Hayatlarımızda olan herşeyin bir nedeni var, biz bilsek de bilmesek de… İşin detayına inersek muhtemelen içinden çıkamayabiliriz ancak kabaca birkaç örnek verirsek; yemek yerseniz doyabilirsiniz, spor yaparsanız dinç kalabilirsiniz, yıkanırsanız temizlenebilirsiniz vesaire… İşte bu neden-sonuç ilişkileri ile alakalı olan “ağlamak” ve “gülmek” eylemlerinin nedenlerine, görebildiğimiz kadarıyla bakmaya çalışacağız…

Mesela bazı insanlar tanırsınız; belki de hayatınızda tanıyıp tanıyabileceğiniz en kötü kişilerdir… Tabir-i caizse zalimlikte üstlerine yoktur… Bir müddet sonra, “Sıradaki zulüm edecekleri insan ben miyim?” diye düşünmeye başlayabilirsiniz… Üstelik işin kötü tarafı –yada kötüymüş gibi görünen kısmı- o kişilerin inanılmaz derecede kötülük yapmasına rağmen oldukça rahat bir yaşam sürmesidir… Hayatı boyunca hiç ağlamaz, hep güler… Yani en azından ilk bakışta öyle görünür… Hâlbuki o kişi, ağlamak için güldüğünün farkında değildir… Yaratan; Kitap’ında, o zalimlere süre tanıdığını, onlar için büyük ve sürekli bir azabın olacağını bildiriyor…

Bir de tam tersi bir durum söz konusudur… Bazı insanlar da vardır ki; gülmek için ağlarlar… Onlar; yaşadıkları müddetçe, kendilerince hüzün dolu hadiseler yaşayıp, gözlerinden kimi zaman damla damla kimi zaman sular seller misali yaş akıtırlar… Yine görünürde ömürleri boyunca hep ağlıyor fakat hiç gülemiyorlar… Yani en azından dışarıdan kabaca bakıldığında öyle bir mizansen görülebilir… Ama işin perde arkası görülenden yada tahmin edilenden daha farklı olabilir… Bu durumdaki söz konusu insanlar da gülmek için ağlarlar… Zira Yaradan; yine Kitap’ında, zulme sabır gösterenlerin, doğru ile yanlış arasındaki farkı görebilme imkânı varken görebilenlerin ve gösterebilenlerin sonlarının hayır olduğunu bildiriyor…

Velhasıl kelam; bazı insanlar vardır ki en sonunda gülmek için ağlamaları gerekir, bazı insanlar da vardır ki en sonunda ağlamaları için gülmeleri gerekebilir… “Gülmek” ile “ağlamak” arasındaki seçim size bırakılırsa, çok iyi düşünün…
 
( Ağlamak İçin Gülmek Ve Gülmek İçin Ağlamak başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 17.09.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu