Stres...

Hepimizin dilinde  bilhassa son zamanlarda sıkça kullandığımız kelimedir  stres..

Anlam olarak; ruhumuzda travma etkisi yapan  bir olaya karşı tepki olarak ortaya çıkan psikolojik bir haldir, halk arasında "gerilim" ifadesi de kullanılır... 

Günümüzde stressiz bir yaşam mümkün değil, nasıl mümkün olsun ki; çevresel faktörler, insan ilişkileri bu ilişkilerden olmak üzere algı farklılıkları, her türlü olaya pozitif yaklaşan kişilerde bile strese sebep olabilmekte.

Stres, sağlıklı düşünmeyi engeller çünkü stres konusuna odaklı bir sis bulutu içindedir. Zihni o olaya, o kişiye takılı kalmıştır. Normale dönebilmek için mücadele etmesi gerekir bir başka ifade ile stresini yönetmesi gerekir.

Böyle bir durumda kişi önce kendini sorgulamalı: ben olayın neresindeyim? Olayda % kaç payım var?

Bu irdelemeyi tarafsız yapabilmeli insan, işte o zaman olumlu sonuca kolay ulaşacaktır. Aksi halde başka kişileri  ve başka sebepleri suçlayarak çözüme ulaşmak mümkün olmaz...

Çevresel faktörleri değiştirebilmek pek mümkün değil,

İlk akla gelen;  mesleğimiz-işimiz...O zaman kendi düşünce ve yaşam tarzımızda değişime gitmek mecburiyeti doğacaktır, işe katlanmak gibi...

Hayat pahalılığı, geçim zorluğu...

Varsa bazı lükslerimizden vaz geçmek...Ev içinde kullandığımız elektrik-su gibi  olmazsa olmazlarımızda  kısıntıya gitmek...Her ihtiyacı satın almak yerine, ev ekonomisine faydalı olabilecek bazı üretimlerde bulunmak. Kış hazırlıklarından turşu, salça, kurutulmuş yaz sebzeleri, konserve gibi yiyecekler ile el örgüsü giyecekler gibi...

Birer tuzak gibi düşünüp  kredi kartlarının cazibesine kapılmamak...Stres sebebinin büyük bölümü kredi kartlarından...İhtiyaçlar listesiyle gidilecek alış-verişte liste dışına çıkılmamalı...

Sağlıksızlık stres sebebi...

Sağlığı ihmal etmemek lazım, bilinen bir sözdür: herkes kendinin doktoru olmalı, bedensel periyodun bozulması ilk bulgulardan. Uyku düzeni, beslenme ve beyinsel aktivite...

Stres de sağlıksızlığa davetiye çıkarır.

Ve stres tansiyon, kalp, şeker ve ülser hastalığına  zemin hazırlar. İleri derecede ve kronikleşmiş stres psikolojik bozukluklara sebep olur. Kişi özel gayreti ile yönetemediği stresinden ancak  psikolojik tedavi ile  kurtulabilir.

Yanlış ilişkiler strese yol açar...

Yaşamda insanlarla ilgili,

Yanlış arkadaş,

Yanlış iş ortağı,

Yanlış eş,

Genel olarak belli müşterekteki yol arkadaşlığı...

İyi-güzel bir öneri sunarsınız,  yanlış muhatap art niyetlidir ve kendi düşünce paralelinde sizin iyi niyetinizi  anlayamaz, anlaması da beklenemez çünkü "iyi niyet modu" onun beynine yüklenmemiştir.

Strese girmemek için yanlış kişi ve kişilerden uzak kalmak insanın kendi lehinedir. Tamamen uzak kalmak mümkün değilse şayet,  uzak-yakın bir politika izlemek kendi ruh ve beden sağlığı için gerekli hale gelecektir. Kısa süreli dinlendirici bir uyku, akut haldeki stresin ilacıdır. (bana göre)

Stres yönetiminin en basit yolu bir uğraşa odaklı  "meşguliyet" olmalıdır. El sanatları, örgü örmek, resim yapmak, blog yazmak,  hobiler, evcil hayvan besleme, yalnız kalmamak, torunlarla ilgili sevgi alış-verişleri:-)

Yaşantıyı güzelleştirmek adına, sağlıklı ve mutlu günlere...

Selam ve sevgi ile...

Yurdagül Alkan.

 

 

 

 

( Stres Yönetimi başlıklı yazı Gülalkan tarafından 22.12.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.