Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneğince organize edilen, Kültür ve Turizm Bakanlığının katkılarıyla gerçekleştirilen Sürmeli Şiir Şöleni ve Âşıklar Bayramı Soma Kömür Ocağı faciası nedeniyle biraz buruk geçti. 17 Mayıs 2014 Cumartesi günü tarihi Hayri İnal Konağında icra edilen Sürmeli Şiir Şöleni Soma Şehitleri anısına saygı duruşu ile başladı ve Soma şehitlerinin ruhuna Kur’an okundu.
        Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneğinin Programına: Bozok Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Müdürü Doç.Dr. Zakir Taş, Yozgat Sanayici İş Adamları Derneği Başkanı Mehmet Saygı, İLESAM Ankara İl Başkanı Durak Turan Düz, Sorgun Ozanlar Şairler Kültür Derneği Başkanı Durali Doğan, Yozgatlı İş Adamı Mustafa Erkılıç, Kırşehir Şairler Yazarlar Derneği Başkanı Zübeyde Gökbulut, Kayseri Halk Ozanları Derneği Başkanı Turgut Aydın, Sevgi Koleji Sahibi Emekli Öğretmen Cemil Kılıçaslan, Sarıkaya Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Kelami Akdemir, Yerköy Halk Aşıkları Derneği Başkanı Aşık Kadir Çapanoğlu, Kapaklı Köyü Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı Hacı Yiğid, Sunucu ve Yorumcu hemşerimiz Rifat Çakır Din Hizmetleri Derneği Başkanı Selim Nemli, Din Görevlisi Harun Yozgat, Yenice Köyü yardımlaşama Derneği Temsilcisi Necati Duyar, Osmaniyeli Televizyon sunucusu ve yorumcu Emekli Milli Eğitim Müdürü İbrahim Özdemir de katılar programa destek oldular.

                      ŞÖLEN MUHTEŞEMDİ.

       Sürmeli Şiir Şöleni seçkin katılımcıları ve özel konuklarıyla muhteşemdi. Şiir ve yorumların hep Soma Şehitleri üzerine yapılmış olması nedeniyle oldukça duygusal anlar yaşandı. Program adeta Soma Şehitleri anısına bir anma programına dönüştü. Şairler şiirlerini yorumlarken Âşıklar ve Ozanlar da Ağıtlarla programa renk kattılar.
       Sürmeli Şiir Şöleni Programının açılışında konuşan Araştırmacı Eğitimci Gazeteci Şair Yazar Durali Doğan, kültür sanat faaliyetlerinin öneminden bahsederek emeği geçenlere ve tüm katılımcılara teşekkür etti; ölümsüz ve kalıcı eserler bırakmamız gerekir dedi. Yozgat’taki kültür ve sanat faaliyetlerinin garip kaldığından bahsederek emeğini takdir ettiğimiz değerli bir dostumuz: Ahmet Sargın bu konuda olağan üstü bir gayret gösteriyor ona destek olunmalı dedi.
       Programın organize ekibi adına söz alan: Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Gazeteci Şair –Yazar Ahmet Sargın da: Tüm katılımcılara teşekkür ederek seçkin ve kaliteli bir ekibin Yozgat’ta bulunmasından son derece mutlu olduklarını dile getirdi; Soma Faciası nedeniyle alkış yapılmamasını rica etti ve şehitler anısına Fatiha okunmasını rica etti.
      Sunuculuğunu hemşerimiz gazeteci yazar Rifat Çakır’ın yaptığı Sürmeli Şiir Şöleni ve Âşıklar Bayramına Kayseri, Kırşehir, Osmaniye, Ankara, Sorgun, Yerköy, Sarıkaya ve Yozgat merkezden yaklaşık 40 kadar şair, yazar ve âşık katıldı. Okunan şiirlerle hüzünlenen misafirler Soma Şehitleri adına söylenen ağıtlarla oldukça duygusal anlar yaşadılar.
     Program Nohutlu Tepesi ve Yozgat merkez gezileri ile devam etti. Programa katılan konuklar oldukça seviyeli ve kaliteli bir program takip etmekten dolayı duydukları memnuniyeti dile getirdiler. Emeği geçenlere teşekkür ederek ilimizden ayrıldılar.

YOZGAT SÜRMELİ ŞİİR ŞÖLENİNE KATILAN KONUK ŞAİRLER
*******************************************
- Zübeyde Gökbulut- Kırşehir
- Sait Sargın- Kırşehir
- Tutkun Durukan- Kırşehir
- Feride Taşkoparan- Kırşehir
- Veysel Turgut - Kırşehir 
- Turgut Aydın- Kayseri
- Duran Aydın- Kayseri
- Galip Güler - Kayseri
- Ali Özkanlı- Kayseri
- Dost Cemali – Kayseri
- İsmail Tunç- Ankara
- Durak Turan Düz- Ankara
- Murat Duman Ankara
- Rifat Çakır- Ankara
- Vedat Fidanboy – Ankara
- İbrahim Özdemir – Osmaniye
- Durali Doğan- Sorgun
- Haci Yiğid- Sorgun
- Aşık Rıza Kaygusuz – Sorgun 
- Mustafa Köksal- Sorgun
- Öz Ozan Mehmet Özuzun- Sorgun
- Kelami Akdemir- Sarıkaya 
- Ozan Neşet İçöz- Yerköy
- Aşık Kadir Çapanoğlu –Yerköy
- Şahin bağcı- Yerköy
- Hasan Bozkurt- Yerköy
- Ahmet BOZ- Yozgat 
- Ahmet Sargın- Yozgat
- Ekrem Gürer- Yozgat
- Yusuf Koç -Yozgat

9. Sürmeli Şiir Şöleni

9. Sürmeli Şiir  Şöleni

Ahmet Sargın


  Kültür ve Turizm Bakanlığının katkılarıyla Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneğinin organizesiyle gerçekleştirilen 2014 –“9. Sürmeli Şiir Şöleni ve Aşıklar Bayramı” bu sene Soma kömür ocağı faciası nedeniyle biraz buruk geçti.Türkiye üç günlük resmi yasa bürününce biz de istedik ki programın eğlence ve Aşıklar bölümünü çıkaralım, Şiir Şöleni kısmıyla Soma şehitlerini de anmış olalım. Gerçekten de program öyle cereyan etti. Konuklardan alkış yapılmamasını da rica ettik, Şöleni “ Soma Şehitlerini Anma Programına” dönüştürdük.
Öncelikle şunu ifade edelim 9. Sürmeli Şiir Şöleni Kültür ve Turizm Bakanlığın katkılarıyla gerçekleşti. Programı neden iptal etmedik?. Davetimizi önceden yapmıştık, konuklarının tamamının haberi vardı. Onlar için yer ayırmış hazırlıklarımızı tamamlamıştık. Bir de Programa Kültür ve Turizm Bakanlığın desteği vardı. Yapmazsak ileri bir tarihe erteleyip lüzumsuz yere yazışmalar yapacaktık. Belki de ödeneğimiz iptal olacaktı.
Son anda Yönetim Kurlumuzla oturup kara aldık. Dedik ki: Programımızı iptal etmeyelim madem ki bir yas var ülkemizde biz de programın tamamını “ Soma Şehitlerini Anma “ programına dönüştürelim. Aynen de öyle oldu “ Yozgat 9. Sürmeli Şiir Şöleni” Soma Şehitlerini anma programına dönüştü. Bu da konukları çok fazlasıyla memnun etti. Soma üzerine şiirler okundu ağıtlar söylendi konuşmalar yapıldı. Biz de mutlu olduk. Türk insanının acısına ortak olduk. Oldukça duygusal anlar yaşandı, ağlayan arkadaşlarımız vardı. Hele hele ağıtlar yüreğimizi dağladı.
Bize destek olmak üzere gelen çevre illerden konuklarımız vardı: Kırşehir den, Kırşehir Şairler ve Yazarlar Dernek Başkanı Zübeyde Gökbulut, Şairler:Sait Sargın, Tutkun Durukan, Feride Taşkoparan, Veysel Turgut; Kayseri den: Kayseri Halk Ozanları Dernek Başkanı Turgut Aydın, şairler: Duran Aydın, Galip Güler Ali Özkanlı, Aşık Dost Cemali; Ankara dan: İLESAM Ankara İl Başkanı Durak Turan Düz, Şair: Murat Duman, İsmail Tunç, Rifat Çakır, Vedat Fidanboy.. Osmaniye den Gazeteci Şair Yazar Televizyon Program Yapımcısı İbrahim Özdemir.
Sorgun dan: Sorgun Şairler Yazarlar ve Aşıklar Derneği Başkanı Gazeteci Araştırmacı Yazar Durali Doğan, Şairler: Haci Yiğid Aşık Rıza Kaygusuz, Mustafa Köksal, Öz Ozan Mehmet Özuzun, Sarıkaya dan Sarıkaya Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Kelami Akdemir, Yerköy den Yerköy Halk Aşıklar Derneği Başkanı Aşık Kadir Çapanoğlu, Ozan Neşet İçöz, Hasan Bozkurt, Şahin Bağcı, Yozgat Merkez den Ahmet Boz, Ekrem Gürer ve Yusuf Koç katıldılar.
Ayrıca aramızda Programımıza katılarak bize destek olan dostlarımız da vardı: Bozok Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Müdürü Zakir Taş, Yozgat Sanayi ve İş Adamları Dernek Başkanı Mehmet Saygı, İş Adamı Mustafa Erkılıç, İLESAM Ankara İl Başkanı Durak Turan Düz, Araştırmacı Yazar Şair Selam Gazetesi Sahibi Durali Doğan, Sevgi Koleji Müdürü Cemil Kılıçaslan, Kapaklı Köyü Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı Hacı Yiğid, Din Hizmetleri Dernek Başkanı Selim Nemli, Din Görevlisi Harun Yozgat, Yeniceköy Yardımlaşma ve Dayanışma Drneği Temsilcisi Necati Duyar ve Osmaniye Eski Milli Eğitim Müdürü Gazeteci Şair Yazar TV program sunucusu İbrahim Özdemir…
Güzel ve seçkin bir program ortaya çıktı. Konukların seçkin ve kaliteli şair oluşları programa renk kattı. Herkesin ifadesiyle seçkin bir program olarak tadı damağımızda kaldı. Konuklarımız da çok mutlu oldular. Soma Şehitlerine saygı duruşu yapıldı ve ruhlarına Kur’an okundu.
Daha sonra konuklarımızla birlikte şehrimizi gezdik. Nohutlu Babaya çıktık. Şehrimizden güzel kareler paylaştık. Katılımcıların mutlu olması ve etkinlikten övgüyle söz etmeleri bizi de duygulandırdı. Hepsine ayrı ayrı  teşekkür ediyoruz. Bana destek olan Yönetim Kurulundaki arkadaşlarıma: Yusuf Koç, Ekrem Gürer, Ruhi Bakır ve Tarık Yılmaz’a çok ama çok teşekkür ediyorum. Hayri İnal Konağında çalışan kardeşlerimize Sanatçı Erhan Özele ve Önder Yaşar kardeşime çok teşekkür ediyorum  emeklerine – alın terlerine ve yüreklerine sağlık.





( 2014- Yozgat Sürmeli Şiir Şöleni başlıklı yazı Ahmet SARGIN tarafından 31.05.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.