IGDIR YUKSEL BABA'YLA                     EMNIYETTE 


15 Temmuz işgal girişimi sonunda halk sokağa fırladı peki ama bu cesareti kimden aldı, canı pahasına ''Vatan savunmasında ben de varım!'' derken sırtını kime dayadı?

Tabii ki Devletine..

Peki ama devlet kimdi, kime güvendi? Öyle ya ortalıkta, üzerinde o şanlı üniformayla dolaşan hainleri nasıl ayırt etti?

İşte konu tam da bu.

O gece onların en önünde yürüyen, tankların üzerine çıkıp halkına; ''Buradan ayrılmak yok, Bu meydanlar bizim namusumuzdur!'' diyerek sesi kısılana kadar bağıran müdürlerimiz, amirlerimiz vardı.

Rahmetli Gaffar Okan, Recep Yazıcıoğlu'nu her andığımızda gözlerimiz dolar, içimiz sızlar. Böyle idareci bir daha bu memlekete gelmez diye düşünürken baktık ki gelirmiş, varmış.

Yüksel Babal iki buçuk yıldır Iğdır'ın asayişinden ve güvenliğinden sorumlu Emniyet Müdürü.

Çok parlak bir geçmişe sahip, çok çalışkan ve ''Vatanın her karış toprağı benim için kutsaldır.'' anlayışıyla hem serden, hem yardan vazgeçecek kadar Bayrağına ve milletine sadık ve âşık bir insan.

Henüz onunla tanışmamıştım. Bir gün sokağımızdaki bakkala girdim, adam bir garipti.

‘’Ne oldu komşu, hayırdır?’’ diye sordum, cevabını bir süre beklemek zorunda kaldım. Yüzünde bir tebessüm dalgın dalgın caddeye bakıyordu hala.

 ‘’Sorma abla ya, Emniyet Müdürü biraz önce buradan geçti ve bana hayırlı işler, nasılsın diye sordu. Ne kadar mütevazı, ne kadar güler yüzlü biri anlatamam. Çok hoşuma gitti, daha yeni geldi adam bu şehre düşünebiliyor musun?’’

O ve ondan sonraki günlerde bu türden sözleri çok duydum. Sonra ben de tanıştım, gerçekten dedikleri gibiydi. En önemli özelliği isimleri ve yüzleri asla unutmuyor. Biriyle tanıştıktan beş ay sonra bile sokakta karşılaştığı anda ona ismiyle hitap ediyor, hal hatır soruyor ve gülümsüyor.

Düğüne gidiyorsun orada, cenazeye gidiyorsun orada, asker uğurluyorsun orada, açılış var orada..

Akşamları meşhur Vali Yolunda vatandaşla oturmuş çay, kahve içiyor. Bir bakmışsın bir etkinlikte, bir bakmışsın hafta sonları stadyumda taraftarların arasında tezahürat yapıyor,  bir bakmışsın dağlarda doğa koruma müdürüyle beraber yaban hayvanlarının, kuşların peşinde.

Bazen bir çocuğu almış kucağına onu öpüyor,gülüyor, bazen engellilerin arasında onlara moral veriyor. Bazen yaşlı bir amcanın doğum gününü kutluyor elinde pastasıyla bir köyde, bazen intihara kalkışan bir adamı ikna emek için çatının tepesinde.

Makamında bir dakika bile boş kalmaz çünkü vatandaş sürekli iş için, sohbet için kapısının önünde.

İster istemez merak ediyor insan ‘’Bu adam işini ne zaman yapıyor?’’ diye.

Akşamları biz huzurla evlerimizde uyurken, O  yanında polislerle sokaklarda suçlu kovalıyor. Çoğu kez sabaha karşı ıssız sokaklarda yalnız dolaşıyor. Bir keresinde merak edip sordum:

 ‘’Müdürüm geceleri bir başınıza ıssız yerlerde dolaşmaktan korkmuyor musunuz?’’

‘’Ben sokağa çıkmazsam, kimse çıkmaz. ’’ diye cevap verdi.

Burası Iğdır. Bıçak sırtı bir şehir; hem üç ülkeyle (Ermenistan, Nahcivan, İran) sınırı var komşu, hem de çeşitli etnik guruplardan (Azeri, Kürt, Türk..)  ayrı mezheplerden (Cafer, Sünni..), ayrı ideolojilerden insanların yaşadığı bir yer. Çok şükür ülke bunca kargaşa yaşarken Iğdır’da bizler rahatça gece gündüz dışarıda dolaştık çünkü güvendeydik.

Çünkü Babamız Yüksel Babal bize bu güveni sağlıyordu.

Son günlerde Demokrasi Mitinglerinde de bunu sık sık tekrarlıyordu konuşmalarında :’’Sizin güvenliğiniz, huzurunuz benim güvencem altında!!’’

Onunla karşılaştığımda gözlerine dikkatle bakıyorum ‘’Acaba kirpiklerinin arasına kibrit çöpü mü koyuyor?’’ diye.  Günde yalnızca 2-3 saat uyuduğunu, senede yalnızca birkaç günlüğüne iş için bu şehirden ayrıldığını hepimiz biliyoruz.

İşte bu yüzden Iğdır Halkı ona ‘’BABA!’’ diyor, bu yüzden bir gün bu şehirden gideceğini aklına bile getirmek istemiyor.  Hepsinin yüreğinde sonsuz sevgi,şükran, dillerinde aynı dua: ''Rabbim onu koru, bize bağışla!''

Iğdır Halkı çok şanlı böyle bir Baba’ya sahip olduğu için, darısı diğer illerimizin başına.

Canım Türkiye'min geçirdiği bu çok zor günlerde bu yazıyı yazmaya borçlu hissettim kendimi.

 Bunu bir teşekkür olarak kabul edin lütfen Sayın Yüksel Babal.

 

 

( Iğdır Yüksel Babayla Emniyette başlıklı yazı S.Karagöz tarafından 4.08.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.