Hatırlıyorum daha dün gibi, hatırlamanın güzelliğin de. Çocukluğum ve kitaplarım, en güzelinde vaaz geçemediğim onunla yatıp kalktığım, kitap gibi güzel olan yaşlarda, kitap gibi berrak olan anlar da. Ah kitaplar, ömrüme hayat katan, güzellik anlam mana katan bir çiçek, edepli genç ve güzel, bir genç kız gibi edepli hayallerimi süsleyen kitaplarım ve çocukluğum. Olayların aslını bilmeden yaşadığım, daha sonra idrak ettiğim, bazen ayağı kayarak düştüğüm, bazen koşarken düştüğüm hayallerimle beraber, benimle büyüyen büyümesini acele istediğim çocukluğum. Ah keşke, büyümeseydim diye şimdi gözyaşı döktüğüm çocukluğum. O anlara da 70’li, 80’li, yıllarda, acılara ıstıraplara hep beraberce kıvranmalara, çare olan insanların güzelliği ile çocukluğum. İşte benim çocukluğum, bunu ancak çocuk olarak, çocukluğunun özlemini çekenler anlar bilir.

Hep bir yetim gibi, kitaplarımı okurdum, kitap okumanın güzelliğini bilmeyenlerin azarlamaları nedeni ile, gizli gizli okurdum. Annemde gizli okurdum, kızardı bilmezdi kitap okumanın güzelliğini. Çocukluğunda 1950’lerde, okumamı vardı köylerde? Hem kız çocuğunu kim okula gönderirdi? 15 yaşına geldi mi evlendirirlerdi! Annemde 15 yaşında evlenmişti, zavallı..Nur içinde yatsın.. O zamanlar anneme kızan ben, şimdi hak veriyorum acıda olsa bu gerçek. Tüm harçlığımı kitaplara yatırırdım, aç kalırdım kitap okumaktan almaktan geri kalmazdım, gerçi yine hala öyleyim, Allah'a çok şükür. Gönüle Allah, kitap okumayı yerleştirdi mi okumamak için her yol bulunulur, Allah’ın izni ile, yardımı ile. Gönlüme taht kurdurtmuştu yüce Allah, kitap okumanın güzelliğini,  hiç kimsede, Allah’ın yardımı olduğu müddetçe de kitap okuma sevgisini, gönülde indiremez. İndiremez ve inmedi de.Heyhat ben ne kadar okumaya düşkün oldu isem çevremdekiler beni anlamaktan uzak ben derdimi onlara anlatmak dan uzak devam ediyordu, ilk okuduğum hikâye Kamalattın Tuğcunun Eskici baba eseridir, ilk okuyuşta mest oldum o anı anlatmaya kelime bulamıyorum anlatamıyorum. Bu sevgiyi her an özlüyordum özlemlerimi kitabı elime alınca saadete mutluluğa eriyordum. Okumam tüm hızı ile turbo okumam ile okumanın aşkı bana hücum etmişti Allahın izni ile yardımı ile.

 Ne bilsinler beni anlamayanlar okumanı güzelliğini hayal kurmanın aşkını. Arkadaşlarımın arasına ara sıra uğrar diğer vakitlerimi okumak ile geçirirdim. Daha sonra okuduklarım, Ben ve Arkadaşlarım, Adını Değiştiren Çocuk, Anaların Anası, Anasının Kızı, Annesizler,  hikâyeleri ile devam etti okuma hevesim. Gönül evimi büyük bir hevesle kaplamıştı kitaplar, artık kitaplar bana yetmez olmuştu, bulamadığım anlarda Şehir kütüphanesinde soluğu alırdım bana yoldaş, mahzun kalbim neşe ile dolmuştu, şakıyıp öten bülbüller gibi ötüyordu adeta kitaplar bana.

( Çocukluğum Ve Kitaplarım Anılarım başlıklı yazı kul mehmet tarafından 26.09.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu