Serbest Kürsü / Mektup

Eklenme Tarihi : 11.10.2009
Okunma Sayısı : 1756
Yorum Sayısı : 0
soru-cevaplar-2


Resmi büyük görmek için tıklayın hay......( 4/15/2009 )
---------------------------------------------
Merhaba Hocam,
Ben yıllardır hep aynı oyunları yaşıyorum.Etrafımdaki bazı kötü insanlar ile bir olan iblis ve soyu(hepsinin görevi gereği)hep aynı oyunları oynuyor.,beni oyuna getirebilmek için.Sizce bu ne zaman biter? 20 yıl oldu.İlk zamanlar çok zorlandım.Ama şimdi kolaylaştı,fakat yine de zorlanıyorum.Bu durum ne kadar sürer hocam.Galip taraf belli olacak mı?Selam ve sevgimle...



Tarih:16 Nisan 2009 Perşembe 01:31:37
RE:SELAM

Bu dediğiniz süre boyunca Nefsin aynı makamındasınızdır,.

Zikrinizi artırır,nefsinizi bir üst makama tefi ettirirseniz oyunun türü ve oyuncuları hemen değişir.Şeytan size de o yeni makamın yeni sahnesinde, yeni oyundaki yeni rolüyle karşılık verir,şeytanın ve askerlerinin oyunları son nefese kadar bitmez.

Terfi ettiğiniz her makamda belli bir süre keşif yapar eğlenirsiniz.Oyalanıp kalmaz seyrinize,zikrinize devam ederseniz bir üst makama çıkarsınız... ve böylece sülukunuzu tamamlar,ömrünüz vefa ederse rabbinize bu dünyada iken kavuşursunuz..
Yani miracınız gerçekleşir.Nur-u tevhide mazhar olursunuz.

Geri iade edilirseniz, yeniden ümmeti Muhammet için,insanlığın gelişmesi adına, şeytanla ( Allah’ın celal sıfatıyla) savaşmaya yeniden başlar,devam edersiniz....

Dönüşünüzdeki (şeytanla-celalle) savaşınız başlangıcınızdan daha şiddetlidir.Ancak bu seferinizde tevhit (nur-u Muhammed’le) ve ilm-i ledün bilgisiyle mücehhez olduğunuzdan, her defasında şeytanı külli olarak yenilgilere uğratırsınız...

Bu başarılı velilerin hikayesidir.

Her gidip dönen başarılı olmamıştır...Bunun misali islam ülkelerinin içinde bulunduğu zillet,küffarın yaşadığı izzet halidir.

Bu demektir ki islam velileri,maalesef şeytanın oyununa gelmişler,islama hizmet ediyorum zannıyla nefislerinin etkisinde çoğunlukla küffara hizmet etmişlerdir.

Yani yaptıkları her dua,göklerde yanlış bazı kapıları açmış, o kapılardan gelen melekler doğaları gereği celale(küffara) yardım etmişlerdir.

Allah miraca çıkan kuluna mülkünde dilediği gibi tasarruf garantisi vermiştir.Saniğ kudret (Adetullah)ezelden böyle kurulmuştur.

Hangi sıfata hizmet edeceği kulun tabiatına,vicdanına,bilgisine ,iradesine göre değişir.Yani nur-u tevhide ulaşanlar tam muhtardırlar.Üstelik yaptıklarından ne dünyada ne ahirette sorumlu da değillerdir.Yani onlardan hesap soracak bir merci makam yoktur.Allah’ta fena fillah olmuşlardır.Okudukları esmaullah,yaptıkları efaller efalullahtır.

Nefsine yenik düşenler olduğu gibi, tevhidin yani miracın anlamını kavramayanlar da olmuş.Tevhitte yaşadıkları vahdeti reddetmişler,hayallerinin ilahını aramayı sürdürmüşlerdir.Yani şeytanın oyununa gelmişler,celalın oyuncağı olmuşlardır...

Dikkatli olmayanlar,yanıltıldıklarından dolayı,ya meleki hizmet(cemale) zannıyla şeytani hizmet edebilir, ya da şeytanın bir desisesi ile hayatlarından edilerek, bütün emekleri, murat alamadan,ümmeti Muhammed’e hizmet edemeden,vaktinden önce(kazaen)ahireti boylarlar.

Arkalarından yetişen görevi devralacak yeni kutuplar ise henüz hayrette olduklarından zaten hataya açıktırlar..

Yahya,İsa,Zekeriya as.lar gibi veya Nesimi,Hallac-ı Mansur,Sems-i Tebrizi gibi,hatalarını hayatlarıyla öderler.

Velhasıl azizim;

Şeytanla savaş bitmez.Savaşın şekli, mertebesi, makamı değişir.

Şeytan dediğimiz Cenabı hakkın celal sıfatıdır...Evreni var eden gücün,kontur gücü, antisidir.Saniğ kudretin yok edici sıfatlarıdır.Her şey var edici güç ile yok edici gücün dengesi içinde olup biter.

Bir sıfatın diğerini tümden yok etmesinin engellenmesine,savaşın belli bir sınır dahilinde devamına hayat diyoruz.

Bir sıfatın yokluğu onu yok eden sıfatında mahvını gerektirdiğinden bu savaş devam ettikçe hayat devam eder.

O halde şeytanın varlığına ihtiyaç vardır.

Ona verilen mühlet keyfi değil, ihtiyaçtandır.

Şeytana müstakil bir güç vehmetmek şirktir.Şeytanın gücü ve kudreti Allah’ın gücü ve kudretidir.Allah’ın Celal efal ve esmalarının tecellisinden ibarettir.

Şeytana özel bir muhtariyet,kudret ve kuvvet isnat edenler şirke bulaşırlar.

Arifler,’’rabbim senden sana sığınırız’’ diye dua ederler.’’Rabbim beni nefsimle başbaşa bırakma,’’derler.

Şeytan insanın da sıfatıdır..Kanımızda sürekli dolaşır…Hararettir.Hararetimizin azıcık düşmesi de birkaç derece artması da ölüm nedenimiz olur.O nedenle sırat-ı müstakim (orta yola) mecbur yaratıklarızdır.Bilimsellikten uzak sağa ve sola kaymalarımızın bedelini çok acı bir şekilde öderiz.

Nefsimiz, cehli ve (eksikli-cüzi) yaratılışı nedeniyle ruhumuzdan çok şeytana yakındır..
Onu eğittiğimiz taktirde kemale erdikçe ruha yoldaş olur.Marifetullah bilgisinden,kur’an ahlakından mahrum kalan her kul şeytanın askeri (oyuncağı) olmaktan kurtulamaz..

Şeytan onları akıllarından çeker götürür, istediği hatayı yaptırır.Gönülle desteklenmeyen,aydınlanmayan akıl,bilinmezler denizinde yüzer,sürekli beklemediği dalgalarla boğuşur,hata eder,bedel öder..


Gönlünü devreye sokamayanlar, aklın fulüğ ışımasını aydınlık sanırlar…


‘’Aşkın delice oku
Ehline dokunur ancak
Yanmamış ateşten ne anlayacak’’

İman nuruyla aydınlananlar,Allah’ın ENNUR ismini yeterince talim edenler, şeytanı ancak tanımaya ve kendilerine ulaşan sürekli meleki uyarılarla sakınmaya muktedir olabilirler.

Meleki bağlantıyı koparmamak,şeytana fırsat vermemek için de namazlarını düzenli kılarak, çok zikir yaparak Allah’tan yardım dilenirler,biteviye..


Sırra erenlerden biri buyuruyor ki;



Yıllardır beklediğim muradım kabul oldu
Bu fakr canım cananı nur-u tevhitte buldu

Önceleri sır idi o anda herşey nur oldu
İçim dışım nur,cümle varım nura gark oldu

Gördüğüm can / can idi aynadaki biçimde
Canım cananını buldu sıfatullah nur içinde

Görür görmez cananı besmeleyi zikrettim
Yok olunca kendimde birliğimi farkettim

zühre idi evkatım na mekandı mekanım
İçim dışım nur idi yeşil nur / nur içinde

Cananı sardı canım ’’ölmeden evvel öldüm’’
Mirat-ı Mücellada rabbimi güzel buldum

Cümle arifin bu sırra ilm-i ledün dediler
İşlenen sırrı efalleri Hikmetullah bildiler

Tecelli ahire zuhur eder adı hakikat olur
Yapılanlar devreder feleği gider yerini bulur

Mirac-ı Muhammet’ten tecelli şeriat oldu
Görülen nurun vahyen işareti kuran oldu
Nur-u tevhit sıfatullah vücudunu hıfz etti
Levh-i mahfuz ol nebinin nurdan vücudu oldu

Azizim sakın ola hayrette istifrak olma
Hakikat bil bu sırrı gayrinde ilah arama
Hikmetullah sırrı budur başka Allah arama
Nur-u tevhitten murat mümin’lere et yardımı

Efali cemali işle alemlere rahmet ol
Efal bilgin kamil olsun yenilmez pehlivan ol

Olmazsa marifetin sarpa sarar cümle yollar
Bu sırrı bilmeyenler ahireti erken boylar

Efal yapar esma okur aktap dualar eder
Tecellide o dualar insan fikrine gider

O esmanın sırları akılları ikna eder
Beynlerde hüküm süren sıfat-ı cebraildir


Vehminde doğan korku sıfat-ı Azraildir
Makbul olan cemalı, reddedilen celalidir
Tecelli ederse her iki sıfat kemalidir
Meleki kudret varı külliyen ihata eder

Umumi tecelliler zat efalinden olur
Attığı ok şaşmaz gider hedefini bulur
Devreder çarkı bir gün gelir eder zuhur
Tevhittesin sebat et çalış başka ilah yok

Bu sırrı ilahinin ismi kudretullah oldu
Tevhit olmak kolay değil ten sarardı hem soldu
Tevhit sırrında aktaplar hakk makamını buldu
Varılacak son makamdır bundan âlâ makam yok

Hafız Hüseyin Kemal (g.a.s.)hz.



******
Açıklamamız uzayınca bazı manalara zarar gelmedi umarım.
Yeniden, yeniden okumakla kaybedilenler kazanılabilir.Her şeye rağmen herkes gönlünün aydınlığı kadar nasiplenir..
( Soru Cevap-2 / Şeytanın Oyunları Bitmek Bilmiyor başlıklı yazı HaciAli Bayram tarafından 11.10.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu