** Yıllardır herşeyi yaşamış biri ile dost olmak her kilidi açan hayat anahtarına sahip olmaktır.


** Birtanesin , bebeğim dersin; korkar, şaşırır nedense.. oysa herkesin tek ve bebek oldugunu anlayacak düşünse.


** Ne güzel ve aydınlıksın ah be gece. Bir bir döķülülür içine gündüzler işte sessizce.


** Zikzaklı davranışlar karşınızdakinde güvensizlik yaratır.


** Mekandan , kişilerden istediğinde kaçarken insan; ne yaparsa yapsın kendiyledir her an. Ve onun adıdır vicdan.


** Çaresizliklerden kurtulmak için önce Allah' a sığınılmalıdır.


** Bakmayın böyle hep virgül ve noktalı virgül kullandığıma. Bir nokta koymaya kalkarsam öyle bir koyarım ki.


** Bir konu hakkında ikide bir davranış ve söylemlerinizi değiştirmek yerine baştan karar arifesinde enine boyuna düşünülmelidir.


** Neden ve niçinlerine cevap bulamadığınız sevgilerden korkmak yerine ; öncelikle sahip olduğunuz hasletlerinizi tanıyın.


** Sığ yaşamak ne güzel; bilerek , görerek ve emin. Dipsiz kuyu gibidir oysa derin.


** Ne gözler vardır alemde; bakınılan ve bakan...Ama en güzeli bir gözde asılı kalan.

 

 

 

* Martıların dans edişlerinde susmuş artık çığlıklar. Sessizliklere bürünmüşsün güzel şehir.


* Size yorgun yüreğimi bıraktım bu şehrin martıları. İyi bakın emanetime... Çıkartın kanatlarınızda gökyüzüne gezdirin ve sonra mavilikleri ile birlestirin denizin.


* Daha gündüzden başlıyor törenler gecenin gelişine. Tahteravalliler dengesiz, gıcırtısız salıncaklar ve tepede kalmıs bir gözü dönme dolapların. Paramparça gece. Kimsesiz ve sessizlige şarkılar söyleniyor hece hece. Ne cinayetlere şahit uzaktan biri sessizce.


* Sizleri hep dost bildim martılarım. Siz sabahlara dek bana seranattasınız ne zaman gelsem bu şehire. Ayrılık vakti şimdi. Size emanet ediyorum canlarımı. Dans edin başlarında, şarkılarla ninniler söyleyin kanatlarızda ; çekmesinler hasretleri.


* Bir hançer saplanışının sızısı var yüreğimde... Siz ey martılar gagalarınızda su , kanatlarınızda rüzgar ; çığlıklarınızda acem aşiran şarkılar getirin terk edisimde bu şehri.


** Kulaklarına fısıldadım meleklerin.. Biliyorum getirecekler sana neyse dileklerim...


 


 

Yüksek tepelerin
Uğultulu fırtınalarında
Taranır durur saçlarım.
Ben adını koymam yaşadıklarımın
Katipler ve kefiller tutar
Varakasını zabıtların
Yazarlar taşlara yontarak
Hakemidir vakitlerin.


       ********


Ürperir tenim
Tünelden çıkarken
Başka bedenler var
Hasretlerde bekleyen.
Umurumda değil mermiler
Sizler uzak durun
Kahpesiniz
Sizler vurulun
Mezatlarda değil yüreğim
Siz kaç para edersiniz
Hele onu hesap edin.


    ********


Vurulduğum yerden
Kalkarım yeniden
Hayat dediğin ne ki
Gözüm bağlı
Körebe oynar gibi
Kopmam hiç
Her düşüşümde
Kalkarım dimdik yeniden
Açarım kapatılmış gözlerimi
Bırakırım kör ebeliği.


 

( Yaşam Heybemden - 35 - başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 16.04.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.