Siz hiç “sahte doğru” diye bir şey duydunuz mu? Yada buna benzer bir şeyler… Örneğin “sahte sevgi”, “sahte aşk” gibi… Gelin bunlar üzerine bir düşünce yolculuğuna çıkalım hep birlikte…

Yakın bir zamanda şöyle bir yazı gördüm; “Üstada sormuşlar “Nefret mi sevgi mi?”diye. Üstat ‘Nefret,’ demiş ve eklemiş ‘Çünkü onun sahtesi olmaz.’ ” Aslına bakarsanız ben bu düşünceye katılmıyorum… “Neden?” diye sorabilirsiniz belki… İzninizle fikrimi paylaşayım.

Şimdi bir düşünün… Doğru nedir? Doğrudur. Yani haklı olunan şeydir doğru. Ama bir kötüye göre kendisinin yaptığı şey doğrudur. Mesela bir katilin adam öldürmesi kendisi için doğru iken, normal bir insan için değildir. Neden? Çünkü katillik kötü bir şeydir. Ama bu katile öyle gelmez. Ona göre bu doğrudur… Ama şimdi sırf katile doğru geliyor diye buna doğru dememiz mümkün değil. Zira özünde doğru bir davranış değil çünkü… Kitap’da da “Bir insan öldüren tüm insanları öldürmüş gibi sayılır.” buyrulmaz mı?

Bakın, size bir örnek daha… Bir hırsız ile bir hamalı karşılaştıralım… İkisi de yaptıklarından dolayı kazanç elde ederler. Ama ikisi arasındaki fark nedir? Biri çalarak diğeri çalışarak kazanır. Şimdi birisinin kazandığı haram, diğerinin kazandığı helaldir değil mi? “Hayır, hırsızın kazancı sahte helaldir.” diyebilir misiniz? Hayır. Sahte helal nedir? Onun adı haramdır, o kadar…

Ama aslında nefretin sahtesi vardır… Nasıl mı? Aslında hepimiz Yeşilçam filmlerinden biliriz… Fakat çoğumuz, “Görünen köy kılavuz istemez.” mantığıyla hareket ettiği için farkına varamayız. Hani birisini çok seversiniz de ona bir zarar gelmesini istemezsiniz ya… O zaman sahte nefret gösterirsiniz ona… “Senden nefret ediyorum… Bırak artık yakamı… Seni bir oyuncak gibi kullanıp bir kenara attım…” gibilerinden sözler söylersiniz ve bunu söylerken o kadar ciddi ve inandırıcı olursunuz ki karşınızdakinin, sizin ondan hakikaten nefret ettiğini düşünmesini sağlarsınız… Halbuki o bilmez, aslında sırf onu korumak için böyle bir yalana başvurduğunuzu… Aslında davranışlarınız gerçeği yansıtmamakta, gizlemektedir… 

Velhasıl, bazen sahte olan şeylere sahte denilebilmesine rağmen aslında sahte denilemeyecek şeyler de vardır… Örneğin, aşk gibi… Yaşanan şey sahte ise aşk olmaz. Aşkın sahtesi yoktur çünkü… Yaşanılan şey aşk zannedilir ve can yanınca adı sahte konur…
 
( Anlamlandırılamayan Şey başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 8/21/2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.