Jübile vakti… Bir camide, soğuk bir taşın üstünde kımıldamadan… Seyircilere son selamımı veriyorum. Zaten saysan bir elin beş parmağını geçmez sona kalan seyirciler. Kimse yok ben orada hocanın önünde, dört kollunun içinde, bir örtünün altında sessiz ve bir o kadar cansız bir şekilde uzanmışken… Ve perde kapanıyor… Şimdi kulise götürüyor beni sahne sorumluları. Yol boyunca bizim sesimiz dışında her bir vızıltıyı dahi duyacak kadar sessiz bir şekilde ilerliyoruz. Emekliliğime ait birkaç forum doldurup birkaç belge imzaladıktan sonra görevliler yanımdan ayrılıyor. Ve… Ve ben bekliyorum… Odada bir başıma… Birini yada birilerini bekliyorum ama kim onlar, pek bir fikrim yok… Ya sahnede güzel bir performans sergilediğimi söyleyip bana plaket hediye edecek biri yada oyunumun baştan sona hatalı olduğunu söyleyip beni hapsedecek biri… Belki de birileri… Bilmiyorum… Kimisi tiyatro devam etsin diye istekte bulunurken kimisi de “Oh be bitti çok şükür!” lakırdılarında. Tiyatrocunun yüzüne ikincisini söyleyemeyenler; konuşmaya cesaret edip iki kelimeyi bir araya getiremeyecek kadar kabiliyetsiz olup bunu kabul etmeyen kibirli şahsiyetler… Neden mi tiyatrocunun yüzüne söyleyemediler…? Çünkü toplumdan dışlanmaktan korktular. Emeğe saygı, toplumun kalitesini belirleyen bir ölçüttü… Dışlandıkları zaman kimin yanına sığınabileceklerdi ki…? Peki şimdi tiyatrocunun arkasından konuşanlar dışlanmayacak mı…? Aslına bakarsanız umrumda değil. Çünkü ben o odada kimliği henüz belirsiz bir kişi yada kişilerle yüzleşmeyi bekliyorum… Dediğim gibi… Ya plaket ya hapis... Seyirciler bir sonraki tiyatroyu izlemeye giderken benim odama girdi Onlar… Artık tek başımayım… Odamın kapısında beyaz bir tabela üstünde kara harflerle iki satır yazı… Nail Asarkaya Ruhuna Fatiha… 
( Dört Kollu başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 19.10.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.