1 Nihade


-Aşk nasıl sizde? diye sordu güzel Nihade.

-Gördüğün gibi!  dedim.

-Anlatır mısınız? Âşık olduğunuzu nasıl bildiniz? Özelse zorunlu hissetmeyin anlatmak için!

Aldım sazı elime ve başladım anlatmaya.

-Hep ulaşılmaz ve uzak… Aranıyorsa, her an akla geliyorsa, özleniyorsa, meşgul ediyorsa zihnini ve kalbini işgal ediyorsa…

-Bu çok iyi aşk kalbin işgali! Muhteşem! dedi coşkuyla.

-Meftunuysanız, mecburu… Bir selamı için ağzının içine bakıyorsan ve o ağza düşecek denliysen, heyecanlanıyorsan sebepsiz, mutlu oluyorsan onu her gördüğünde ve yüreğin elinde tam tekmil ona koşuyorsan aklın pür dikkat ona kesiliyorsa…

-Bunlar çok güzel hisler, dedi.

Bitmedi daha dur…

-Her zerren onu arıyorsa ve arzuluyorsa, içinde infilak edecek denli onu büyütüyorsan… sözümü bitirmeden araya girdi yine Nihade.

-Söyleyecek ne çok şey varmış? Ne güzel!

Güzel olmaz olur mu? Senin olduğun bir dünyada yaşamak güzel değil de nedir Allah aşkına? Diye mırıldandım.

-Tüm bunlar aşk olsa gerek diye düşünüyorum.

-Her zerreniz de bunları hissediyor musunuz? Hepsi sığar mı insanın kalbine bedenine?

-Bu yüzden taşıyorum ya kelime kelime! Bu yüzden baştan ayağa ask kesiliyorum ya! Aşk kalbin ifrazatıdır Nihade! Konulmuş demektir Nihade, kalbe konulmuş yahut bırakılmış… Aşka dursun diye değil mi Nihade?

-İnsan kaç kez bunları hisseder? diye sordu Nihade.

-Bir kez ama kalben tıka basa hisseder. Sonrası yansımadır.

-Ama çok güzel ve romantik! dedi ve sustu bir müddet. Ah Nihade, sen sustuğun anların toplamısın ve anlamısın. Ne güzel susuyorsun? diye içimden geçirdim. Sonra:

-Çok uzun susuyorsun. Aşk susmaktır. Ve o kadar güzelsin ki çok güzel susuyorsun. Güzelliğin her şeyine sinmiş. dedim. Yanıtladı az sonra:

-Susamaktır aşk! diye.

-İftardaki bir bardak suya susar kanar gibi susamaktır hem de! Susma lütfen, susama! dedim ve sustum ben de!

 

 

( Nihade başlıklı yazı GürhanGürses tarafından 12.12.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.