Benim bu dağ yürüyüşüm Haziranda iki yılımı dolduracağım, Ahmet Bey de altıncı yılını… Dağda yürüyüşe çıkan birçok gurup var. Yetmişlik Amcalar Gurubu, Orta Yaşlılar Gurubu, Hızlı ve Koşar Adım Yürüyenler Gurubu, Gençler Gurubu, Semazen Gurubu gibi… Selamlaşmalar, bazen uzaktan uzağa seslenişler,   

 

Yürüyüşte iyi bir spor ayakkabı, termal içlik ve termal eşofman yürüyüşün en önde gelen ihtiyacı… Bir çakı, başa bere, iyi bir yürüyüş sopası, yarım litrelik bir şişe su, bazen çiklet ve şeker, bir adet mevsim meyvesi…  

 

İş komşum Ethem Usta da, kalp ameliyatı olmasına rağmen, nerdeyse yirmi yıldır aynı dağın ve parkurların vazgeçilmez müdavimlerinden biri… Öğretmen olmasına rağmen, mükemmel bobinaj tamircisi, işine âşık olan bir adam… Adam gibi bir adam… 

 

Bazı günler Antakya’nın üstünü sisler yorgan gibi örterken, dağdan bu manzarayı seyretmek ayrı bir tat ve haz veriyor.


       Ormanın içinde biri yüksek sesle bir türkü tutturuyor yanındakileri aşk ve şevke getiriyor…

Etek sarı sen etekten sarısan

Kurban olam beydağının karısan

Sordum sual ettim kimin yarısan

 

Öbür tarafta bir diğeri ise ayrı bir türkü tutturuyor…

Erzurum çarşı Pazar

Leylim aman aman leylim aman aman

Leylim aman aman sarı gelin

İçinde bir kız gezer

Hop ninen ölsün sarı gelin aman

Haftada bu iki günlük yürüyüşümüz bizi sağlıklı ve zinde tutuyor bizi. İnsanı çok rahatlatıyor ve huzur veriyor. İlk altı aylık yürüyüşten sonra Ahmet Bey gurup liderliğini bana bıraktı. Önde giden kişi, yolu bilmek ve kaybetmemesi gerekiyor. Gerektiğinde yeni gezi yolları keşfetmesi veya denemesi de gerekiyor.

 

Yürüyüş yoluna düşen taşları, kırılmış ağaç dallarını ve çalışlarını kaldırıp atıyorum. Bu yıl kar da düştü yollarımıza, yürüyüşümüzü karda da sürdürdük.

 

Her dört mevsimin kendine has açan çiçekleri var, onlarla tanışıyorum. Zaten çiçeklere ayrı bir sevgim ve merakım vardı. Onlarla daha yakinen tanışmak bu günlere nasip ve kısmetmiş.

 

Ocak ayından itibaren mor çiçekler açan kır menekşeleri yollarımızın kaçınılmaz süsü oluyor… Ne işe yaradıklarını bilmesem de, yol boyunca kümelenmiş sütleğenler sarıçiçek açıyor tam kışın ortasında… Şubat-Mart ayları oldu mu dikenli sarı azgan çiçekleri başlıyor… Mini boylu sarı renkli yer laleleri ve mor renkli yaban zambakları yol kenarlarımızı süsülüyor…

 

Nisanda karabaş çiçekleri, nergisler ve sümbüller devrede… Nergis ve Sümbüller kayalıkların nazlı çiçekleri…

 

Karabaş otu o kadar çok ki, etrafa mor bir görüntü veriyor. Adaçayı yolumuzun vazgeçilmezlerinden biri… Arada bir topluyor, gölgede kurutup çayını içiyoruz veya sebzeli yemeklerde tatlandırıcı olarak kullanıyoruz… Susuz dağ kekiklerimiz daha çok dağın doğu cephesinde boy salıyorlar. Sofralarımızda baş tacı ettiklerimizdendir.

 

Biberiye ise sadece bir bölgede bulunuyor. Yılda bir kez de olsa onun ziyaretine gidiyoruz.  Baharla birlikte gelincikler ve papatyalar gülen yüzlerini gösteriyor bizlere… Melengiçler ışkına duruyor.

 

Sarı kantaron Habibi Neccar dağının dört mevsim eskimeyen, eksilmeyen hatta tek kurumayan çiçeği… Prostata iyi geldiğine inanılan kuşkonmazlardan sık sık sipariş veren dostlar oluyor.

 

Gün oluyor gurubumuz birden bire çoğalıveriyor. Guruba katılanlar artıyor ama nedense sürekliliği olmuyor. Sabahın erken saatlerinde sıcak yataktan kalkmak ve kendini dağlara vurmak o kadar da kolay olmuyor. Varsın bu dağların delisi biz olalım diyoruz.

 

Son zamanlarda hanımlar da bu gezilerimize iştirak ediyor. İki duvar arasında kalmaktan kurtuluyorlar, sıhhat ve huzur buluyorlar. Memnuniyetlerini ifade ediyorlar.

Ant-070214


...devamı var

( Habib-i Neccar Dağında Gezi -2 başlıklı yazı Kocamanoğlu tarafından 11.02.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.