İnsanız hepimiz elbet vardır bir eksiğimiz,
Bu caka satmak bu hava atmak neden ve niye?
Yaradanız aynıyız neticede  her birimiz.

İmtiyazın yoktur olamaz sırat köprüsünde,
Neden vardır tepeden bakan insanların  sözü,
Ona ne şüphe!Almaz  yerden burnu yere düşse.

Kibir yüreğin  tedavi edilemez bir özrü,
Kibir Honore Balzac'ın İnsanlık Komedyası,
Ve kibirli yüreğin bir  resim sanatıdır nü.

Burnu kaf dağında olan yürek çırılçıplaktır.

OĞUZ BATIN
NOT:Şiir 15 hece ölçüsüyle Terza Rima nazım biçimiyle yazılmıştır.Terza Rima nedir?


1. İtalyan edebiyatı’na mahsus bir nazım şeklidir.
2. Üçer mısralık üç bent ve sonda yer alan tek mısradan oluşur. Yani Üç dizeli bentlerden oluşur, son bent tek dizeden meydana gelir.
3. Kafiye düzeni, örüşük kafiyedir; aba, bcb, cdc, e şeklindedir.
4. Dante’nin İlahi Komedyası terza-rima örneğidir.
5. Edebiyatımızda terza-rimayı ilk önce Servet-i Fünûncular kullanmıştır.
6. Servet-ı Fünun şairleri tarafından batıdan alınarak edebiyatımıza kazandırılmış nazım biçimidir.

Not: Terza-rimaya uyak düzeni nedeniyle örüşük uyak da denilir.

                                                    




( Kibir Terza Riması başlıklı yazı Oğuz batın tarafından 20.02.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.