Biz,  sizler de dahil hepimiz dünyaya gelmişiz. Küçüktük o zamanlar ama dünyamız çok büyüktü. Sevgimizin büyüklüğünü iki kolumuzu yanlara açarak büyüklerimize "sizi dünyalar kadar seviyorum, işte bu kadar" derdik ama yine de sığdıramazdık sevgimizi o aralığa.

Beraberce oyunlar oynardık, oyun gurupları kurardık küçük bir dost örgütlenmesi gibi. Yakan top oynardık birbirimizin canını yakmadan...Yağ da satardık, bal da satardık...

Oyunda adalet uygulardık, başlangıçta işaret parmağımızı ağzımıza götürüp  her kişiye bir hece işaret ederek "o mo simi yo, simi çikolota, buz gibi limonata" diyerek hakça  oyun ebesini belirlerdik.

Anne ve babalarımızın sözünü dinler, yemek seçmeden önümüze ne konuluyorsa onu yerdik...

Okunan akşam ezanı sokak oyununun paydos zili olurdu. Büyüklerimize itaat ederdik, gördüğümüz sevgiye karşı saygı vardı...

Çocuktuk, küçüktük ama kocaman bir dünyamız vardı...

Alınan bir çift bayram pabucu ile yatağımızda sabaha kadar birlikte uyurduk. Yetinmeyi bilirdik, sevinirdik, mutluyduk.

Ya şimdi?

Yetinmeyi unuttuk hep "daha daha" diyerek hırslarımızı çoğalttık.

Sevinmek  çok kişi bu duygudan uzak kaldı. Küçük olayların güzel yanlarını görmez oldu insanlarımız...

Mutluluk...Öcü gibi kaçıyorlar o duygudan...Oysa mutlu olmak için (memleket meseleleri hariç) halâ daha o kadar çok sebep var ki, aramaya gerek yok...

Bencilliğimiz arttı, "bu kişiden nasıl istifade ederim" gibi art niyet duyguları içinde olmaya başladık. Oysa çocukken paylaşırdık bir dilim ekmeğimizi.

Biz derdik o zamanlar. Şimdi "ben" diyoruz.  Kocaman insanlar olduk ama hala idrak edemedik, biz dedikçe çoğalacağımızı, ben dedikçe küçüleceğimizi...

Öz olarak;

Büyüdük ama dünyamızı küçülttük...

Geçen yılların doğal sonucu boyumuz kısalıp küçülür  ama dünyamızın küçülmesine izin vermemeliyiz zira bu bizim elimizde...

Selam ve saygılarla...

Yurdagül Alkan.

( Büyürken Küçülür Mü İnsanlar başlıklı yazı Gülalkan tarafından 10/12/2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu