Ne olabilir en büyük kazanç? Para…? Aşk…? Maneviyat…? Bir sürü madalya…? Lüks içinde bir yaşam kazanç mıdır? Yada en büyük kazanç bu olabilir mi? 

Belki 100 kişiye sorsak bu soruyu, 100 farklı cevap alabiliriz… Çünkü her insanın istediği şey yada şeyler çok farklı… Kimisi için bir taze ekmek hayatındaki en büyük kazançken, birisi için aşk en büyük kazançtır… Kim bilir belki 100 kişiye sorsak benzer cevaplar da alabiliriz… Mesela 50 tanesi “para” derken, 25 tanesi “aşk”, 12 tanesi “başarı”, 9 tanesi “huzur”, 3 tanesi “bolluk bereket içinde bir yaşam” derken 1 tanesi de çekimser olabilir… Tabi bu sadece bir örnek amaçlı… Yani oranlar değişebilir…

Ama bence en büyük kazanç nedir biliyor musunuz? Bilgi… Evet, bilgi… Sahip olduğunuz bilgi kadar saygı duyulabilen biri olabilirsiniz… Yada sahip olduğunuz bilgilerle bir hayatı kurtarabilirsiniz, mesela bir doktor olarak… Yada bir maneviyatın en üst doruklarına erişebilir, içi refah ve huzur dolu olabilirsiniz bilgi sayesinde... Belki de aslında hep sahip olmak istediğiniz o lüks yaşama sahip olabilirsiniz… Belki sahip olduğunuz bilgilerle kumar, uyuşturucu vb. kötü huylara yönelen gençleri engelleyebilirsiniz… Belki de dağa çıkan gençleri engelleyebilirsiniz… 

Tabi bunları yapabilmeniz için; sahip olduğunuz en büyük kazanç olan bilgiyi, doğru kullanmanız gerekir… Aksi takdirde sonradan lüks, para ve aşırı rahat yaşam görmüş biri gibi canavar insanlar yaratmanız kuvvetle muhtemel… 

Bilgi, doğru kullanıldığı zaman size hayatın en uç noktasındaki sırları görmenizde yardımcı olabilir… Emin olun tecrübeyle sabittir… :) Ve unutmayın; bilmemek değil öğrenmemek ayıptır… Kişinin bir öğreteni yoksa bu; onun kabahati sayılamaz…
( En Büyük Kazanç başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 10/22/2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.