Hemen hemen hepimizin bildiği, bir yerlerden aşina olduğu bir şarkıdır; “Orda Bir Köy Var Uzakta" şarkısı… Belki yazan kişi için; bir özlemin ifadesidir… Kim bilir, belki de içinde bir ikaz barındırıyordur gizliden…

Gönül ister ki her dörtlüğünü inceden inceye irdeleyip tartışalım… Ama ben burada birkaç tanesine değinip, bazı düşüncelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum…

Mesela şarkının bir dörtlüğü şöyle;
“Orda bir köy var uzakta,
O köy bizim köyümüzdür.
Gezmesek de tozmasak da,
O köy bizim köyümüzdür." 

Şarkıyı yazan bu dörtlükte ne anlatmak istemiş orası elbette ki tartışılabilir… Ama her dörtlükte olduğu gibi bu dörtlükte de benim canım acıyor… Neden derseniz, o uzaktaki köye ben gitmezsem başkaları gidebilir… Gitmeleri, gidiş sebeplerine bakılarak hayır da olabilir şer de… Bizim olan köyümüz hiç istemediğimiz bir anda başkalarının olabilir… Bir de bakmışsınız ki gitmedik görmedik diye köyümüzün varlığını unutmuşuz… Unuttuğumuz şeyleri hatırlamaya kalktığımızda ise yanlış yada daha farklı şeyler hatırlar olmuşuz…

Şu dörtlüğe bakalım bir de;
“Orda bir ev var uzakta,
O ev bizim evimizdir.
Yatmasak da kalkmasak da,
O ev bizim evimizdir."

Hangi ev? Yıllardır bakmadığımız, adeta bakımsızlıktan harabeye dönmek üzere olan beton parçaları mı? Her zaman boş duran ve herhangi bir faydası olmayan ev mi? Kim bilir o gidip kalmadığımız evin tapusunu kimler hangi yollarla ellerine geçirdiler? Dedemizden yada aile büyüklerimizden kalan, gidip de kalmadığımız o evin şu anki sahipleri kim olabilir? 

Ve son olarak şu dörtlüğe de bakalım; 
“Orda bir yol var uzakta,
O yol bizim yolumuzdur.
Dönmesek de varmasak da,
O yol bizim yolumuzdur."

Patika mıdır yoksa asfalt mı acaba? Eee malumunuz, sosyetik insanlar öyle patikalarda yahut çakıllı yollarda yürüyemezler. Narin yapıları zarar görür Allah korusun… Ama asfalt yol da yaz sıcağında hiç çekilmez… Belki; “Yahu bir arabası vardır belki de… Yani asfalttı patikaydı pek umursamaz…" diyebilirsiniz… Ve dediğinizde bir derece haklı da olabilirsiniz… Lâkin tutun ki –olmaz ya olacağı tuttu diyelim- araba arızalandı, benzini bitti yada başka bir mağdurluk yaşandı… Ve tek çare yürümek gibi gözükürse yapacak bir şey yok gibi…

Benim kastım bu şarkıyı aşağılamak değil… Bilâkis bu şarkıyı takdir ediyorum… Belki sizler de takdir ediyorsunuz ama yani bu şarkı da dâhil olmak üzere her bir şarkının melodisinden çok içindeki manalarına bakılmalı diye düşünüyorum… Unutmayın ki; “yapmak-yapmamak" kavramları ayrı bir şey, “yapabilmek-yapamamak" kavramları apayrı bir şey…
 
( Ordaki Köy Şimdi Nerde başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 2.11.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu