Gecelerim, benim en sadık dostlarım olmuştur. En zor zamanlarımda sığındığım sıcacık bir kucaktır gecelerim. Yalnızlığımı paylaştığım, hayallerimi istediğim gibi kurduğum gecelerim.

Çocukluğumdan, gençliğimden beri sığındığım en emin limandır gecelerim. Her akşam uyumadan önce hayal dünyamı mutlaka ziyaret ederdim. Hayal dünyamda bazen bir yalnız kahraman olurdum, korunmaya muhtaç olanları, yoksulları zulümden korurdum.

Bazen bir bilim adamı olurdum. Bazı akşamlar da konu anlatırdım kendi kendime. Fizik, matematik astronomi, tarih, tıp v.s.

Bazen gecelerce süren bir roman veya bir film içinde olurdum. Binbirgece Masalları gibi sürer gider. Bu dizilerde yakışıklı bir delikanlı olur, en güzel aşkları yaşardım Sevdiğim insanlar hayal dizilerimde rol alırlar. Sevdiğim beğendiğim güzel kızlar hayallerimde sevgilim olurdu.

Hayallerimde hep dürüst insan olurdum. Normal yaşamımda olamayacak kadar dürüst. Masum insanlar için, sevdikleri için, ülkesi için normal yaşamda yapamayacağımız özverileri yapardım. Acılar çekerdim onlar için.

Bazen bulunduğu koşullar nedeniyle yasa dışı yollarla para kazanan bir çetenin başında olurdum. Fidye almak için kaçırdığımız güzel bir kıza âşık olunca çeteme ihanet eder ve kısa bir dönem için girdiğim bataktan çıkmaya çalışırdım. Kendi çetemden kaçırmak istediğim kız beni sevmez veya öyle olmak zorundadır. Ama bir yılana minnettar kalırım. Çünkü kırsal bir alanda çeteden kaçmaya çalışırken gördüğü bir yılan üzerine çığlık çığlığa boynuma sarılır. Bana en büyük iyiliği yapmış olan bu güzel ve masum hayvanın rahatını bozmamak için kıvrılmış yattığı alanın açığından geçerdik. Bir de dönüp bakardım hayran hayran o güzel hayvana ve yanımdaki güzel kıza.

Bazen birbirini çok seven iki sevgiliden biri olurdum. Bu mutlu çiftin sevgisini çekemeyen insanlar bir süre ayrı bir şehre gidişimi fırsat bilir, yoğun bir iftira kampanyası başlatırlar. Her türlü delil aleyhimize gelişir. Bizi birbirimizden öylesine soğuturlar ki, daha görüşmeden karşılıklı boşanma davası açarız. Eşimin bulunduğu şehre dönerken içimden kin kusmaktayım. Onunla karşılaşınca neler söylemeyecektim ki! O da dönüşümü dört gözle bekliyor. Aynı nedenle; tüm kinini kusacaktı. Sonunda karşı karşıya gelince yaptığımız tek şey, birbirimize mengene gibi sarılmak ve öylece uzun süre kalmak. Hiç bir şey olmamış gibi. Duyduğumuz iftiralardan birbirimize hiç söz etmeyiz.

Böyle sevgiler yaşardım gecelerimde.

Kadir Tozlu
20.01.2003

( Gecelerim başlıklı yazı superbaba tarafından 2.08.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.