle beraber getirdikleri ASIL KIMLIGiN üst basligidir.
Yeldegirmeni
6 Mayıs 2024 Pazartesi - 13:40
Cevap Yaz
Yani insanlar inandiklari mensupla kimligi ön pilana cikan degildir.
Yeldegirmeni
6 Mayıs 2024 Pazartesi - 13:39
Cevap Yaz
Alt basliginda siralananlar arasinda din dahil her bir konu, ÜSTBASLIKTA YAZAN kökten soydan beri gelen KiMLIGiN soruldugu zaman tarif olunanidir.
Yeldegirmeni
6 Mayıs 2024 Pazartesi - 13:38
Cevap Yaz
KIMLIKLER de öyledir...
Yeldegirmeni
6 Mayıs 2024 Pazartesi - 13:38
Cevap Yaz
Balyalar üstüste binerse, DEGISIM DENEN islev ve TASIMAK denen kavram cöker cürür küflenir , koflastiginin ezikligi altinda kimligi ve kitabesi kaybolur dünya denen esyanin ve insan denen varligin.
ERHAN TIĞLI
5 Mayıs 2024 Pazar - 10:41
Cevap Yaz
Yazınızda belirttiğiniz gibi kişi önce kendisiyle yüzleşmeli, kendini dev aynasında görmemelidir. Kişi özveri sahibiyse, hep kendini düşünmüyor, başkalarına yardım edebiliyor, onlarla empati kurabiliyorsa iyidir, hatalarını görüp düzeltebilir.
Yeldegirmeni
4 Mayıs 2024 Cumartesi - 17:35
Cevap Yaz
Evvveeet, kimsiniz nasil bilirsiniz kendinizi, yarin birgün salacada sorulmada, yazin ki bilip tanisalim. Yazmazsaniz da hiiiic mesele degildir, ben buraya gelip ugradikca, sizin yerinize de yazarim.
Yeldegirmeni
4 Mayıs 2024 Cumartesi - 17:34
Cevap Yaz
Hal böyle olunca da hafizasi toplumu bilinci bellegi dili anlami kökü olmayanlariyla TANIMADIGI herseye, hic tanimadigi KENDiNi pazarlayan tezgahlarda soyut kafeslerin tutsagi olarak IYILiK GÜZELLiK poz fiyaka kostüm ve dekorculugunu döküp sacan ZÜGÜRT zavalliliga düskünlükte rekor kirar morglasan trvma.
Yeldegirmeni
4 Mayıs 2024 Cumartesi - 17:30
Cevap Yaz
Kök toplumu olmadikca dilden harap, iletisimden saygidan sohbetten uddan ihtiyattan viran...Ordan da artik kaybettigi hatir hafiya bilinc bellekte sekizgenle özdesmis cikarimin BAL PETEGI oldugunu bilip bulacak kadar his dil haysiyet ve hassasiyetini tamamen yiririp kaybetmisti cümle evre cevre ve devremiz.
Yeldegirmeni
4 Mayıs 2024 Cumartesi - 17:27
Cevap Yaz
Bu bakimdan ebe dede dayi ana baba...yani KÖK TOPLULUGU yoktuysa, intiharini gerceklestirmis TOPLU mezarlikti insanlik..
Yeldegirmeni
4 Mayıs 2024 Cumartesi - 17:26
Cevap Yaz
Saglikli karakteristik anlam ve ifadelerde bulunamayan KÖKLER olmadiginda cöllesmeye kizil kiyametleserek saglikli gövdeler ve dallar da yoktu. Saglikli dünler olmadiginda saglikli gelecekler de yoktu. Saglikli anlamli harfiyen bozulmamis kokusmamis insanlar ve bireyler yoktuysa saglikli kendine yabancilasmamis ve ASiMiLE olmamis Diller de yoktu toplumlarda yoktu.
Yeldegirmeni
4 Mayıs 2024 Cumartesi - 17:23
Cevap Yaz
Öyledir ki ve ondandir ki, dikili taslarla insanlik deneyimlerle kazandigi yanini yöresini tanimlayip isaretlerken kelimelerin adlandirdigi bilesiklere ve bilesenlere kendi ilmini inancini güvenligini ve nicesini yapti yordu yazdi ve kaydetti. Sekillerle tasvir ettigini kelimelerle adlandirarak; birlikte dayanismanin getirdigi beraberce irdeleyip danismanin ördügü TOPLUMSAL HAFIZA ve ORTAK BiLINNC buradan oldu eristi türedi ve yerlesti. ( ALMALI GÖL , AKDAGLAR, ULU CINARLAR vs vs gibi..)
Yeldegirmeni
4 Mayıs 2024 Cumartesi - 17:18
Cevap Yaz
Kökler, hayat denen devinimin topragina CAN SUYUNU ( yasama sevinci , hevesi, hakkaniyeti, hazzi, heyecani, meraki, mutu, umudu, mutlulugu....ve nicesini katarak ) SÜRDÜRÜLEBiLiR DEVAMLILIGI tohumlasmanin karakteristik kodlarindan baska hic bir seyle degistirilemez olani...yani boy beden büyüten asla vazgecilmesi mümkünsüz SACAKLANISI`dir KÖKLER degil mi..?
Yeldegirmeni
4 Mayıs 2024 Cumartesi - 17:14
Cevap Yaz
Tabiki de KÖK`lerdi degil mi..?!
Yeldegirmeni
4 Mayıs 2024 Cumartesi - 17:13
Cevap Yaz
Ekleri cekimleri tamlamalri ve sira dizinilerini söküp ayikladiktan sonra arta ve geriye kalan ANLAMLI özlü deger neydi...?
Yeldegirmeni
2 Mayıs 2024 Perşembe - 16:39
Cevap Yaz
Evveeet, Salacaya varmadan, deyin söyleyin yazin ki kimsiniz nesiniz necisiniz, kendinizi tanidiginiz yerden bilelim ve tanisalim. Yazmazsaniz da hiiic mesele degildir, buraya gelip ugradikca, sizin yerinize de ben yazarim.
Yeldegirmeni
2 Mayıs 2024 Perşembe - 16:38
Cevap Yaz
Iste taaa ordan beri kamastiran ESYALASMALARIN kulu kölesi olarak, CAGIRAN HER sese , dürtüye, dokunusa, agriya, sanciya, mahrum muhtac olarak, kelimelerin DIZI MEZARLIGINDA pisikopat ve siddetsever manyakliklara tetikcilik ettigi yozlasmalarla giydirildigi ilgisiz iletisimsiz piyasa tarzi kostümlerin dekor umunesi oldugundan sebep; konusmasini yitirmis terketmis azaplari icinde, rengin bozuldugu ve kuru gürültüerin geldigi tarafa dönüp dolasan IFLAS malzeme MÜLKÜDÜR artik ses soluk harf rakkam ilim isaret hece cümle ve lambali lambasiz izdiham...
Yeldegirmeni
2 Mayıs 2024 Perşembe - 16:32
Cevap Yaz
MENFAATE düstügünden beridir de kötürümlerin mezarcisi tabutluklarda kizismis köpürmüs yarislarin gösterislerin abartilarin acimasizliklarin vicdansiz liyakatsizligine CÖPLESMIS POSETLIKTI zaten
Yeldegirmeni
2 Mayıs 2024 Perşembe - 16:30
Cevap Yaz
DUYABILDIGI kadar kör yitik edilgen soyut silik kayip sagirdir artik...
Yeldegirmeni
2 Mayıs 2024 Perşembe - 16:29
Cevap Yaz
Bir öbür yana, bir beriki ucuruma, kuru kütükler ve cansiz yapraklar gibi sökün edip sürüklenmeyi cagirir seslenirken dengesini DiLiNi düzenini ve dört diyarini eskitmis cürütmüs ETRAFLICA insan
Yeldegirmeni
2 Mayıs 2024 Perşembe - 16:27
Cevap Yaz
Dipten sökülüp devrilmeye yakin saglam esintileri ve ECEL konvoyunu bekleyen ordan ötelerden usuulca ilismeyen hickimsesizligin takilip kaldigi tek tük bir zamana..
Yeldegirmeni
2 Mayıs 2024 Perşembe - 16:25
Cevap Yaz
Vucudu zangur zungur, tepeden tirnaga birbirinden ilgisini alakasini kesmisligin cogu yerlerine kan ve nefes dolasimini saglayamayan copur cürüklerle iskelet haline yakin bir zaman..
Yeldegirmeni
2 Mayıs 2024 Perşembe - 16:24
Cevap Yaz
Eli ayagi tiiir tir..
Yeldegirmeni
2 Mayıs 2024 Perşembe - 16:22
Cevap Yaz
Gözleri torbalaninca..
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 15:23

27 Nisan 2024 Cumartesi - 15:24
tarihinde güncellendi...

Cevap Yaz
Hal böyle olunca buraliysaniz eger yazin ki paravansiz perdesiz son salaca hazir kalip sorusuna kacip göcmeden kendinizi taniyin. Nasil biliyor taniyorsunuza da, kendinizi yazin ki tanisalim. Yazmazsaniz da hiiiic mesele degildir, varip geldikce ben sizin yerinize de yazarim.
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 15:21
Cevap Yaz
Bu yüzden yerli yerince kullanilacak olan dilin akil fikir cesaret onur itibar hak hukuk özgürlük ve özgüveni gözeten harflerinden hecelenen, sifattan zamirden ve tüm digerlenden yapilandirilanla hecelendikce cümleleri insanlik kitabina anlamli ve degerli kilan; ve `tüm bunlar NIYE `sorusunun karsiliginda dünyayi olaylari iliskileri ve insanligini yapmaciksiz yapaysiz dolaysiz ertelemesiz ve aracisiz bilip tanidigi kendini tanistiran samimiyetin SECiCI dilini yazip konusmalidir ortak yasama kopmaz ayriismaz aidiyeti olan her insan.
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 15:12
Cevap Yaz
Acindirarak zavallilik endüstrüsünü kurumsallastiran ve her türlü istismarin kullanisli hammaddesi olan - satilik kiralik her yol ve damardan ilim bilim sanak edebiyat araciligiyla tezgahi kurulup pazar piyasasi borsalanan - kötüyü aciyi kederi cileyi sonsuz sabri ve kitlik kanaatliligini kaullenmis kaniksamis sabikali cürüm de ayni zehirlenmenin insanlik ölümünü katlayip kundaklayan intihar girisimciligidir.
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 15:08
Cevap Yaz
Elbetteki sonsuz sorgulamasiz kliplasmis süslemelerle KÖR BAKAN iYIMSERLIK, hayat gercekliginden kopmus tükenmis kendi kendini parlatip kamastiran ZEHiRLENMELERe dogurganlik ettigi gibi..
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 15:04
Cevap Yaz
HIZINA yetisilmeyen tüketim bagimliliginin kulu kölesi olarak derinligi olmayan sahteliklerin kumlarinda yatiyor, gösterisli profillerde yunup yikaniyor, adalarda modalarda gezip tozup modelleniyor, üstünden inmedigi araclarla hizlica gelip geciyor, fakat buyruldugu kukla köleligi ne soruyor, ne OKUYOR, ne yaziyor, ne düsünüyor ne de sorguluyor..
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 15:01
Cevap Yaz
Cünkü artik kendine vakit ayiracak kadar ne özgürlügü ne özgüveni ne dili ne alfabesi ne kökü ne sakinligi ne dinginligi ne huzuru ne ilgisi ne itibari ne cevresi ne toplumu ne de kökeni vardi, `tüm bunlar niye `temel sorusunu ibadet hanelerin avlusunda bile aklina getirip sormayan insandan sonraya kalan mefta.
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 14:58
Cevap Yaz
Tedavülden kaldirilan insanlik degerliligi yerine aciya, eziyete, karanliga, cehalete, zavalliliga, kötülüge, tükenmislige, hantalliga, yilginliga, umutsuzluga, kötümserlige bin türlü mutsuzluktan mutluluk paydasi cikaran saplanmis kaybolmuslugun müptelasi carsi bazar budalaligi buradan üretilip ihtiyac yogunluguna göre piyasaya sunuldu.
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 14:53
Cevap Yaz
Edep, sanat, siyaset, inanc, ahlak, saygi, özgürlük, özgüven, dayanisma, baris, güvenlik, bilim, ilim, söz, yazi, dil, dagarcik, hukuk, hak, egitim, iletisim kültür...hepsi ve hepsi aidiyetini ve duyarliligini kaybetmis insanlik molozunun kayitsiz ilgisizligine kul kurbat gitti.
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 14:50
Cevap Yaz
bilinen insansa hayati karartilanlar arasinda esyalasip maddeleserek, alip satanlarini TANRISI bildigi bütün yabancilastirici ve yozlastirici kokusmus cürümüslügün özenti talibi ve bagimli müsterisi oldu.
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 14:47
Cevap Yaz
Duyarlilik itibar erdemlilik gibi DÜSÜNCE deryasinin ve FELSEFE dünyasinin insan akli fikri ve kalbi, kaldirildigi serbest rekabetci tüketim piyasasi MORG rafinda, böylece kitabi hic okunmayanlar listesi arizasinda can cekiserek öldü öldü dirildi.
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 14:45
Cevap Yaz
Magaradan ciktiktan sonra imar, iskan, altyapi, üst otorite, yan kurulus, orta direk derken, hep bir üst ve üstün deger KAZANMA ve YARATMA ugruna alfabenin tüm kitaplari sayfalaini artik mutlak yüksek getiri esasina dayali PARAMETRIK eksenlere dünyayi ve insanligi kaydirarak, mega -giga kentler mezarligina hersey matametik hesap kitapndiliyle insan ölctü bicti tartti aldi satti ve konustu.
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 14:40
Cevap Yaz
Taaa ki magaradan disariya cikincaya degin bu böyleydi..
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 14:39
Cevap Yaz
Cünkü etrafinda olup bitenlerden kesfettigi evreni olgulari ve olaylari tanidigi kadar, kendi varliginin tutulan niyetle erisilen son araligindaki dahlini, degerini, islevini ve icerigini tanitip duyurmak ve her canli türü gibi yeryüzü ortakliginda hic bir seyin bozulmadigi bütünlükte SÜRDÜRÜLEBiLiR DEVAMLILIGINI soyuna sürgün veren saglamak istiyordu insanlik.
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 14:34
Cevap Yaz
Magaraya girdikten sonra devir devran degisti, rengi bicimi sekli tarzi örtüler ve kaliplar altnda saklanip mukayet ( sahiplenme ) olunan biriktirme isine girisip yapisti ciradan cira yakan ve rüzgarin cevirdigi sayfalardan yaprak örtünen insanlik. Doyup kandikca hüner sahipleri MESLEK ERBABI oldu. Doyup kandikca güvenligin verdigi huzurla kendinden artan fazlaliklariyla dogadan tasvir ettiklerinden kendini ARSIVLEMEYE gitti insanlik. Söz ve sanat, duvarlara resmedilip islendi.
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 14:28
Cevap Yaz
Avlayip topladiklarini tabiat kadar aracisiz kalpazansiz pazarliksiz tezgahsiz istifsiz ve israfsiz gün bulup günübirlik yasiyor ve tüketiyordu.
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 14:26

27 Nisan 2024 Cumartesi - 14:27
tarihinde güncellendi...

Cevap Yaz
Hic kuskusuz magaraya girinceye kadar yildirimlarin atesledigi kivilcimlarda görünüyor kayboluyordu, hic birseye inanci güvenci dili sözü yazisi alfabesi kaydi kültürü alfabesi ve KÜTÜP HANESI olmayan insanlik.
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 14:23

27 Nisan 2024 Cumartesi - 14:24
tarihinde güncellendi...

Cevap Yaz
`gelip gctigi dünyada ne ariyordu, neyi buldu, neyi bildi, ne ögrendi, neyi unuttu.....`gibilerin ardi sirasina tüm bunlarin hepsi niye...? Sorusu..
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 14:21

27 Nisan 2024 Cumartesi - 14:21
tarihinde güncellendi...

Cevap Yaz
Ki ...bu soru ayni zamanda merak ettigi evreni ve iliski aglarini adlandirip anlamlandirmaya calismayi bilip bulmaya calisan; ezelden bugüne kadar büyüyüp geliserek cagdasliga güncellendigi DÜSÜNCE kavraminin ve FELSEFE dosyasinin en temel cilingir anahtaridir.
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 14:16
Cevap Yaz
Hayat denen sahnesi muazzam sanata sormadan edimiyordur insan...tüm bunlar niye diye..?
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 14:14
Cevap Yaz
Ya da bilemedin tirenden, oto yolundan, ucaktan, vapurdan gemiden aktarmali veya aktarmasiz yolculuklar sonrasinda palmiyeli bulvarli sahilleri surlari körfezleri ve koylari gezip görülen yerler arasinda listelemenin ardindan ugrak verilen soluklanip dinlenilen ÖREN YERLERINDE bu günün hikayesini gelmis gecmis bütün izlerden ve kalintilardan danisip sorarken..
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 14:08
Cevap Yaz
Veya kaplayip kusatan bütün gürültü koparan hengameleri avlunun disinda birakan mabetlerde, mezarliklarda, dik yokuslu merdivenlerde yahut rüzgarli teraslarda sirrini bilmedigi fisiltilarin getirip götürdügü dinginlige dokunup söylesirken...
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 14:04
Cevap Yaz
Cevreleyen ucsuz bucaksizliga halim olan uzakliklari dolduran cümle varliklarin ve göz alabildgince bosluklarin sessizligini duyumsayan ruhuna doyurup sindirirken..
Yeldegirmeni
27 Nisan 2024 Cumartesi - 14:00
Cevap Yaz
Bayir yamac gezip dolastigi dünyada yol üstü daglarin ucunda veya tepelerin sirtinda yalniz agaclarin gölgeleyen serinliginde yorgunlugunu dinlendirmeye koyuldugu etraflari bakar seyrederken..
Yeldegirmeni
24 Nisan 2024 Çarşamba - 17:58
Cevap Yaz
Evvvet...salaca kalabalgi önünde cevabi belli ve bilindik törenselligin terkine kendinizi birakmadan, yazin ki tanisalim kimsiniz, necisiniz, meram maksatta hangi dil, nasil bir hayat, ne gibi niyet maksat ve insana dair..Yazmazsaniz da hiiiic mesele degildir, ben buraya gelip ugradikca sizin yerinize de irdeler yazar eklerim.
Yeldegirmeni
24 Nisan 2024 Çarşamba - 17:54
Cevap Yaz
Böylelikle uzun ve bilimsel makalelerden tut ki, felsefe egitim hukuk salik matematik sanat ve sirrini hikmetini yazan kalem sahibinden siir ve Edebiyat diline varincaya kadar hic bir cürümeye kokusmaya yozlasmaya ihmale ve ihanete terketmeksizin bütün ara ve ana myapi taslarini kullanarak öznesiyle yüklemizle tümleciyle basitten siralisina ALFABELERDEN yola cikip CÜMLENiN her türlüsünde ehillesip ustalasan LEHCE -LISANA islerlik, canlilik, saglamlik, kaynaklik saglamanin degismez ve eskimez ilkesi...tanidigi kendine SAHTEKARLIK etmeksizin tanismanin yolunu dilini hal ve vakitte insan kilmaktir. Tüm diger denge düzenlerse bunun üzerine kurulur. Degilse bozulur.
Yeldegirmeni
24 Nisan 2024 Çarşamba - 17:45
Cevap Yaz
Köklere inildiginde hem isim hem de fiil soylu kelime ortakliklari da ( gül, yol, kat, ...) tasidigi anlam kadar konusma düsünme yazma ve iletisim diline akiskanlik saglarken buldugu ve bildigi degerlilige insanligi yüklenir tasinir.
Yeldegirmeni
24 Nisan 2024 Çarşamba - 17:40
Cevap Yaz
morumsu, bademsi, acimsi, ...gibilerin irili ufakli beyanda bulunan sifatlariyla beraber OLDUKCA sözcügü...hem Fiilimsi, hem zarf ( iken, ca, arak ,en, unca...ekleriyle zarflasan fiil ) ama ayni zamanda Miktar belirtimi bakimindan zarf kumasiyla giyinir ve görünür.
Yeldegirmeni
24 Nisan 2024 Çarşamba - 17:31
Cevap Yaz
SIFATLAR ki..tek basina ikiye ayrildiklari ana ödevlenme yüküyle varliklarin rengini bicimini ...niteleyip belirtirlerken sayi soru belirsizlik ve isaret sifatlari olarak omzunda tasidiklari dilin TÜRKCESi`ne lehcelenip lisan yazdirirlar. Tek basina binlerce zarf dersen aynisiyla yine...
Yeldegirmeni
24 Nisan 2024 Çarşamba - 17:25
Cevap Yaz
Bu sürekliligi sonsuzlukla dengeli bütünlesmisligin catisini binasini omurgasini evini yurdunu toplumunu ve Dil hal yol vakit dünyasini yapan edatlar baglaclar ve ötekiler, tugla ve kiremit araliklarini ören karan yoguran ve dolduran vazgecilmez tamamlayiciligin sihirli yapi taslaridirlar..
Yeldegirmeni
24 Nisan 2024 Çarşamba - 17:22
Cevap Yaz
Kullanilip konusulan dilse ayni nitelik karakter deger ve cevher zenginligiyle özgün insanin aidiyetliligine KILAVUZDUR.
Yeldegirmeni
24 Nisan 2024 Çarşamba - 17:21
Cevap Yaz
O sayede INSAN konusup kullandigi diline KILAVUZKEN...
Yeldegirmeni
24 Nisan 2024 Çarşamba - 17:20
Cevap Yaz
DIL baglamli edatlar zamirler ve ötekiler, kurdugu yordugu yüklendigi insanlik iliski ve iletisimine sosyallestikce UYGARLIGIN ve CAGDASLIGIN ekmegi suyu topragi gibi, bitmez tükenmez kaynagin dönüm dolasim yeri ve beslendigi kaynaklara kendini tohumlayip cogaltan harman -hasat ihtiyac teminatidirlar..
Yeldegirmeni
24 Nisan 2024 Çarşamba - 17:13
Cevap Yaz
Böylece SIFATLAR zamirler zarflar ve digerleri öbürleriyle söz yazi ve konusma dilinin emek zahmet ve yükünü tasirlarken..
Yeldegirmeni
21 Nisan 2024 Pazar - 18:14
Cevap Yaz
Kendinizi baskasinin MEFTALIK SALACASINDA kaliplasmis hazir cevapliliga sonlandirmaksizin, sizce kimsiniz, necisiniz, nasil bilir tanir ve yasarsiniz...yazin ki tanisalim. Yazmazsaniz da hiiiic mesele degildir buraya gelip ugradikca, ben, sizin yerinize de yazarim.
Yeldegirmeni
21 Nisan 2024 Pazar - 18:11
Cevap Yaz
Evvela kendini tanimakla ve tanimlamakla baslayan AKIL fikir zihin bellek ve bilinc birikiminden; ve konustugu dilin özgür ve özgün liyakatlisi oldukca ancak, kendiliginden dizilip siralanarak insandan insana seslenir, duyar, dinler tanir ve tanisir hayatin evini yolunu yurdunu yuvasini islevini ve iletisimini kurmakla ait ve sorumlu her kisi.
Yeldegirmeni
21 Nisan 2024 Pazar - 18:06
Cevap Yaz
Bu yüzden karsilikli haberlesen konusmayla siralanan cümleler, üc gün bekledikten sonra muhatabiyla satranc oynar gibi beklemeye birakilarak sürdürülebilir bir olgu degildir.
Yeldegirmeni
21 Nisan 2024 Pazar - 18:04
Cevap Yaz
Konusup anlamanin temel ilkeselligiyse, elbetteki harflerle olusan; kelime öbekleriyle siralanip aklin fikrn bellegin ve bilincin ZIHIN kabindaki birikimleri MANTIK ÖNERMELERIYLE ölcüp tartarak saniye farki bile sektelemeye yahut bekletmeye tökezitmeksizin karsilikli kurulabilen iletisim gücüyle olan biten büyümüs gelismisligin becerisiyle mümkündür.
Yeldegirmeni
21 Nisan 2024 Pazar - 17:59
Cevap Yaz
Konusup anlamasini ve dinlemesini bilen iletisim zenginligi ürettikce dünün yarinlari ele güne muhtac olmamaya UYGARLIK basligi altinda büyüdü ve zenginlesti.
Yeldegirmeni
21 Nisan 2024 Pazar - 17:57
Cevap Yaz
DOGADAKI FIGÜRLERI taklit ve tasvir ederek INSANLIK ÖYKÜSÜNÜN ve DÜNYA HAYATININ hikayesini yazan ALFABEYLE bütünlesip birlesiverince, lehceler lisanlara, lisanlar insandan insana ...yol aldi, temellere dayandi, topluluklara ve toplumlara sirayet etti, diger seylere farki olanlarin farkindaligini yaratti, kültür yumagi bundan ve buradan oldu ve olustu.
Yeldegirmeni
21 Nisan 2024 Pazar - 17:54
Cevap Yaz
Ve böylece DOGADAKi SES taklitleriyle hikayesi olusan INSAN ZiHNI ve BELLEGi..
Yeldegirmeni
21 Nisan 2024 Pazar - 17:53
Cevap Yaz
Düsünce ilmekleriyle örülü ve sorgulama damlaciklariyla beslenen verimliligin topyekün hasilatini saglayan sihirli sey ise, düzgün ham hoyrat girintili dik yatay kavisli copur oyuk delik cikintili yüksek engin...ZARF ve SIFAT tür ve cesitliliginde ne varsa tek basina genelde hic bir anlam ifade etmeyen Edatlari ve Baglaclari dahi calisir isler kilarak yoran ve yorumlayan merkez; MANTIGIN bilinci ve dil dagarciklarin BELLEK hazinesidir.
Yeldegirmeni
21 Nisan 2024 Pazar - 17:47
Cevap Yaz
Bu farkliligiyla tüm diger canli cansizlardan farklilik yaratir.
Yeldegirmeni
21 Nisan 2024 Pazar - 17:46
Cevap Yaz
Insan tüm diger seylere giderken kendini götürür, ordan gelirken herseyi kendi bildigi ve bulduklarina getirir. Buranin ismi cismi ZIHiN ALGILAMASI ve HAFIZA BELLEGi´dir.
Yeldegirmeni
21 Nisan 2024 Pazar - 17:42
Cevap Yaz
Ucurumdan yuvarlanirken veya cöllere kum tanesinin hikayesini götürürken karisip kayboldugu serüveni kendi degerince tasiyarak saatin suyun yolun devranin yürüdügü yere götürürken taslar kayalar insana konusmaz ama, kendini duyuran seslilikleri vardir.
Yeldegirmeni
21 Nisan 2024 Pazar - 17:40
Cevap Yaz
Isigini bulan gecenin konum koordinat ve navigasyon muhtacligini doyurup giderdikten sonra ancak ilini yolunu yurdunu yuvasini sokagini ve evini bulabilecegi, her varligin kendine özgün anlatim dili, ses tonu, karakteristik disa vuran ifade bicimi ve kendini tanimlayan telafuzu vardir.
Yeldegirmeni
21 Nisan 2024 Pazar - 17:37
Cevap Yaz
Lehceler lisana, lisanlar insandan insana ...yürüyüp giden yol ve akip giden su gibidir.
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 18:28
Cevap Yaz
Evet yapmaciksiz yapaysiz kendini tanimakla basliyor, sonsuz sinirsiz evrenle tanimak ve tanismak. Yazin ki tanisalim. Yazmazsaniz da hiiiic mesele degil, buraya geip ugradikca ben sizin yerinize de yazarim.
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 18:26
Cevap Yaz
Seve seve, sevine senine...ortalik sakine erdikten sonra saatin ücü müydü neydi, nasil ne gibi tesekkür edecegimin karsiligini INSAN GÜZELLiGiNiN alfabesi ve diliyle hem bana kapisini acan insanlara hem de onlardan sonraki kendimle basbasaligin sinirsiz sonsuz evrenine eve varincaya kadar ve evden sonra halen dahi, sayikladim ve söylendim.
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 18:21
Cevap Yaz
istem disi tir tir titremelerin peltek halini yalpalamaktayim, erkegin daha fazla sormasina aldirmadan boy pos endami güzel kadin, ` yaz yagdiran sel sagnak gürültüsü bu birazdan diner, o vakte kadar isterseniz iceri buyurun kahve iceriz birlikte `dedigine...
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 18:18
Cevap Yaz
Ihtiyatli ve titrek sesle sorup sorusturduklarina baktilar gördüler anladilar ki gürüldeyip yandikca simsekler..
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 18:15
Cevap Yaz
Baktilar gidecegim yok. Hirli mi hirsiz mi dercesine bir müddet sonra kapiyi gicirdattilar..
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 18:14
Cevap Yaz
Ormanin bitiminde tek basina büyükce bir evin garaj girisine zar zor attim kendimi. Sinyalli lamba yandi. Icerden birileri don pijame ve gecelikle camin perdesini aralayip bakindi.
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 18:13
Cevap Yaz
Dursam bir türlü gitsem yagan silsileden göz gözü görmedigi gibi cakan simsekler arabanin önünü yanini delip geciyordu.
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 18:12
Cevap Yaz
...ve öyle bir sakirdayip parliyordu ki simsiyah olan gecenin rengi, ormanlari ve her yeri kaybldugu yerden ardi arkasi kesilmeyen muazzam isiklandirmalarla ortaya cikarip gösterirken, yer gök birbirine giriyor silecekler iri damlalara yetisemiyordu..
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 18:09
Cevap Yaz
Günlerdir yagmur yoktu. Yaz ki katran kaynatan sicaklikta bunaltici yagdi yagacaklarin aksamdan simsiyah bulutlari kaplayarak her yeri zindana cevirdigi belli ki gök yarilip yikilip yere patlayacakti. Yol boyunca kivrimli derelerden ormanlardan göllerden gectim. Evlerden uzakta öyle bir indi öyle bir gürledi ki...
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 18:05
Cevap Yaz
Simsekten cok korkarim demistim ya.....birgün oturdigum yerden yaklasik yüz kilometre uzaktaki muhasebeci esmere hovardaliga gitmistim. Ikinci günden sonra bir yerde cok kalamadigim aliskanligim üzere yedik ictik kucaklastik evin yolunu tuttum.
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 18:01
Cevap Yaz
Özgür ifadeli gercek sahsiyete aitliligin ÖZGÜN yazi diliniyse alfabenin ve kelime öbeklerin hakkini helallesebilen sahtesiz özentisiz ve samimiyete dayanarak kendi akil fikir emek zahmetiyle konusan yazan cesaretin hüner marifetidir.
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 17:59
Cevap Yaz
Akil fikir düz mantik ters önermeli her türlü makaleler de neredeyse ALINTI YAPMAKSIZIN ele aldigi konuya derinlik yahur ifade edebilirlik kazndiramayan; ve ikinci satirinda kendilerini hemen ele veren toplama cikarma METiNCiLIGiDir.
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 17:58
Cevap Yaz
Bu yüzden siirimiz ünlü sairlerin gerek dogudan gerek batidan cevirdiklerine hayran kaldikleri ; ve onlardan ASILANDIKLARIYLA kurak damarlarin ILHAM kaynakligini terbiye ettikleri esinlenmelerden ibaret ve ibretlik ADAPTASYONDAN öteyi gecmeyen vasatlarin tekraridir.
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 17:55
Cevap Yaz
Zayif, hazirliksiz, birikimsiz, üretimsiz kolay teslimiyetciligin yapilandirdigi GÜDÜMLÜ topluma EMPOZE ettigi zarar ziyan, Etkilendiginden etkilenen insan tipini her türlü iradesiz tepkisiz özendigine benzesme uyusuma alistirip yapay ve yüzeysel BASMAKALIPLI bicimsellikler koklatmaktir.
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 17:51
Cevap Yaz
Sonsuz Sinirsiz yabancilasmadan CEVRILENLERiN sinemasi resimi mimarisi müzigi ve pek coklarinda oldugu gibi, gerek DOGUDAN gerekse BATIDAN ARANJESI yapilanlara ve bakip seyrettigine TÜRKCEYi cekip cevirenlerin kendisi oyuncusu senaristi sairi yazari olur cikar.
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 17:48
Cevap Yaz
Metinler makaleler düz yazilar siirler söylesiler konferanslar sipikerler diziciler oynayan oynamayan herkes sayesinde her katilimcinin Dil ve Kültür yozlasmasina kiralik katillik niteliginde suc ve sabika dosyasi ofisledigi bu bulantili kusnukta..
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 17:45
Cevap Yaz
Üretmeden kendi haline birakirsa, hayatin her alaninda oldugu gibi dil de kullanilmadigi ihanetin öksüzlük vesikasi olarak deger ve anlamindan düser, üretenlerin ASIMILASYONUNA ve EROZYONUNA ugrayarak sahte dilli, yapay formatli, üstün gelene ÖZENDIRILEREK kendini degersizlestirenlerin baskalasmayi kutsal bilip inandigi yöreli yarali AGIZ YALAMASINA dönüsür.
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 17:39

20 Nisan 2024 Cumartesi - 17:40
tarihinde güncellendi...

Cevap Yaz
...Cünkü dil, sadece secilmislerden pürüzsüz, sevimli, sempatik, cici, süslü, dekor ve depo abidelerinden toplama kelime haznesi veya alfabe deposu degildir. Her dilde oldugu gibi, iyilere anlam verenler kadar kötülerin de adlari isimleri ve cisimleri vardir. Kimi sözlüklerin alip kapsayamadigi kadar da coktur. Insan üretip paylastikca aidiyetinde olan her deger gibi dil de kendini bu kelime öbeklerinden artirir cogaltir .
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 17:35
Cevap Yaz
Fakat bütün bunlar böyle olmakla birlikte verniklenip cilalandiktan sonra firinlanmaya verilmis porselen balyalari veya kalibina üflenerek sekil verilen CAM kristalleri degildir edatlar zarflar zamirler...ve diger..
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 17:32
Cevap Yaz
Baglaclar, Edatlar, Ünlemler derkeeeeen..dilin akiciligi ve ihtiyac duydugu bu SEKIZ YAPI TASIYLA örüp dokudugu ilkeli kuralli saglam temellilikte Türk toplum dilini imar eder ve imar ettigi yapisal dokunun pürüzsüz ve kalici degerliligine islerlik kazandirirlar.
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 17:26
Cevap Yaz
Zarflar...yer yön zaman durum miktar konum soru ...topluluguydu mesela. Zamirler kendileri isim olmaiklari halde ismin yerine vekalet eden kelime gruplariydi, sifatlar renk sekil bicim isaret...toplulugu ve öbekleriydiler.
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 17:23
Cevap Yaz
Isim`lerse varliklara AD olan gruptandi.
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 17:22
Cevap Yaz
Nedir ki...Filler bir is bir olus bir eylem...tarifinde anlam ve karsiligini bulanlardi.
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 17:21
Cevap Yaz
Kelimenin Isim veya Fiil soylu olup olmadigi, ekleri ve tamamlamalari cikardiktan sonra artik bölünemeyen faket bir anlam ifade edebilen en dip köküne bakilir ve anlasilir...
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 17:18
Cevap Yaz
Kelime gruplari da, ÖN TAKIYA veya yan yedekcilige ihtiyac duymaksizin TÜRKCE`yi anlayan, yazan, konusan, fikreden, düsünen ve kurgulayan yapisal özelligiyle SEKiZ`dir..
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 17:15
Cevap Yaz
Bizde Alfabenin sayisi yirmi dokuz..
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 17:15
Cevap Yaz
Baska dillerde toplumuna göre daha cok veya az Alfabe anlamada yahut ifade etmede insan iliskilerini karsilayip dengelerken ve baska toplumlarda daha cok veya azken kelime öbekleri ve guruplari...
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 17:12
Cevap Yaz
Bizim TÜRKCE`mize fonlayan ve tonlayanlar olarak karakteristik kumastan YirMiDoKUZ`unu yeterli ve kafi gören sonsuz sinirsizligin dil ve dagarcigina topraklik eden.
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 17:10
Cevap Yaz
ISiM ve Fiil soylu kelimeler toplami olan büyülü bilmeceyi cözmenin tükenmezlik cevheri degil midir..?
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 17:08
Cevap Yaz
Alfabe demisken....
Yeldegirmeni
20 Nisan 2024 Cumartesi - 17:08
Cevap Yaz
Varolasin, icinden geldigi gibi duygusal serpintilerle seslenip cagirdigin kiymetli satirlarla bir nebze olsun seni senden anlatanlarla tanismis olmanin sevincidir, ömrün seni hep degerli insanligiyin saglam yerden konusup yazan silinmez alfabelerin aidiyetiyle onurlandirsin sevgili MESUT kardesim.
MESUT ÇİFTCİ
18 Nisan 2024 Perşembe - 16:02
Cevap Yaz
Gözlerim, bir kuyu gibi, içime doğru derinleşiyor. Her bakışımda, karanlık ve boşlukla karşılaşıyorum. Gözlerim, umutsuzluğu ve yalnızlığı yansıtıyor, içimdeki yangını söndüremiyor, sadece daha da kör ediyor.

Kalbim, bir buzul gibi, içimde donmuş, duyarsız bir şekilde atıyor. Sevgiye ve şefkate olan ihtiyacım, buzlarla kaplanmış, eriyip yok olmuş gibi. Kalbim, hissizleşmiş, ölmüş bir organ gibi, varlığımı sorgulamama neden oluyor.

Dudaklarım, bir mezar gibi, içimdeki sözcükleri boğuyor. Ne kadar çırpınsam da, ne kadar haykırsam da, kendime olan nefretimle boğuluyorum. Dudaklarım, sessizliği ve ölümü yansıtıyor, içimdeki çığlıkları duyamıyor, sadece daha da derinlere gömüyor.

Ve ben, bir hayalet gibi, kendi varlığımdan şüphe duyuyorum. Kendimi bulmaya çalışırken, sadece daha da kayboluyorum. Kendimi sevmeye çalışırken, sadece daha da yabancılaşıyorum. Her adımda, daha da derinlere çekiliyorum, hiçliğe doğru kayboluyorum.
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 21:23

14 Nisan 2024 Pazar - 21:24
tarihinde güncellendi...

Cevap Yaz
Kendinizi Nasil Bilirsiniz..? Yazin ki tanisalim. Yazmazsaniz da hiiiic mesele degil, sizin yerinize ugradikca geldikce, ben yazarim.
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 21:22
Cevap Yaz
Elma topluyorlardi avrupanin bagbahcelerinde bizim insanlar. Cifci dil bilmeyen kadinlara stopladiklari elmalari büyük sandiklara bosaltirken elleriyle fazlaca bastirdiklari icin ezdiklerini, yövmiyelerini bu yüzden hafta boyunca alamayacaklarini küfürlü bagirtilarla sayip sövüyordu. Dayanamadim adamin yakasina yapistim. Adam gitti cifligin lüks evinden tüfegini kapti geldi. Icine mermileri sürerken ben de arabadaki tornavidaya kostum. Tornavidayi alamadan bizim insanlarimiz hepsi birden üstüme cullandi, araya girdi, elimdeki aleti aldilar. Cifcinin oglu da babasini aldi eve soktu. Biz de tasi taragi hep birlikte tolayip bize gittik. ...Haksizliga hassas yürektendi ya mesele...
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 21:13

14 Nisan 2024 Pazar - 21:14
tarihinde güncellendi...

Cevap Yaz
Haksizliga da ugradiysam son haddine ve nefesine kadar acik yüreklilikle dayanir direnir karsi cikar tepki ve savasimini veririm.
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 21:12
Cevap Yaz
Sana uyar miyim, ben kimim diye de kimseye sartlanmis formatlar budalaligina talip ayarlatip kendimi düüzeltsin veya düzenlesinlere sorgulatmam. Deneyimlerin birikerek büyüttügü ve kimseye haksizlik yalan hilevriya dolap dümen vicdansizlik etmemeyen özenli kisiligimde karakterlesmis ne varsa ona göre durus tavir tepki titizlik kabul sergileyerek ayiklayip elediklerimden cikarimladiklarimin onurlu sahsiyeti olmaya cabalar cirpinirim.
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 21:06
Cevap Yaz
Tüm bunlara göserdigim ve cirpindigim titizlikten dolayi okur yazar konusur dinler sohbetlenir dünya gezerim. Beni kim nasil biliyor görüyor durumuysa ne umrumdur, ne de ilk veya son tercihim. Bu yüzden Edebiyat karistirir kurcalarken, yazdiklarimi - binde bir cok az düzeltmelerle belki- bütün harf hatasi kusuru eksigiyle oldugu gibi birakirim. Benden olup biterken sonramin muhasebesini coktam yapmisimdir cünkü.
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 21:01
Cevap Yaz
Borcum annemedir. Babama, dedeme, ebeme, köyüme, kentime sevgili ülkeme Türklüge ve güzeller güzeli Türkiyemedir. Bunun üstündeki degerde baska alacak verecek ne bilirim ne de tanrim.
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 21:00
Cevap Yaz
Kimsenin hakkini ziyan ve zeval etmemeye titrer cirpinirim. Insansa kusurundan ötürü sevgili ve güzeldir. Etmissem kusur büyük bir onurla telafi edemezsem en kisa yolundan ilk firsatta özür dilemeyi borc bilirim.
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 20:57
Cevap Yaz
Sevsinler begensinlerin TAKMA KAFASINDA degilimdir hic bir sartta ve hicbir zaman. Türklügü de öyle dogdugum gibi öyle büyüttüm öyle yasiyorum öyle de yasatmaya ve yasatmaya devam edecegim.
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 20:56
Cevap Yaz
Bu yüzden hersey beni okur, benden sorulur, bana dokunur, benimle Türklükte kendimi bulur.
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 20:54
Cevap Yaz
ödüncü takasi kiraligi yoktur sahici ve kalici kimliklerin. Türklügünse hic yoktur. Kendi degerini bilmekle, agaclar kuslar arilar dünya zenginligini yasadigi hayatin en az digerleri kadariyla vazgecilmez yücelikte zenginlikleri bilen saglam bellek ve bilincle baskasini kendine esdeger gören...ve kimseyi ne üstün ne düskün görmeyen insanligin bizden olan kendisidir TÜRKLüK.
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 20:50
Cevap Yaz
Bu bakimdan her türlü davranis bozuklugunu bütün ilkesel ve bilimsellik kozasinda yoran ve yoguran olarak Türklügün en temel degerlerinden olan aklin fikrin vicdanin hakkaniyetin merhametin yoigitligin dürüstlügün liyakatin emegin paylasimin barisin sayginin sevginin kisiyi kendisiyle tanismaktan baslatarak tanidigi kimlikle dünya ile tanismayi mükellef kilan onurlu ve gururlu temsil hakkiyla, ÖZGÜR IRADE ve ÖZGÜVENLi kimlik ve kisilik sahibi olma hassasiyeti, insanlik icat oldugundan beri her Türk`te vardir, mevcuttur, bende de oldugu gibi.
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 20:44
Cevap Yaz
Sürü bagisikliginin ic güdüsel sartlandirilmalari veya kosullandirilmalari her kimligi bozdugu gibi Türklügü de bozar dagitir azaltir ve cürütür.
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 20:42
Cevap Yaz
Bu sebeple birgün herkes burayi terk edip imrendiginin ahmagi budalasi zibil artigi yahut tükrük kusnugu kulu kölesi olsa dahi Türklük, bende ölümsüz ve sonsuz olandir.
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 20:40
Cevap Yaz
Sadece nufus kagidinda yazili olanlarla gösterim geciskenligi yaparak kendini iskalayan tanitima sunmaktan ibaret degildir kendini tanimataki kasit. Tam tersi nufista yazili olanlarla her harfinin bedelini hayatiyla ve varligiyla ödesmeyi gerektiren özverili ve ÖZGÜVENLiLiGIN kimlik sahibi olmakla anca mümkün olandir.
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 20:36
Cevap Yaz
Ve TÜRKLÜGÜN alt damarlarini besleyen kültür inanc ahlak görgü gelenek gibiler TÜRKLÜKTEN sonra gelen ve hic kimsenin siyasi kelepiri, din kostümlü ortam yapma bicim uydurma durum kotarma gedik örtme girdap savusturma yahut istismar serveti degildir bu kutsiyete kaynaklik eden karakteristik yapi taslari.
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 20:31
Cevap Yaz
Bütün seceneklerden sonra elde kalanlarin en sonuncusu degildir bu kutsal kimligin adiyla saniyla TÜRKLük olan bendeki.
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 20:30

14 Nisan 2024 Pazar - 20:30
tarihinde güncellendi...

Cevap Yaz
Karacoglan`da, Dertli`de, Emrah`larda, Seyrani`de, Yunus`da yahut Pir Sultan`larda ne vardiysa ....bende de vardir.
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 20:28
Cevap Yaz
Ses soluk sohbet muhabbet itibarina ve ikrarina gerek divanda, gerek sedirde, gerek yolda, gerek asiklar katinda gerekse sufiler tasavvufcular itibarinda telli vurgulu nefesli yayli sazin perdenin insan dili ve toplumun bilincine kilavuzluk ettigi...
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 20:25

14 Nisan 2024 Pazar - 20:25
tarihinde güncellendi...

Cevap Yaz
Insanlik icat oldu olali Atila`da , Alparslan`da, Osman Bey`de ve Atatürk`te ne vardiysa bende de vardir.
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 20:24
Cevap Yaz
Insanlik icat oldu olali Mete`de ne vardiysa bende de vardir.
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 20:23
Cevap Yaz
Insanlik icat oldu olali OGUZ´da ne vardiysa bende de aynisi vardir.
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 20:23
Cevap Yaz
Insanlik icat oldugundan beri hic birseyle degismesi takasi ihmali veya ihaneti mümkün olmayan, ben olmadikca asla baskalasmis yabanciligin kostüm kumasinda yasayamayip diri diri can verecegime, TÜRKÜM ben..
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 20:21
Cevap Yaz
Madem öyledir..
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 20:21
Cevap Yaz
Aksine sekillere bicimlere kostümlere sakallara biyiklara örtülere kumaslara bakmaksizin herkesi sorgulayabildigi cesaretli yüregiyle kendini de katiksiz dolaysiz kemsiz kümsüz aklin fikrin mantigin sorumlulugun ahlakin vicdanin INANDIGI GiBi yasamak esasli hesaba cekmekten gecen sapa saglam yerdir damlayi derya ile ayni degerin öznesi yahut nesnesinden bilip tanimak ve tanismak.
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 20:18
Cevap Yaz
ben yaparim ederim agzindan üfürülüp dökülen ince kagitlara sarilmis ve BILINC ALTINI tamir ederek asimile ettigi bosluga herseyi dolduran avunup uyusmalarin baskalasmis yalniz yabancilik zavalililigina cakmak yakarak kafa dengini ve karanligin yolunu bulacagini dumanlandiran kelimeler degildir insani damla ile derya tartisinda ayni agirlikla kiymet degere saymak..
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 20:14
Cevap Yaz
Evet öyledir ve bunda damla ile deryanin yüklendigi büyüklük deger aynidir.
Yeldegirmeni
14 Nisan 2024 Pazar - 20:14
Cevap Yaz
Kendini tanimakla baslar diyorduk degil mi, dil devran insan ask sevgi hayat ve nicesiyle karsilikli deger dengesinde MERAK ile yol isik meydan ve menzil bulup, ilim itibar huzur dirlik toplum düzen ve ustaligi cirakliktan bilip ögrenen tanismalar ..?!
Yeldegirmeni
13 Nisan 2024 Cumartesi - 17:23

13 Nisan 2024 Cumartesi - 17:23
tarihinde güncellendi...

Cevap Yaz
Yazmayan olursa, hiiic de mesele degil ben hepinizin yerine ugradikcea gittikce, booool bol ziyadesiyleden yazarim.
Yeldegirmeni
13 Nisan 2024 Cumartesi - 17:20
Cevap Yaz
Evet...tanismak, kendini tanimakla baslayan ilklerdendir. Kimse size hayatinizin son defasina `NASIL BiLiRDiNiZ `i sormadan, yazin ki tanisalim, kimsiniz veya degil...
Yeldegirmeni
13 Nisan 2024 Cumartesi - 17:19
Cevap Yaz
Takim tutmam ama, on dakka her hangi bir karsilasmayi seyrettikten sonra, macin sonucunu hemen hemen neredeyse bilir tanirim. Bunu da yillarca toz toprakta ac susuz, patlayan yerine yama yaparak bisiklet ompasiyla sisirdigimiz topun ardinca gün sicaginda yahut buz tutturan ayazda bütün gün boyunu caminin kurnasindan su icip..sinirsiz sonsuz sevincin futbol gecmisimden bilir tanirim...
Yeldegirmeni
13 Nisan 2024 Cumartesi - 17:15
Cevap Yaz
Bu bakimdan somut gercekci tarafsiz özgür ve özgün bakis acisidir , sanattan siyasete, edebiyattan ilime kisiyi kendisiyle kimlik sahibi yapip karakterlestiren ana damar.
Yeldegirmeni
13 Nisan 2024 Cumartesi - 17:14
Cevap Yaz
Hele de herseyin paraya söhrete hirsa ihtirasa öldürüp kanatmadik hic bir sag yerini birakmaksizin en üstün gelme yarislariyla DÖGÜSTÜRÜP BOGUSTURAN ahlakin onurun sayginin ilginin itibarin en AHLAKSIZ sekilde alinip satildigi azgin SAPKINLIKTA..eger halen dirilecek umudu varsa, etrafinda kim olup olmadigina bakmaksizin insanligini beden koyacak olan LiYAKATTiR insanligin sicilinde kayitli güc ve kuvvet.
Yeldegirmeni
13 Nisan 2024 Cumartesi - 17:09
Cevap Yaz
LIYAKAT NEYSE ehlini uygulayandir hayati insanla dengeleyip degerli kilan tilsim. Bu bakimdan hic bir takim kuyrukcusu olmayip, geregini kuralini en zengin sanatsal yaniyla isleyip dokuyan hayat sipordan siyasete sanattan sahtelikten yapayliktan ve istismardan uzak iletisime her ilgilisini ve gönül sevdalisini sarsin donatsin ve geregini yerine getirsin derim.
Yeldegirmeni
13 Nisan 2024 Cumartesi - 17:05
Cevap Yaz
Tüm bu sebeplerle kalabaliga karisan hic kimse olmamanin tezgahinda bogulur bunalirim. Alisveriste dahi ne ve nicin istedigini bilerek insan YUTAN giris cikislardan fazla duramam, kendimi isim biter bitmez havaya suya serine gölgeye ormana daga denize kuslara ve cümle cihan dünyasina atarim.
Yeldegirmeni
13 Nisan 2024 Cumartesi - 17:02
Cevap Yaz
Kisinin agzindan dökülüp bosalanlari degil, hayatta gercek varligiyla yasayan halidir beni de kapsamina alan hayat sanat ve insanligin ölcüsü degeri dengi ve ayari.
Yeldegirmeni
13 Nisan 2024 Cumartesi - 17:01
Cevap Yaz
Insan yasadigi dünyayi yanimda yöremde kim var kim yoklara bakmaksizin sorgulayip hic kimsenin sabloncu DOGMALARINA kendini rezil rüsva etmeden DÜSÜNEREK DAVRANMASI gerekir. Dil tarih cografya felsefe EDEBIYAT özgür iradeli kisiyi onurlandiran insanlik mirasiyla en az banka hesaplari da yapabilen matematik kadar önemlidir.
Yeldegirmeni
13 Nisan 2024 Cumartesi - 16:58
Cevap Yaz
Hic bir takim ekip olusup parti taraftari degilim. Beyaz tebesir kara tahta siyah önlük beyaz yakalikla cocuklugumu akla fikre ilime vicdana ögrenci eden askla, Atatürk ve Türkiye Cumhuriyeti sevdalisiyim.
Yeldegirmeni
13 Nisan 2024 Cumartesi - 16:56
Cevap Yaz
Bu bakimdan da böbürlenerek yüksek perdeden her hangi yolla olursa olsun elde ettigi görgüsüzlük sultasinda sürekli mal mülk serveetten dem vurup insanligini yitiren , kendi disinda herkesi asagilayan, kücümseyen, horlayan, dislayan yaratiklasmalari asla kabullenip mesru görmedim.
Yeldegirmeni
13 Nisan 2024 Cumartesi - 16:53
Cevap Yaz
YASAYARAK ilim irfan sahibi olmaya TÜRKLÜGÜN karakteristik kodlarinda vardi köklerine bagli, dünyanin neresine gider gelir döner dolasirsa dolassin herkesin acta acikta kalmasina razi gelmeyen tarafinda olarak, merhameti, sefkati, sevgiyi, onuru, cesareti, adaleti, hakki , hukuku, ürettigi hayattan paylasmaya kavim kardes bilen ATA MiRASI ve insanlik serveti.
Yeldegirmeni
13 Nisan 2024 Cumartesi - 16:50
Cevap Yaz
Kökten atadan beri Türküm..Ve biliyor inaniyorum ki Mevlana ilk kesfeden degildi ayaginin biri bir yerde sabit, digeri acik pergelli dünyanin her yerinde gezginlige meselesine..
Yeldegirmeni
13 Nisan 2024 Cumartesi - 16:48
Cevap Yaz
Bu yüzden hic bir ekip takim taraf parti olusum girisim tespit tesisat tesis veya tayinlerin hazir kaliplastirilmis budalasi veya her kosulda takibe müsait pesisira kuyrukcusu degilimdir.
Yeldegirmeni
13 Nisan 2024 Cumartesi - 16:46
Cevap Yaz
Üstü gizli kapalilik sebebiyle olsa gerektir, yuttugu ugultulu belirsizliklerle kendimin olmayan provasi bol calisilmis SALONVARi sahnelerde dekor, kostüm, figüran, sadik hizmetkar veya uslu uyumlu üdümlülügün öznesini asla giyinip yüklenmem.
Yeldegirmeni
12 Nisan 2024 Cuma - 14:44
Cevap Yaz
Eeee, yazarsaniz tanisiriz, kimsiniz yahut degil..!
Yeldegirmeni
12 Nisan 2024 Cuma - 14:44
Cevap Yaz
bu yüzden zamani, insanligimi , günü, toplumu ve dünyayi erteleyip ISTIFLEMEKSiZiN gecmiste yolda yürürken ezdigim karincalara ve ürküttügüm kuslra ve ayrilirken üzdügüm sevgililere büyük bir özen göstererek ve ciceklerin dahi hergün huzurunda ne büyük ve sonsuz deger olduklarinin önünde egilerel dolu dolu ve doya doya ; deyim yerindeyse hic bir dikili agacim olmaksizin özgün ve özgür bir ASKLA yasayip gidiyorum..TANISMAK kendisiyle basliyor ya sonsuz ve tükenmez olanlara..
Yeldegirmeni
12 Nisan 2024 Cuma - 14:39
Cevap Yaz
mal mülk ve bugünü yarina erteleyerek kendine hic ugramayan ZAMAN istifleyiciligini hic sevmedim, hic sevmiyorum , hic de sevmeyecegim. Diyojen`in avuclariyla su iceni gördükten sonra elindeki son kirik dökük tasi da kaldirip kötelemesi kadar degil belki ama, ERDEMLI olmanin yollarinin hirs tamah ihtirasla kirlenip cürüdügüne KAFASI CATLAK`tan sayilan ve düsüncenin sorumlulugunu alarak dünyayi ve hatta kainati agirlik darasinda bütün celiskileriyle dengeleyenlerin kiymetli ve degerli oldugunu biliyorum.
Yeldegirmeni
12 Nisan 2024 Cuma - 14:34
Cevap Yaz
saf temiz yumusak hosgörülü kalbim ve aklim oldugunu ismim kadar ben kendimden biliyorum Bu yüzden acisini gösteren veya can yakiniyim diyen herkes beni kolayca kandirip aldatabilir. Sayisiz tecribeyle deneyimlerin sahibiyim..fakat ezen üzen soyan sömüren insanlik disi her mahlukluga karsi da demir gibidir aklim fikrim, kalbimse dayanikli direncli sertlikle celiklesir. Korku nedir neresidir tanimam.
Yeldegirmeni
12 Nisan 2024 Cuma - 14:30
Cevap Yaz
diler isterim ki yeryüzüne gelmis bütün insanlik, bana uzak yakinligi hic farketmeksizin ayni kardesligin ortak ailesindendir ve her insan evladi hic bir aci gözyasi kahir matem lanet esareti yasamaksizin diledigi hasretin hic kimsenin kulu köpegi olmadan özgür özgün doymus kanmis dünya güzeli hayatlarin emsali ve timsali olsun. Bu benim temel yasam felsefem, özgür inancim ve özgün hic bir sartta ugrunda ölümler olsa dahi sevincimdir.
Yeldegirmeni
12 Nisan 2024 Cuma - 14:26
Cevap Yaz
gruplara takilip arada siliklesmeyi hic sevmem, cok gezerim, sevgilim kadin kiz haricinde hic kimseyle veya hic bir kalabalikla yol yürümem
Yeldegirmeni
12 Nisan 2024 Cuma - 14:23

12 Nisan 2024 Cuma - 14:24
tarihinde güncellendi...

Cevap Yaz
oda koridor yahut alt üst kat lambarini dahi sigortanin sartelini indirmeden degistiremem..
Yeldegirmeni
12 Nisan 2024 Cuma - 14:22
Cevap Yaz
yilanlarda da cok korkarim, yükseklik gittikce seviye artirirsa kenar korkuluklari olmayan damlardan veya kulelerden veya baska konumlardan kesinlikle asagilara bakamam. Ulm Katedrali`nde, Eyfel`de ve pek cok yerde dizlerim titreyerek ancak orta katlara ecel teri dökmüstüm mesela.
Yeldegirmeni
12 Nisan 2024 Cuma - 14:19
Cevap Yaz
ki ben... simsekten cok korkarim mesela..
Yeldegirmeni
12 Nisan 2024 Cuma - 14:19
Cevap Yaz
AHLAK, KÜLTÜR ve tüm diger toplumsal degerlerin odaklandigi cevrim carkinin da temel önergesinde yalansiz sahtesiz insan öznesinin sorumlu ve bilincli yüklemleri vardir. Buradan ayar bozmussa insan, her sey oldugundan farkli gösterme kabuk ve örtüleri altinda sonsuz kokusmus cürümüslügü besleyen hirsin kibirin kahrin lanetin bencilligin ve ihtirasin keyfiyet hükmünde kiyametler kiskirtir koparir.
Yeldegirmeni
12 Nisan 2024 Cuma - 14:15
Cevap Yaz
ve böylece hic cekinip gocunmadan korkularini kaygilarini becerilerini tutkularini cekingelerini kaygilarini dileklerini hayallerini reddettiklerini ve kabul ettiklerini kendine güvenen ( ÖZGÜVEN ESASIYLA ) bütün acik yürekliligiyle ortaya koyabilen insanla baslar herkesce devamliligi ve sürdürülebilirligi olan iyilik güzellik birey ve toplumsal ÖRGÜ. Cünkü kendini tanimakla baslar kimligi dokuyan kisilik örgüsü. Aydin cagdas istikrarli ve itibarli toplumsa kendini bilip tanimlayabilen saygin bilgin onurlu ahlakli vicdanli ve liyakatli degerlerle ösdes, karakterlesmis kisiliklerle baslar.
Yeldegirmeni
12 Nisan 2024 Cuma - 14:07
Cevap Yaz
Insanin kendini tanidigi gerceklik ve yakinliktan her AIDIYET toplumsalligina tanitip tanistirdigi saglam ve saglikli iletisim AGI, karsilikli degerlilik ilkesiyle sorgularken, esneme reddetme uzlasma veya anlasabilme payi ve paydasiyla akil düsünce hak hukuk vicdan gibi herkesi kapsayi hic kimseyi özel ayricalikli üstün düskün dislayan veya kayiran ihmal vihanet ve istismarlara rehin vermeyen temel degerler üzeredir.
Yeldegirmeni
12 Nisan 2024 Cuma - 14:00
Cevap Yaz
BIRLIKTE YASAMIN temel alfabesi sayilacaak degerdeki bu saglam zeminin bireysel, yalniz, tek ve bir basina insanla cogalarak sayisi bilinmezlerin ortak yasamini cekip ceviren SOSYALLESME; birbirine hic bir yapayliga merak ve meyil salmaksizin herkesin herkesi OLDUGU GIBI tabiatindan tanidigi en yakin gelen IMECE yasamlarla mümkün olan saglamadir.
Yeldegirmeni
12 Nisan 2024 Cuma - 13:56
Cevap Yaz
Bu ayirdimin en nitelikli belirleyen kistasi kibir böbürlenis gösteris sahtelik ve oldugundan farkli gösteren kusursuz hatasiz muntazam seckin üstün mükemmelmis gibi ilahlastirma yapayligina gitmeden eksik ve fazlalariyla insanin kendini TANIDIGI KADAR tanimlayabildigi kabulden insan icine karistirmasi gerekir.
Yeldegirmeni
12 Nisan 2024 Cuma - 13:52
Cevap Yaz
COK KiMLIKLi olmakla COK KISILiKLI olmak arasinda derin ayirdimi olan bu kabullenis, cok kimliklilikte soy sop meslek cinsiyet grup inanc kültür ve pek coklarini bir kiside degismez karakterin zenginligi olarak artirip cogaltirken, cok kisiliklilikse ihmal ihanet istismar...her yolun yolculugunu cikar ganimet keyfiyet ve menfaat önceligine göre kiside azaltir kücültür bozar degersiz alcak ve düskün kilar.
Yeldegirmeni
12 Nisan 2024 Cuma - 13:47
Cevap Yaz
YERGIYLe ÖVGÜ araligindaki bütün celiskileri karsilikli sorgulamalar bilinciyle süzümleyerek bir araya getirip hayatin devamini ve insanligin sürekliligini saglayarak bütünlestiren sonsuz devinimin temel yapi tasinda YÜZLESEREK kendini taniyan insanin hic bir IHANET ve ISTISMARA yer vermeksizin öznesi oldugu bütün sorumluluklara ve yüklemlere duyarlilik göstermesi, ayni kendi özgür ve özgün varligini kabullenisin kimlik bildirimidir.
Yeldegirmeni
12 Nisan 2024 Cuma - 13:37

12 Nisan 2024 Cuma - 13:38
tarihinde güncellendi...

Cevap Yaz
Hic kimsenin olmadigi kendisiyle basbasa kalmalarin halinde durumunda dahi kendini yüzlesebilecegi akla fikre cesarete ve samimiyete yoklamasi yapilmaksizin SIGAYA cekmek, aslinda kisinin kendisiyle tanismasinin ilk adimi ve sonsuza giden ön basamagidir.
Yeldegirmeni
12 Nisan 2024 Cuma - 13:34
Cevap Yaz
Nasil ki bembeyaz görünen hersey her sartta ön kabulün yansittigi gibi her zaman ari duru pak dogru düzgün saf ve temiz degildir, askiliklara mandallanmis elbiseler , örtüler, carsaflar, bezler, bürüncekler, havlular da, kirini pasini kendinden bütün samimiyetliligi ve gercekligiyle arindirmadikca yunup arindigini sanan insan görünümlü sentetik kumasliliktan yapmacik carsi gözdesinden baskasi degildir.
Yeldegirmeni
11 Nisan 2024 Perşembe - 17:43
Cevap Yaz
Sartlar nerden hangi yöne ve güne degisirse degissin, gerek hayirda gerek serde hic kimseyi kendi yerime ödüncüne yahut idareligine emanet etmemisimdir... ( uzunca mevzuya simdilik bu kadar )
Yeldegirmeni
11 Nisan 2024 Perşembe - 17:41
Cevap Yaz
Agladigim da cok olmustur, güldügümse agladigimin kat be kat misli. Kavurgayla kuru yemislerle, bazan yayan yapildak bazan rüzgarla koldas yoldas bura senin ora benim nerde aksam orda sabahlarla deli divaneleri üstüme giydiren hizli motorlar üstünde..
Yeldegirmeni
11 Nisan 2024 Perşembe - 17:38
Cevap Yaz
Bostanlar yolmusumdur kacak ve habersiz. Kabak bahcesinden kestiklerimle yalinayak tozlu yollarda köyden kasabaya kendi kendimi depeleyip sürmüsümdür cildirasiya bir sevinci doyurup avutmaya..
Yeldegirmeni
11 Nisan 2024 Perşembe - 17:36
Cevap Yaz
Nice ISLIKLAR calip cagirmisimdir, tek basina ve solo karsiki pencerelere ve sedirlere, gökyüzündeki dolunaydan baska sesime cigligima serili sofrasini toplayip sessizligin öte tarafina cekip giden..
Yeldegirmeni
11 Nisan 2024 Perşembe - 17:34
Cevap Yaz
Nice toprak damlarda hingilim halay sekmisimdir, ev halki tandir sonrasi soguyan külde kestane kavurup patates közlerken..
Yeldegirmeni
11 Nisan 2024 Perşembe - 17:33
Cevap Yaz
Nice basladigim yolun ucunu sonuna vardiramadan köprü yikilmis duvarlar cökmüs insanlar gelmis göcmüstür, kalan ben, giden garlar sehirler ve terminallerde.
Yeldegirmeni
11 Nisan 2024 Perşembe - 17:31
Cevap Yaz
Sahsen sevap günah hayir ser hersey dahil, hepsi birbirine bagli ve bütünlükte nice karincalari ezmisimdir yol yürürken, bayir cikarken, bag dag gezerken, nice sercelere kus ürküten lastik sapanlarla yerinden yuvasindan etmisimdir, nice gönül kirdigim olmustur ardindan üzülsem bile nafileden eder kiymeti olmayan..
Yorum Yaz