Aşağıdaki yazım, kadınlara özel olsa da, beylerin okumalarında da bir mahsur yok...

Kadın kişinin ruhunda şekillenir.

Kimine göre " Kadının Adı Yok"...(Duygu Asena)

Kimine göre "ADIVAR"...(Halide Edip'e rahmet ve saygıyla...)

Kadın...........

Ne çok boyutludur  ve saygıyla anılacak bir kavram deposudur gerçek kadın...

Anadır öncelikle...

Sevgiyi ve şefkati doruklarda yaşayan, koruyup kollayan...

Yavrusunun göz bebeklerinde mutluluğu arayan...

Olabilen tüm imkanlarını çocukları önüne seren,

Hastalandıklarında geceleri sabahlara kadar başında bekleyen kadın gerçek bir anadır... Ötesi yok...

Bu özelliklerdeki kadınlar gönüllerin saygı tahtına oturmuşlardır... Bizden de saygılar...:-)

anne ile ilgili görsel sonucu 

 

Aksine dünyaya getirdiği yavrusuna yabancı kalmış özelliksiz kadınlara ana denilmez...(bana göre)

Sevgilidir, eştir kadın...

Kocasının diğer yarısı, her konuda onun sağ kolu ve destekçisi...

Evinde gündüzleri cıvıl cıvıl neş'e ve mutluluk kaynağı,

Geceleri yatakta eşin sıcaklığında, evliliğin asal kuralını uygulayarak zirveye ulaşan rahatlama ve rahatlatmayı sağlayan gerçek bir eş ve gerçek bir sevgilidir. Bu "asal kural" herkes tarafından bilinir ki; mutlu bir evliliğin ilk gereği ve olmazsa olmazıdır. 

 eş ile ilgili görsel sonucu 

Bu konuyu önemli görüp uygulayan eşlere, bizden de sevgiler...:-)

Önemsemeyen ve uygulamayan kadınlar zaten eş veya sevgili değildirler. (bana göre)

Evlattır, kız evladıdır kadın...

Dünyaya gelmesinin tek sebebi olan ailesi, önem ve bağlılığı yönünden önceliği olmalı bir kız evladın. O aile ki, eğitimini sağlamış ve meslek sahibi yapmıştır kızlarını. Düşünüp yapmayı tasarladığı her eylemde ailenin fikrini ve onayını alması gerekir. Zaten ailenin onayı alınmadan yapılacak her hareket genç kızı yanlışlara götürür.

Bu hareket genellikle evliliklerde görülür.

genç kız ile ilgili görsel sonucu 

Varsayım olarak;

Bir gün kapının zili çalındığında karşıda evin kızı, yanında bir erkek,

Kız heyecanla:

-Anneciğim, babacığım, biz evlendik...

Derse.....(dilerim bu acı sahneyi kimse yaşamasın)

Bu kıza  "kız" veya "kadın" demek mümkün mü?  (bence değil)

Ama öncesinde ailenin onayını ve olurunu alarak yapılan evlilikler genel teamüllere uygundur ve yakın çevrenin hoşnutluğu içinde mutlu devam eder.

Bu prosedürü uygulayan genç kızlar gerçek kız evlat, gerçek kadınlardır. Onlara bizden de sevgiler...

Yazının sonunda,

Kadın erkek ayrımı yapılmadan  herkese,

Gönüller dolusu selam ve sevgiler...

Yurdagül Alkan.

 

 

 

( Üç Kadın başlıklı yazı Gülalkan tarafından 3.11.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.