Şairlerin Boğaz da Gemiyle Şiir Turu
Boğaz da şairlerin şiirle yolculuğu muhteşemdi. Şair ve yazar Abdurrahman Tümer’in organizasyonluğunu yaptığı büyük proje doğrultusunda şairler İstanbul Boğazında şiirle yolculuğa çıktılar. Ülke genelinden 150 şairin davet edildiği Gemi Yolculuğunda şairler, yazarlar, gazeteciler TV program yapımcıları ve şiir yorumcuları katılarak organizasyona büyük destek verdiler. Uluslar arası boyutta hazırlanmış olan şiirle gemi yolculuğunun her yıl düzenli olarak ve katılım da artırılarak devam edeceği ifade edildi.
11 Mayıs 2014 Pazar günü İstanbul Boğazında Kabataş İskelesinden profesyonel rehberler eşliğinde başlayan Boğazda Şiir Yolculuğu 4 saat sürdü. Bu büyük ve anlamlı yolculuğa Yozgat’tan Sarıkaya Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Şair- Yazar Kelami Akdemir ile Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Gazeteci, Şair Yazar Ahmet Sargın da katıldı.
Boğazda Şiir Yolculuğu Projesinin rehberliğini Abduarrahman Tümer, komite üyeliklini ise: Arzu Subakan, Ebru Elmaskeser, Eylem Karabulut, Sena Köksal, Serkan Kalma, Orhan Özkan yaptı. Gemideki programda açış konuşmasını yapan Organizatör Abdurrahman Tümer: Katılımcılara ve kendisine destek olan tüm dostlarına teşekkür etti. Her şeyin hesaplandığını ancak uygulamadan doğabilecek aksaklıktan dolayı özürlerini beyan edip etkinliğin her yıl tekrar edileceğini vurguladı. 
Şairlerin 4 saat süren gemi yolculuğunda konuşmalar yapıldı, şiirler yorumlandı ve plaket ödülleri takdim edildi. Programın saatlerce sürmesine rağmen çabuk ve hızlı geçen yolculuk bir anda bitiverdi. Dostluklar pekiştirildi, birlik ve beraberlik duyguları öne çıktı. Tüm katılımcıların mutluluk ve sevinçli paylaştığı güzel birlikteliğin fotoğrafları anılarda kaldı. 
İstanbul Gemi Yolculuğu Programına katılan Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Gazeteci- Şair Yazar Ahmet Sargın:” Büyük bir organizasyonda Boğaz turunda şairlerle bir araya geldik. Türkiye’nin dört bir yanından katılan kültür sanat dostlarıyla buluştuk. Sıcak dostluklar yaşadık ve güzel bir birliktelik kurduk. Organizasyona emeği geçen tüm şair arkadaşlarımızı canı gönülden kutluyor, teşekkür ediyoruz. Ayrıca katılımımız adına bize maddi ve manevi desteğini esirgemeyen Yozgat Belediye Başkanı Sayın Kazım Arslan’a ve İstanbul’da bize sahip çıkan sıcacık yuvalarını açan hemşerimiz Sanatçı dostumuz Elvan Öztürk’e ve İstanbul Yozgatlılar Federasyonu Dernekler Birim Başkanı Mustafa Fakı’ya teşekkür ediyoruz” dedi.

*************************************************************

Boğazda şiir turu güzeldi

Boğazda şiir turu güzeldi

Ahmet Sargın



Şair Yazar Abdurrahman Tümer’in organize ettiği İstanbul Boğazında gemi ile gezi turu  oldukça güzeldi. Ülke genelinden 150 şair-yazar ve sanatçının davet edildiği bu tura Sarıkayalı Şair Yazar dostum Kelami Akdemirle birlikte katıldık..İlk kez düzenlenen Gemi İle Boğaz da şiir yolculuğu kalabalık bir davetli topluluğu ile gerçekleştirildi. Birçok dostumuzla muhabbet ettik, mutlu bir birliktelik yaşadık.
Organize  komitesinde Abdurrahman Tümer’e yardımcı olan şair ve yazarlar:Arzu Subakan, Ebru Elmaskeser, Eylem Karabulut, Sema Köksal, Serkan Kalma, Orhan Özkan konuklarla bir bir ilgilenerek ev sahipliğinin güzel bir örneğini sergilediler. Hizmette sınır yoktu diyebiliriz. 4 Saat süren Şiirle Boğaz da gemi yolculuğu hava muhalefeti nedeniyle biraz buruk geçti ama her şey mükemmeldi.
Güzel bir birliktelik kuruldu, sıcak dostluklara kapı aralandı. Sanal alemde görüştüğümüz anacak yüz yüze görüşemediğimiz pek çok arkadaşımızla ilk kez karşılaşıyorduk. Şiir üzerine ve Kültür – Sanat adına  sıcak konuşmalar sıcak dostluklar yaşandı. Çevremizdeki dostlarla muhabbet edip zamanımızı en iyi şekilde değerlendirmeye çalıştık. Zamanın nasıl geçtiğinden haberimiz bile olmadı.
Şairlerin yazarların ve sanatçı dostlarımızın ilgisi harikaydı. Gazeteciler televizyon program yapımcıları, şiir yorumcuları ve sunucuların bol olduğu bir  mekanda söz almanın zorluğunu yaşıyordu arkadaşlarımız. Güzel yorumlar yapıldı, çevremizdeki dostlarımızla  anılarla şiir muhabbetinin buluştuğu bu programı zevkle takip ediyorduk.
Zaman zaman çıkıp güverteden İstanbul Boğazının güzelliğini seyrettim. Seyrine doyamadığım  şehrin eşsiz manzarasıyla hayallere daldım.. Dünyanın incisi sayılabilecek güzellikte bulunan İstanbul’u hayran hayran seyrediyor Boğazdan geçen büyük gemilerin  gürültüsüyle  karşılaşıyordum.
     Uzun gibi  gözüken zaman bir anda tükenmiş Gemimiz yeniden Kabataş İskelesine yanaşmıştı. Tekrar buluşmak umuduyla dostlarımızla kucaklaştık,  vedalaştık. Program boyunca ödül dağıtan Abduararhman Tümer kardeşimiz madalya, plaket ve belge dağıtımlarından kendini alamamıştı. O kadar çok ödül hazırlamıştı ki 4 saat süresince dağıta dağıta bitiremedi maşallah…
     Bu güzel organizasyona imzasını atan Şair- Yazar Abdurrahman Tümer kardeşimi ve programa emeği geçen komite üyelerini canı gönülden kutluyor teşekkür ediyorum. Emeklerine yüreklerine sağlık..
    ********
HEMŞEHRİLERİMİZE DE 
TEŞEKKÜRLER
İstanbul yolculuğunda bize desek olan Yozgat Belediye Başkanı Sayın Kazım Arslan’a da teşekkür ediyoruz. İstanbul’da bizi en iyi şekilde ağırlayan  hemşehrimiz Mustafa Fakı’ya ve evinde bizi misafir eden Sanatçı Kardeşimiz Elvan Özdemir’e çok ama çok teşekkür ediyoruz.
Mustafa Fakı kardeşimiz ve Elvan Özdemir kardeşimizle “1453 İstanbul- Panoroma  “ diye düzenlenen muhteşem mekanı gezdik. Tam anlamıyla ağzımız açık kaldı, muhteşem olduğu kadar mükemmel hazırlanan İstanbul fethi canlandırması bizi büyüledi. Hayran hayran gökyüzünü seyrederken sanki Fatih Sultan Mehmetle birlikte biz de İstanbul surlarından içeri giriyorduk..Muhteşem bir manzarayla mükemmel bir dekorla karşılaşmıştık. Hayranlığımız bin kat arttı doğrusu…
İstanbul yolculuğumuz da bizi bir an bile yalnız bırakmayan Yozgatlılar Derneğinde görevli kardeşimiz Mustafa Fakı ve Sanatçı dostumuz Elvan Öztürk’e teşekkür ediyoruz. Ayrıca bize Eyüp Sultan da güzel bir ikramda bulunan ve Eyüp Sultanı’ gezmemize vesile olan hemşehrimiz Muammer Tekin ve Abdullah Ceylan Beyefendilere de çok çok teşekkür ediyoruz.İstanbul macerası güzeldi unutulmaz iki güzel gün yaşadık.
          Ahmet SARGIN
Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı
( Şairler İstanbul'u Şiirle Fethetti başlıklı yazı Ahmet SARGIN tarafından 22.05.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.