Basın toplumun ortamını , yapısını aksettiren bir aynadır . Özellikle son zamanlarda gerek yazılı ve gerekse görsel basında gün geçmiyor ki yürek burkan olaylarla karşılaşmayalım . Eskiden varoşlarda , az gelişmiş yörelerde görülen olaylar , artık mega kentlerde adeta sıradan olaylar rutin bir hale gelmiştir . Bireyin davranışı giderek toplumsal bir yara haline gelmiştir . Bireylerdeki yozlaşmalar tüm toplumu ilgilendirmektedir . Toplum dediğimiz de bireylerden oluşur . 


Çocuk kaçırma olayları her geçen gün artmaktadır . Bırakın yabancıların değişik amaçlarla kaçırmalarını artık aile bireyleri tarafından dahi sıkça rastlanır bir hale bürünmüştür . Anne veya baba , amca , dayı , hala , teyze kaçırıyorlar işte . Biyolojik anne babamı , yetiştiren , emek veren büyüten , eğiten mi ? Hangisi gerçek ebeveyn ...Temelinde eğitim yatıyor desek de ;Elektronik mühendisi bir ''annenin'' 7 yaşında okula gitmek istemeyen yavrusunu araba arkasına iple bağlayıp sokaklarda dolaştırmasının izahı mümkün değil . Eğitim bunun neresinde . O halde eğitimden de öte bir şey ... Araştırılması gereken vakalar şizofren beyinler desek yeterli olmaz . 


Aklı fikri uçkurunda olanların acaba akılları var mı o koca kafalarında . Çocukların cinsel istismarı diyorum . Tecavüzler ve hayvanlarla cinsel ilişki sayılarında da artışlar çok başkadır . Bu ve benzeri durumlar için günün ihtiyacını karşılayacak yasalara acil ihtiyaç vardır . Hem de alenen uygulanacak şekilde . Göstermelik değil .


Olaylara önce insan gözüyle bakılması gereklidir . Çocuğu , kadını , erkeği yok . Kadına çok güncel de , erkeğe şiddeti nereye sığdıracağız . Utancından halini açıklamayan , ama kadından şiddet gören erkeklerin sayısı da az değil . Eğitimlisi eğitimsizi kaba kuvvet . Gücü yetmese de yettiği kadar . Hiçbir şey yapamıyorsan , al bir şeyler fırlat fırlatılan bir naylon terlik bile silah varsayılarak hapis cezası talebi ile dava açılabiliyor . Hem de bir anneye oğlu tarafından ... Oğulda 38 yaşında . Atm'' de emekli maaşını çeken yaşlı amcanın elinden parası gasbediliyorsa , üstelik yardım amaçlı . Hangi anlayış ve vicdana sığar ...


Ailesinin geçimine katkı amacıyla sokakta kağıt mendil satarken uyuya kalan pembe montlu kız çozuğu ile , toplu taşım araçlarında yanında dikilmiş yaşlıya yer vermemek için şakacıktan uyuyan genç (!) arasındaki bağ nasıl yorumlanmalı . Büyüğe saygı , küçüğe sevgi Kalmamış . Zaten ortancaya bişey yoktu . Saygısız sevgisiz bir toplum olduk .


Herşeyin temelinde eğitim mi ... Acaba ...'' Kızlarını okutmayan millet hüsranına ağlasın '' havada mı kalıyor ... Neler oluyor bize , nereye gidiyoruz . Cezalar herşeyi hallader mi ...Caydırır mı ...Temiz birey temiz toplum nasıl olunacaktır . Kaybedilen yitirilen vicdanlar nerede gizlenmişlerdir acaba ...Seslensek mi .Karanlık kör merdiveni olmayan kuyulardan nasıl çıkacağız ?


Refik
07 . 11 . 2016
İstanbul
( Temiz Birey Temiz Toplum başlıklı yazı keskin2011 tarafından 7.11.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.