Hepimizin hikayesi vardır. Elbette şiirlerin de. Yaşananlar, yaşanamayanlar, hiç yaşanmayacaklar. Dün gece erkenden yattım. Uyuyamadım, uyku tutmadı. Sağa dön, sola dön, adeta geceyle flört ediyordum. Ne yapmalıydım? “Hadi kalk! Hisarönüne bar’a git” dedim, kendi kendime. Fethiyenin en gözde barı, yeğenlerimin. Oraya gidince hemen kasaya otururum… İçeride çiçekçi bir kız dolanıyor. Dikkatimi çekti. Güzelliği anlatılamaz. Bir ara para bozdurmak için yanıma geldi. Biraz konuştuk. Üzüldüm sanki… Sonra muhabbet arttı. Çengilik yapıyormuş. “Abe birazdan, programa gideceğim, Çalış Sahili kumsalına, gelsene” dedi. Kabul ettim. Beraber çıktık. Dans edeceği mekana gittik, çok güzel kıl çadırlardan yapılmış, canlı müzik yapılıyor. Üç beş dakika izin istedi. Bana da bir yer gösterdi, oraya oturdum. Sonra bir alkış tufanı koptu, anlamadım gitti. Çiçekçikız gitmiş, yerine “Bebek Yüzlü Çingene Kızı” gelmişti… bakakaldım. Şaşırdığımı fark etti yanıma geldi. İçecek birşeyler söyledi ve işine döndü. Kumsalda yakılan ateşe doğru dans ederek giderken, arkasından süzdüm, adeta vücudunda kemik yoktu, bu kadar da güzel dans edilir mi? Bir an öylece kalakaldım. Cebimde kağıt kalem taşırım desem yalan…. Telefonu elime aldım ve yazmaya başladım…


BEBEK YÜZLÜ ÇİNGENE KIZI

 

Duygular hazır bu geceki itiraf şölenine

Hava cam gibi parlak

Yıldızlar tüm ihtişamıyla gülümsüyor yeryüzüne

Kızıl saçlı çingene coşuyor,

Ucu fırfırlı eteğiyle

Müziğin ahengine kaptırmış kendini,

Ateşin etrafında dönüyor pervane

Savruluyor saçları, kumlarda çıplak ayaklı çingene

Parmağında zillerle,

Ruhu hazır hayatının son gösterisine…

 

Kemancı geçiş taksiminde,

Kalabalık içinde gözler çengide…

Kıvrak figürler de yaşamını çizmeye başlar.

Saçlarından bir tutam  düşer alnına,

Ve alnı ak!…

Sıralanmış acıları bir bir fırlatarak,

Döner ateşin etrafında!

Gözlerinde kazanmanın zaferi parlar…

Ve…

Geceyle flört yeni başlar.

Yalnızlıkların kızıl saçlı prensesi,

Sol kulağına sıkıştırmış kırmızı gül!

Dallı çiçekli eteği, al benisi fazla.

Avuçlarında kader çizgisi anlatır geleceğini,

Kavuşamamış sevdiğine, onda da yürek yaralı belli.

Bahtı doğuştan karalı…

Mesken tuttuğu karlı dağlara kıyılmış nikâhı

Bebek yüzlü çingene kızı…

 

Mustafa KARAAHMETOĞLU

22.07.2013

( Bebek Yüzlü Çingene Kızı başlıklı yazı Mustafa Kara tarafından 23.07.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu